Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترکمانه گفت: با توجه به تأکیدات رهبری تولید روانویس ایرانی را در دستور کار داریم و از لحاظ سرمایه گذاری و شناسایی تیم های مختلف در این حوزه ورود کردیم.

محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا درباره بورسی شدن شرکت‌های احیا شده گفت: درحال حاضر کمک می‌کنیم بنگاه‌های بزرگ اقتصادی توانمند شوند و توسعه پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بخشی ازحمایت کردن از بنگاه‌های احیا شده برای این شرایط است که این بنگاه‌ها در بازار سرمایه قرار بگیرند و شرکت به سطحی برسد که امکان عرضه کردن سهام آن فراهم شود، افزود: حدود 10 تا 12 شرکت حمایت شده در بازار بورس قرار دارند.

مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: مدیریت این شرکت‌ها هیچ کدام بر عهده ما نیست و تنها بخشی از سهام آن برای ماست و ما کمک می‌کنیم این شرکت‌ها فعال و از فعال شدن این شرکت‌ها در عرض چندسال از آن‌ها خارج می‌شویم.

ترکمانه گفت: به طور مثال کارخانه‌ای در منطقه‌ای محروم شروع به فعالیت می‌کند و بعد از چندسال به حدی می‌رسد که می‌تواند سهامش را در بازار سرمایه ارائه کند؛ چرا که پروتکل‌های وارد شدن به بازار بورس سفت و سخت است اما این شرکت‌ها به حدی می‌رسند که می‌توانند در این جایگاه قرار بگیرند.

وی درباره وضعیت سود دهی این شرکت‌ها در بازار بورس تصریح کرد: این یک مسئله کلی است اما در این چندسالی که وارد بورس شدند؛ توسعه پیدا کردند و رشد کردند. البته شاید مانند بسیاری از شرکت‌های بورسی افت و خیز‌هایی داشته‌اند.

مدیر عامل بنیاد برکت گفت: ما تنها می‌توانیم سهام دار این شرکت‌ها باشیم چرا که اداره آن با خود مردم انجام می‌شود.

ترکمانه درباره ساخت روان‌نویس ایرانی با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری ادامه داد: این موضوع را در دستور کار داریم و از لحاظ سرمایه‌گذاری و شناسایی تیم‌های مختلف در این حوزه ورود کردیم؛ امیدواریم در این موضوع زودتر به نتیجه برسیم تا دل ایشان شاد شود. حتی کارآفرینان بسیاری را در این حوزه حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا سرمایه سهام سهام سرمایه رشد مقام معظم رهبری سرمایه گذاری سرمایه گذاری نوشت افزار ایرانی شرکت های بورسی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۰۸۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم

مصطفی صفاری گفت: اگر شوک‌های سیاسی و اقتصادی که از عوامل خارجی است کاهش پیدا کند می‌توان پیش‌بینی کرد، امسال شاهد بهبود شاخص‌ها در بورس خواهیم بود.

مصطفی صفاری کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو گفت: شوک‌های سیاسی کوتاه مدت هستند و سریعا از بین می‌روند. اما شوک‌های اقتصادی اینطور نیستند و اثر بلند مدت دارند، گرچه اگر شوک سیاسی تبدیل به شوک اقتصادی شود، اثر آن بلند مدت می‌شود.

صفاری در ادامه بیان کرد: مرداد سال ۹۹ که ارزش بازار ۴۳۰ میلیارد دلار شده بود، سقوط وحشتناکی را تجربه کرد. پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ارزش بورس به ۲۲۰ میلیارد دلار رسیده بود و آقای رئیسی قول دادند که به این وضعیت رسیدگی کنند. اما به دلیل برخی سیاست‌های اقتصادی که در این دولت انجام شد و شوک‌های سیاسی که اتفاق افتاد، ارزش بورس به ۱۲۰ میلیارد دلار رسید.


این کارشناس اقتصادی درباره وضعیت آینده بازار بورس گفت: هرچقدر که حوادث سیاسی کمتر اتفاق رخ دهد، طبیعی است که انتظار داشته باشیم بازار سرمایه جاماندگی خود را برطرف کند. دو سال است که شاخص بورس جا مانده است. پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران این است که اگر شوک‌های سیاسی و اقتصادی صورت نگیرد، امسال شاهد افزایش شاخص بورس خواهیم بود. البته در قانون بودجه امسال مواردی ذکر شده بود که مخالف صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های بورس است امیدواریم مجلس جلوی آن‌ها را بگیرد.


وی درخصوص اعتراض شرکت‌های تامین سرمایه درباره بند ۳ بودجه ۱۴۰۳، گفت: قانون بند ۳ این بود که افراد حقیقی تا ۵۰ میلیارد و افراد حقوقی تا ۵۰۰ میلیارد مشمول معافیت‌های مالیاتی می‌شوند و بیش از این مقدار باید مالیات بپردازند. واقعیت این بود که اکثر صندوق‌های سرمایه‌گذاری، نهاد‌های مالی و هزار فعال بازار گفتند که این قانون مخالف سرمایه‌گذاری غیرمستقیمی است که قانونگذار تعیین کرده بود. در واقع قرار بود که این قانون کمک‌کننده باشد و این موضوع را برای بازار سرمایه مستثنی کنند.

وی در پایان گفت اگر بازار بورس مثبت شد، مردم مانند سال ۹۹ سریعا سرمایه خود را وارد بازار نکنند و از طریق سبدگردان‌های یا سرمایه‌گذاری غیرمستقیم وارد بازار سرمایه شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • معرفی شرکت احیا استیل فولاد بافت
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • آینده سرخابی‌ها با تعیین نحوه مدیریت ترسیم می‌شود
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • آخرین جزئیات از زمان رونمایی صندوق پوشش ریسک بازار سرمایه اعلام شد + فیلم
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد