Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید عبدالله ارجائی در جلسه هماهنگی معاونان شهرداری و متولیان جشنواره بین‌المللی هنری‌های شهری مشهد افزود: هم‌زمانی بهار طبیعت و میلاد امام زمان(عج) باید بهانه‌ای باشد تا شهر را غرق در شادی و نور کنیم و باید به مفاهیم مرتبط با حضرت ولی‌عصر(عج) در بخش گل‌آرایی و المان‌های شهری توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: باید از عناصر محرک و ایجادکننده انگیزه برای ارتباط‌گیری مردم با المان نوروزی استفاده شود. المانی که به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم به هویت شهر نمی‌پردازد، المان مشهد الرضا  نیست.

ارجائی تاکید کرد: البته پیوست رسانه‌ای قوی ملی و بین‌المللی نیز در این زمینه مورد نیاز است.

شهردار مشهد با بیان این که انتظار بازدید میلیونی از آثار و محصولات اکران‌شده در بهار 1401 داریم، خاطرنشان کرد: توزیع متوازن آثار و المان‌ها در مناطق مختلف شهری مهم است.. پاویون‌ها در مناطق مختلف شهر باید متناسب با فرهنگ هر قسمت شهر اجرا شود.

وی تاکید کرد: اسراف در این زمینه پذیرفتنی نیست و یکی از مشکلات ما در پروژه‌های عمرانی در شهر هزینه تمام‌شده زیاد آن‌ها بود. کارکردن با پول‌پاشی هنر نیست. هنر این است که با پول کم بیشترین بهره و اثربخشی را در شهر داشته باشیم. افزایش کیفیت آثار خوب است، اما با ولخرجی نمی‌خواهیم کار را پیش ببریم. بنابراین هزینه تمام‌شده پروژه‌ها باید کاسته شود.

ارجائی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت حضور بخش خصوصی در عرصه گردشگری شهری بیان کرد: به دفاتر گردشگری در این زمینه مجوز می‌دهیم و باید تمهیدات لازم برای اجرای تورهای شهری و بازدید از این المان‌ها و پاویون‌ها فراهم شود.

وی در ادامه گفت: البته تامین نیروی انسانی در زمینه حفاظت از آثار، راهنمایی و افزایش تعامل شهروندان با آثار نیز موضوعی ضروری است که باید به آن اهتمام ورزید تا آسیبی به المان‌ها نرسد.

ارجائی با تاکید بر استفاده از امکانات شهری در المان ها افزود: به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که دست‌کم 12 اتوبوس متفاوت و طراحی‌شده در بهار داشته باشیم؛ یعنی المان شهری داشته باشیم که اتوبوس، تاکسی، درختان، پل هوایی، ایستگاه اتوبوس، قطارشهری و دیگر فضاهای شهری محور آن باشد.

وی در ادامه گفت: این که در سال‌های گذشته به دو یا سه رنگ برای رنگ‌آمیزی شهری بسنده شده است، جای بازنگری دارد. باید از رنگ‌های شاد بیشتری در رنگ‌آمیزی شهری استفاده شود تا پل‌ها و فضاهای شهری زیبا و نشاط‌آور شود؛ اتفاقی که در خیلی از کشورهای دنیا اجرا شده است.

شهردار مشهد با اشاره به ضرورت توجه به فضاسازی در ورودی های شهری افزود: ورودی‌های شهر در فضاسازی شهری در بهار ۱۴۰۱ اهمیت دارد و پیشانی شهر محسوب می‌شود. باید در زیباسازی ورودی‌های شهر اهتمام جدی داشته باشیم. مسافرانی که با هواپیما به مشهد وارد یا از آن خارج می‌شوند، باید با المانی مناسب روبه‌رو شوند و در این حوزه اقدامات خوبی می‌توان انجام داد. حجم مسافرانی که از طریق راه‌آهن وارد شهر می‌شوند، بسیار زیاد است، باید در مسیر قطار و ورود زائر از این طریق نیز اتفاق مناسبی رقم بخورد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

منبع: فارس

کلیدواژه: مشهد هویت شهر هنر المان های شهری داشته باشیم المان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۴۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد

افشین مظفری شهردار ایلام با بیان اینکه پروژه‌های عمران شهری در شهر ایلام در راستای توجه به مطالبات مردم بوده است، اظهار کرد: راه اندازی بازارچه مرکزی شهر ایلام با تاکید استاندار تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه ایجاد پارکینگ طبقاتی یکی دیگر از پروژه‌های مهم شهرداری ایلام است، این پارکینگ در همان محل قدیمی در ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع با همکاری بخش خصوصی ساخته می‌شود.

شهردار ایلام تصریح کرد: تعیین تکلیف فرهنگ سرای شهر ایلام نیز به زودی نیز انجام می‌شود، در صورت عدم فعالیت سرمایه گذار قبلی به یک سرمایه گذار جدید واگذار می‌شود.

مظفری یادآور شد: پارک صخره‌ای یکی دیگر از اقدامات شهرداری ایلام در ورودی ارغوان شهر ایلام بوده است که زیرساخت‌های آن آماده شده است.

وی با بیان اینکه خروجی شهر ایلام به سمت کنارگذر شرقی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در حال ساماندهی است، افزود: نورپردازی و ایجاد المان در ورودی و خروجی شهر ایلام از دیگر اقدامات مهم شهرداری ایلام در راستای مطالبات مردم بوده است.

شهردار ایلام بیان کرد: لاین غربی بام ایلام نیز به زودی ایجاد و بار ترافیکی این منطقه به خصوص برای دانشگاه‌های استان و بیمارستان رازی تسهیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: انتظار داریم برای کاهش بار ترافیکی در مرکز شهر ایلام، مردم بیشتر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

مظفری با بیان اینکه تمام مطالبات پیمانکاران و کارگران شهرداری پرداخت شده است، گفت: هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بودجه شهرداری ایلام در سال جاری است که ۴۰ درصد آن در بخش عمرانی خواهد بود و مابقی آن هزینه‌های جاری است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس مشخص شد
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • تأکید شهردار مشهد بر تملک پلاک‌های در مسیر و بازگشایی بولوار کرامت
  • شورا‌های اسلامی نمونه استان کرمان مشخص شدند
  • پایان تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم