Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه سعودی الشرق الاوسط به نقل از منابع اروپایی نوشت که نشست های دو کمیته کارشناسی که مساله تحریم های آمریکا و مسائل هسته ای را بررسی می کنند طی دو روز گذشته افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: طرف های اروپایی طی دو روز گذشته جزئیات دو پیش نویس جدید ایران را بررسی کرده اند؛ پیش نویس هایی که ایران هفته گذشته مطرح کرد و خواستار الحاق آن ها به پیش نویس مذاکرات قبلی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه در ادامه نوشت: اروپایی ها علیرغم اینکه در ابتدا این دو پیش نویس را نپذیرفته و بر این باور بودند که این پیش نویس ها نمی‌توانند مبنایی برای هرگونه مذاکراتی باشند، اما در نهایت از موضع خود عقب‌نشینی و قبول کردند که آن ها را به پیش نویس اصلی اضافه کنند؛ پیش نویسی که در دورهای پیشین مذاکرات تقریبا ۸۰درصد آن کامل شده است. این اقدام اروپایی ها به این خاطر بوده تا شاید زمینه مشترکی با آمریکایی ها برای کامل کردن مذاکرات ایجاد کند.

منابع الشرق الاوسط همچنین خاطرنشان کردند که روسای هیات های اروپایی به تازگی خلاصه نشست های وین در دور هفتم مذاکرات را به وزرای خارجه کشورهای خود گزارش کرده اند و وزرای خارجه این کشورها با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز دیدار داشته‌اند و درخصوص ایران رایزنی کرده اند.

در بخش دیگری از این گزارش به نقل منابع اروپایی آمده است که رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که اکنون در لیورپول به سر می برد منتظر است تا هیات ایرانی مواضع خود را نرم تر کند تا او نیز راهی وین شود.

۳۱۱۳۱۱

کد خبر 1582155

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اتحادیه اروپایی پیش نویس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۴۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جام جم آنلاین، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می (ماه آتی میلادی) دولت فلسطینی را به رسمیت می شناسند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط اعلام کرد: انتظار می رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش العربیه، در ماه مارس، اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد. این در حالیست که اشغالگران قدس مخالفت صریح خود را با با این اقدام اعلام کردند.

از سوی دیگر، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای به رسمیت شناختن فلسطینیان را اعمال کرده و معتقد است به زودی یک «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین عضو را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار نیز قرار دهد.

دیگر خبرها

  • عربستان،بازیکنان اروپایی را شخم می‌زند!
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • ◄ کاربرد کلمات و عبارات حمل و نقلی در متون و اشعار فارسی
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • بعد از حمله ایران حماس راحت‌تر نه می‌گوید!
  • رسمی؛ درو مک اینتایر با WWE تمدید کرد
  • مقاومت فلسطین: تنها در صورت تغییرات اساسی پیشنهاد اسرائیل پذیرفته می‌شود
  • چین، میزبان مذاکرات آشتی حماس و فتح
  • چین میزبان مذاکرات آشتی میان حماس و فتح می شود
  • چین میزبان مذاکرات آشتی میان حماس و فتح خواهد بود