Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-28@20:37:14 GMT

عربستان در عمان پتروشیمی می سازد

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۴۹۸۱

عربستان در عمان پتروشیمی می سازد

ریاض و مسقط برای مطالعه توسعه یک طرح‌ پتروشیمی در منطقه آزاد دقم عمان همکاری می‌کنند.

به گزارش پلاتس، شرکت پتروشیمی سعودی سابیک اینداستریز عربستان، بزرگترین تولیدکننده پتروشیمی در خاورمیانه که 70 درصد سهامش متعلق به شرکت دولتی نفت سعودی آرامکوست، و شرکت دولتی او‌کیو عمان برای مطالعه روی توسعه یک طرح پتروشیمی در منطقه آزاد دقم امضا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سابیک در بیانیه‌ای اعلام کرد که این یادداشت تفاهم غیرالزام‌آور، شرایط اولیه را برای مطالعه بالقوه مشخص می‌کند و نشان‌دهنده تمایل دو طرف برای همکاری و ارزیابی امکان‌سنجی پروژه است.

این پروژه شامل یک واحد کراکر بخار در مقیاس جهانی و واحدهای جانبی است که مشتقات الفین (اتیلن و پروپیلن) را تولید می‌کند و انتظار می‌رود از محصولات جانبی مواد اولیه کود اوره با پوشش گوگردی (SCU) استفاده کنند.

عمان در حال توسعه منطقه آزاد دقم در جنوب شرق این کشور است و در نظر دارد به قطب بزرگ انرژی بزرگترین تولیدکننده نفت خاورمیانه غیر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بدل شود.

یوسف الجهضمی، رئیس مدیریت پروژه در این تأسیسات پیش‌تر به خبرگزاری دولتی عمان گفته بود: انتظار می‌رود پالایشگاه 230 هزار بشکه‌ای بندر‌ دقم عمان در سه ماه نخست سال 2023 بهره بهره‌برداری برسد.

به گفته وی، پروژه ساخت این پالایشگاه تاکنون 87 درصد پیشرفت داشته است.

این پالایشگاه که بیش از 8 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت، از زمان آغاز اجرای پروژه ساخت در سال 2018 میلادی با تأخیرهای پرشماری روبه‌رو شده است.این پالایشگاه یک سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکت دولتی او‌کیو عمان و شرکت کویت پترولیوم بین‌الملل به نام صنایع پالایش و پتروشیمی دقم است.

برچسب هاسابیک (SABIC) عربستان سعودی عمان

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: سابیک SABIC عربستان سعودی عمان آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۴۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی‌عدالتی‌ها پتروشیمی‌ها در حق مردم استان بوشهر پذیرفتنی نیست

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی بعد از ظهر شنبه در جمع فعالان فرهنگی شهر بوشهر با انتقاد از عدم توجه شرکت‌های بزرگ ملی نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی در استان تاکید کرد: توجه نکردن به انتقاد ائمه جمعه، دلسوزان و مردم در واگذاری تیم استقلال تهران به هلدینگ خلیج فارس بدتر از خود واگذاری است و آثار بدی را برجای خواهد گذاشت.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره به کمبود مکان‌های ورزشی در استان خاطر نشان کرد: اگر چنین پول‌هایی در این شرکت‌ها بوده چرا تا کنون حمایت جدی از ورزش استان صورت نگرفته است.

حجت الاسلام اسماعیلی با تاکید بر حق آلایندگی استان و خصوصاً شهرهای جنوبی، مسئولان دولتی را به رعایت و پرداخت این حق قانونی مردم و جوانان استان فراخواند و گفت: سال‌های متمادی است نسبت به این مساله بی توجهی می‌شود و شرکت‌ها به آسانی از زیر بار آن شانه خالی می‌کنند.

امام جمعه موقت بوشهر با تاکید بر ادامه انتقادات و مطالبه گری مردم و نخبگان، وظیفه قطعی مسؤولان استانی و نمایندگان را پیگیری مجدانه دانست و افزود: مسؤولان با انسجام و هم افزایی تا تحقق خواسته مردم استان نسبت به قبول مسوولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها پیگیری لازم را انجام دهند.

کد خبر 6090297

دیگر خبرها

  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • رسمی: خطیر در استقلال ماندنی شد
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • پتروشیمی و فولاد ارزآورترین شرکتها در ۱۴۰۲/صادرات گاز نصف شد
  • ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد
  • بی‌عدالتی‌ها پتروشیمی‌ها در حق مردم استان بوشهر پذیرفتنی نیست
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند