Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@01:53:20 GMT

لایروبی رودخانه مهاباد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۴۱۶۱

لایروبی رودخانه مهاباد آغاز شد

مسئول معاونت عمران شهرداری مهاباد گفت: عملیات لایروبی و پاکسازی سه کیلومتر از مسیر رودخانه مهاباد در داخل محدوده این شهر با ۱۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین آغاز شد.

به گزارش ایمنا، جمال یوسفی اظهار کرد: لایروبی و تخلیه مسیر رودخانه یرغو مهاباد حد فاصله منطقه سیدآباد تا انتهای خیابان پلیس به طول سه کیلومتر توسط نیروهای خدمات شهری با توجه به نزدیک شدن به فصل بارش و جلوگیری از سیلاب‌های احتمالی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: لایروبی رودخانه‌ها یکی از مهمترین مسائلی است که به هنگام بارش باران می‌تواند خطر جاری شدن سیلاب را کاهش داده و از ورود آب به سطح خیابان، مغازه و پیاده‌روها جلوگیری کند.

مسئول معاونت عمران شهرداری مهاباد خاطرنشان کرد: در این عملیات که حدود یک ماه طول می‌کشد چهار دستگاه کمپرسی چرخشی، ۲ بیل مکانیک زنجیری و چهار کمپرسی دیگر با هدف افزایش ظرفیت این رودخانه در هنگام طغیان آن و کنترل جریان آب عملیات لایروبی را انجام خواهند داد.

یوسفی با اشاره به شناسایی نقاط بحرانی مسیر رودخانه‌های این شهرستان، تاکید کرد: لایروبی و ساماندهی مسیر نقاط بحرانی و حادثه‌ساز در اولویت کاری شهرداری قرار دارد و این روند تا قبل از تمام شدن فصل عمرانی ادامه خواهد داشت.

رودخانه فصلی «یرغو» که یکی از سرشاخه‌های رودخانه مهاباد است، از کوه‌های شرقی مهاباد و اطراف روستاهای «شیلان‌آباد» و «سیدآباد» سرچشمه می‌گیرد. آب این رودخانه پس از عبور از بخشی از شهر مهاباد، پایین‌تر از بوستان خانواده وارد رودخانه اصلی مهاباد می‌شود و سپس همراه آب این رودخانه به سمت دریاچه ارومیه روانه می‌شود.

تصرف غیرقانونی و بدون مجوز بستر رودخانه مهاباد و رودخانه یرغو باعث کاهش عرض آن شده و در زمان بارندگی‌های شدید که نیاز به تخلیه آب فراوان از سد مهاباد وجود دارد، احتمال سرریز شدن آن و نفوذ به مناطق مسکونی سطح شهر بسیار زیاد است.

اجرای طرح‌های عمرانی مختلف، تعریض خیابان‌ها و فضاهای سبز، واحدهای مسکونی متعدد، بوستان‌ها و حتی واحدهای تجاری بزرگ در حاشیه و حریم رودخانه مهاباد موجب شده تا گلوگاه‌های آن هر روز تنگ‌تر از میزان تعیین شده باشد به طوری که در برخی نقاط عرض رودخانه به کمتر از ۱۰ متر رسیده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 541324

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر شهرداری مهاباد خدمات شهری پروژه های لایروبی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رودخانه مهاباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۴۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده کرج ـ چالوس بسته شد

رئیس پلیس راه البرز گفت: با توجه به اجرای عملیات عمرانی در جاده کرج ـ چالوس ، این محور به مدت سه روز بسته است . - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سرهنگ پیمان کرمی اظهار داشت: این ممنوعیت تردد به دلیل اجرای عملیات نصب توری برروی تراشه های ریزشی انجام شده است.

وی اضافه کرد: انسداد مسیر از میدان امیر کبیر کرج تا سه راهی کندر در 2 مسیر رفت و برگشت از ساعت 9 الی 15 از امروز به مدت سه روز صورت می گیرد.

سرهنگ کرمی گفت: رانندگان می توانند در طول زمان انسداد مسیر برای سفر به استان مازندران از مسیرهای جایگزین جاده آتشگاه - نوجان و آزادراه تهران شمال استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پروژه احداث کمربندی شهرک فجر به شهرک کارمندان مهاباد آغاز شد
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد ۵۰ درصد افزایش یافت
  • فعالیت امواج بارشی و وزش باد شدید از اواخر وقت امروز در آذربایجان‌غربی
  • لایروبی کانال آب‌های سطحی شهرک سعدی
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • جست‌وجو برای یافتن پیکر فرد غرق شده در نازلوچای ادامه دارد
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • جاده کرج ـ چالوس بسته شد