Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@20:03:43 GMT

مازندران قطب صادرات محصولات کشاورزی شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۴۶۴۴

مازندران قطب صادرات محصولات کشاورزی شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور بعدازظهر یکشنبه در نشست شورای کشاورزی استان نبود شرکت‌های حمل ونقل بین المللی را از جمله چالش‌های فراروی صادرات محصولات کشاورزی استان بیان کرد و خواستار برنامه ریزی برای تحقق و راه اندازی آن شد.

وی با بیان اینکه راه اندازی شرکت‌های بین المللی حمل ونقل از جمله نیازهای استان برای توسعه صادرات محسوب می‌شود از مازندران به عنوان قطب تولیدات کشاورزی یاد کرد و گفت: این استان باید به پایلوت صادرات محصولات کشاورزی نیز تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نقش استان در تأمین امنیت غذایی اشاره و اضافه کرد: داشتن سه بندر فعال و دسترسی به کریدور شمال - جنوب ضرورت توسعه صادرات محصولات کشاورزی را دراستان الزامی می‌سازد و باید از این پتانسیل برای رونق اقتصادی تلاش کرد.

حسینی پور با اظهار اینکه دسترسی مازندران به بازارهای هدف، تبدیل استان به پایلوت محصولات کشاورزی را ضروری می‌سازد، ادامه داد: این استان در تولید انواع محصولات کشاورزی در کشور دارای رتبه و برتر است و جایگاه خوبی دارد.

استاندار مازندران همچنین با اظهار اینکه موانع فراروی صادرات محصولات کشاورزی نظیر مرکبات در کمیسیون کشاورزی استان به صورت ویژه بررسی می‌شود، گفت: در حوزه برنج نیز استان قابلیت‌های زیادی دارد و باید کشت ارقام پرمحصول نیز در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 5373835

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری مازندران محمود حسینی پور کشاورزی ویروس کرونا بوشهر مطالبات مردم لرستان از دولت روز پرستار خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گرگان عکس استانها کرمانشاه واکسن کرونا سانحه تصادف خرم آباد سیدابراهیم رئیسی صادرات محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۴۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران

به گزارش خبرنگار هر، امیر جمشیدی عصر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی فروردین ماه سال‌جاری، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن انواع کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات بیش از ۷۰ قلم کالا نظیر فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیای چوبی و…گفت: فروردین امسال ۱۴۷ هزار و۴۱۷ تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران در نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل به نقاط مختلف دنیا صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ از نظر وزنی ۷۰ درصد و ازنظر ارزشی ۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی در مورد مهم‌ترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران گفت: عراق با واردات هفت هزار تن کالا به ارزش هشت میلیون و ۵۳۶ هزار دلا اولین مقصد صادرات کالاهای مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزار دلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ازبکستان با هزارتن به ارزش ۹۸۹ هزار دلار پنج کشوری بودند که در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از گمرکات مازندران وارد کردند.

وی گفت: صادرات به کشورهای فوق ۹۴ درصد وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 6091313

دیگر خبرها

  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • تقویت زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی مازندران