Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین سارا محسنی؛ مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در اولین نشست خبری خود درباره آخرین وضعیت پرونده ماینرهای کشف‌شده در شرکت بورس تهران گفت: ماینرهای کشف‌شده متعلق به شرکت بورس تهران بوده که پس از دو یا سه ماه فعالیت، در انبار نگهداری شده و راکد بوده‌اند. این ماینرها متعلق به شخص خاصی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: این موضوع در کمیته تخلفات بررسی شده، اما رای نهایی هنوز صادر نشده است. به طور حتم پس از صدور رای، اجرایی خواهد شد. ما از طریق کمیته تخلفات سازمان بورس و اوراق بهادار و دیگر دستگاه‌های مرتبط، در حال پیگیری موضوع هستیم. 

عشقی در پاسخ به این موضوع که چرا برخی از اعضای هیات مدیره شرکت بورس تهران همچنان در سمت خود باقی مانده‌اند و پاسخگوی سوالات درمورد این پرونده نیستند، اظهار داشت: ابعاد این ماجرا به اندازه‌ای گسترده نیست که به صورت مستمر درمورد آن صحبت شود. با این وجود، اگر نیاز به سلب صلاحیت این افراد احساس شود، قطعا انجام خواهد شد.

در حالی حدود دو ماه از کشف ۸۲ دستگاه ماینر در ساختمان شرکت بورس تهران می‌گذرد که هنوز هم زوایای مبهم زیادی در این پرونده باقی مانده و تاکنون هیچ یک از مراجع ذیصلاح، به این پرونده ورود پیدا نکرده‌اند و شفاف‌سازی صورت نگرفته است.

براساس مستندات موجود، این موضوع به ماه‌های پایانی سال ۹۸ برمی‌گردد که کمیته‌ای شامل دو نفر از اعضای هیات مدیره شرکت بورس تهران به همراه مدیرعامل و چند تن از مدیران شرکت بورس، تصمیم به خرید تعدادی دستگاه ماینر و بهره‌برداری از آنها می‌گیرند. آنان ادعا می‌کنند که در آن زمان به دنبال کار تحقیقاتی در این زمینه، استفاده از امکانات موجود و فعالیت اقتصادی بوده‌اند و در همین راستا در دو نوبت (یکبار به تعداد ۵۰ دستگاه و یک نوبت به تعداد ۳۲) دستگاه ماینز خریداری شده است.

پربیننده ترین فروش سهام عدالت امکان پذیر است؟ روایت دادستان کل از تخلفات بورسی دولت قبل / فرصت سه ماهه برای ساماندهی مجامع شرکت های سهام عدالت تعیین شد بورس توجهی به مذاکره هم ندارد / بازار هفته آینده به کدام سو می رود؟ + فایل صوتی سبد پیشنهادی شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن برای هفته آخر آذر غلبه ابهامات در بورس با وجود ارزندگی سهام / محرک ‌های منفی این روزهای بازار چیست؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سازمان بورس و اوراق بهادار شرکت بورس تهران ماینر مجید عشقی شرکت بورس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۴۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای دیوان عدالت اداری به مصوبه دستمزد باز شد

اصغر جهانگیر درخواست ابطال مصوبه مزد ۱۴۰۳ از سوی دیوان عدالت اداری گفت: تاکنون سه فقره شکایت به خواسته ابطال بخشنامه مورد سوال به دیوان عدالت اداری واصل شده است که موضوع به معاونت هیات عمومی و هیات‌های تخصصی ارسال شده و پرونده در مرحله تبادل لوایح است که ان‌شا‌الله پس از وصول پاسخ و تکمیل تحقیقات پرونده و نظرات هیات‌های تخصصی بیمه و کار و تامین اجتماعی خواهند داد رسیدگی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا، وی در رابطه با مصوبه مزد سال ۱۴۰۳ و اینکه فعالان کارگری معتقدند که دیوان عدالت اداری با توجه به عدم امضای نمایندگان کارگری در شورای عالی کار و بند‌های این مصوبه باید نسبت به این مساله ورود کرده و آن را ابطال کند، آیا در این خصوص تصمیمی اتخاذ شده است، گفت: دیوان عدالت اداری به عنوان محلی برای حل و فصل دعاوی در محیط جامعه و اداری و کارگری شناخته می‌شود و لذا اگر کسی معتقد است که احجافی بر او صورت گرفته یا تخلف قانونی صورت گرفته است یا تضییع حقی از او شده است باید برای احقاق حقوق خود به دستگاه قضایی و دیوان عدالت مراجعه و طرح شکایت کند و صرف اینکه اعتقاد داشته باشیم که از افراد تضییع حقی شده، اما شکایتی نکنند دیوان مستقلا وارد نمی‌شود.

وی افزود: در این خصوص تاکنون سه فقره شکایت به خواسته ابطال بخشنامه مورد سوال به دیوان عدالت اداری واصل شده است که موضوع به معاونت هیات عمومی و هیات‌های تخصصی ارسال شده و پرونده در مرحله تبادل لوایح است که ان‌شا‌الله پس از وصول پاسخ و تکمیل تحقیقات پرونده و نظرات هیات‌های تخصصی بیمه و کار و تامین اجتماعی خواهند داد رسیدگی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟
  • عبور از دژاووی بورسی
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • مدت مسئولیت اعضای هیات مدیره اتحادیه ها مغایر قانون نیست
  • پای دیوان عدالت اداری به مصوبه دستمزد باز شد
  • اعضای هیات مدیره پدیده مشخص شدند
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد
  • معارفه مدیرعامل جدید پتروشیمی فن آوران
  • ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شد