Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس بازار سرمایه گفت دولت باید طرح فروش اموال و املاک مازاد خود را از مسیر بورس کالا اجرایی کند. صادق قاسمی توضیح داد: در کنار تمام مزیت‌هایی که بورس کالا برای عرضه اموال مازاد دولتی دارد، اینکه مدیران دولتی در این بازار شفاف در معرض شائبه و اتهام قرار نمی‌گیرند، اهمیت بسیار زیادی دارد.
به گفته وی، مشکلات و کندی زیادی که در فروش اموال و املاک شرکت‌های دولتی طی سال‌های اخیر به وجود آمده، باعث شده تا مدیران دولتی در واگذاری اموال و املاک دستگاه تحت مدیریت خود دغدغه داشته باشند تا مبادا مشکلی پیش آید و به دلیل ساختار سنتی این روند، شائبه‌هایی ایجاد شود، اما بورس کالا با ابزار‌هایی که در اختیار دارد از دستگاه‌های دولتی در قبال هر گونه مشکلی صیانت می‌کند چراکه در این سازوکار همه‌چیز شفاف و قابل رصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کمترین کارمزد در بورس کالا
این کارشناس بورس کالایی اضافه کرد: پایین بودن کارمزد معاملات در کارگزاری‌های بورس کالا نیز یکی از مزیت‌های مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، زیرا به طور معمول در روش‌های غیربورسی به‌خصوص در معاملات بزرگ، کارمزد‌هایی حتی تا ۱۵ درصد نیز دریافت می‌شود که به نفع خریدار و فروشنده نیست، اما در بورس کالا معاملات با نازل‌ترین کارمزد انجام می‌شود.
شفافیت بالا
مدیرعامل کارگزاری آرمون بورس با اشاره به شفافیت معاملات در تابلوی بورس کالا، گفت: هرچند در روش واگذاری به صورت مزایده، عرضه‌کننده مشخص است، ولی بسیاری از فاکتور‌ها و شرایط دارایی عرضه شده برای عموم مشخص نیست. این در شرایطی است که در بورس کالا با بالاترین سرعت، تمام اطلاعات مربوط به معامله در اختیار عموم قرارمی گیرد.
کشف قیمت‌های واقعی
قاسمی تأکید کرد: با توجه به اینکه قیمت کارشناسی شده و همینطور قیمت نهایی در فروش اموال و املاک مازاد دولت اهمیت بسیار زیادی دارد، قیمت کشف شده در بورس کالا به دلیل اینکه بر مبنای عرضه و تقاضا است، همان قیمت واقعی است، اما واقعیت این است که در روش‌های دیگر قیمت‌گذاری مکانیزم شفافی ندارد.
وی ادامه داد: از سوی دیگر در فرآیند مزایده که متقاضیان باید پیشنهاد‌های قیمتی خود را در پاکت به عرضه‌کننده ارائه کنند، شبهات زیادی وجود دارد و متاسفانه احتمال فساد در این روند وجود دارد، اما زمانی که واگذاری از طریق بازار سرمایه انجام شود، دست تمام دلالان و افراد اهل زد و بند کوتاه می‌شود.
تمام زیرساخت‌ها در بورس کالا آماده است
این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در بورس کالا بستر‌های واگذاری اموال مازاد دولت فراهم است، یادآور شد: به دلیل اینکه چندین نوبت فروش اموال مازاد برخی از دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها انجام شده است، تمام نیاز‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و سامانه‌ها نیز طراحی شده است ضمن اینکه بستر‌های قانونی این کار نیز در قوانین متعددی وجود دارد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: صادق قاسمی بورس کالا عرضه اموال مازاد دولتی مدیران دولتی بازار اموال و املاک بازار سرمایه بورس کالا فروش اموال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۴۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد

در ادامه روند کاهش دو روز گذشته، امروز (چهارشنبه) شاخص کل بورس با کاهش ۴۰۰۰ واحدی، در کانال دو میلیون و ۲۶۴ هزار واحد ایستاد.

به گزارش ایسنا، بازار سهام آخرین روز کاری هفته را بدون نوسان آغاز کرد و در پایان معاملات، شاخص کل بورس اوراق بهادار ریزشی ۴۰۰۰ واحدی را تجربه کرد. در این میان شاخص کل هم‌وزن با رشد اندک، به ۷۵۰ هزار واحد رسید.

در بازار امروز ۲۹۵ هزار و ۲۵۹ معامله به ارزش ۴۰۰۰ میلیارد و ۳۲ میلیون تومان انجام شد

سه نماد فملی، فولاد و کچاد بیشترین تأثیر را در شاخص کل بورس داشتند. همچنین سه نماد شستا، ذوب و فملی نیز پرتراکنش ترین نمادهای بازار بورس بودند.

گفتنی است؛ حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۲۴۶ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

اما شاخص کل فرابورس رشد ۰.۳۷ درصدی را تجربه کرد و در کانال ۲۵ هزار و ۱۹۳ واحدی ایستاد.

در این بازار بیشترین حجم معاملات به گروه خودرو رسید و پس از آن بیشترین حجم معاملات به گروه فلزات اساسی اختصاص یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • ۵۰ دستگاه کامیونت فورس در بورس کالا عرضه می‌شود
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت