Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وب‌ام‌دی داروهای حاوی آنتی‌بادی قبلا برای درمان افراد مبتلا به کووید یا افراد در تماس با بیماران کووید تایید شده‌اند.داروی «اووشیلد» (که قبلا AZD7442 نامیده می‌شد) برای پیشگیری از ابتلای بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال دچار نقصان ایمنی از دچار شدن به کرونا طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین زمینه:

داروی حاوی آنتی‌بادی شرکت آسترازنکا از بیماری شدید کرونا جلوگیری می‌کند آسترازنکا برای یک داروی پیشگیری‌کننده از کرونا درخواست مجوز می‌کند

این داروی ساخت شرکت آسترازنکا برای کمک به افراد  پیوند عضو شده، افراد مبتلا به سرطان یا دریافت‌کننده داروهای مهارکننده ایمنی برای بیماری‌هایی مانند آرتریت روماتوئید ساخته شده است. دچار بودن به این بیماری‌ها باعث می‌شوند که واکسن‌های کرونا در این افراد به طور کامل موثر نباشند.  این داروی جدید حاوی آنتی‌بادی همچنین می‌تواند برای کسانی مفید باشد که به واکسن‌ها واکنش آلرژیک نشان می‌دهند.

افرادی که بدنشان به علت نقصان دستگاه ایمنی به واکسن‌ها پاسخ نمی‌دهد، مجبورند دوره‌های طولانی‌مدت ایزوله ماندن در خانه را بگذرانند، بنابراین در دسترس قرار گرفتن این دارو می‌تواند به بازگشتن آنها به زندگی طبیعی کمک کند.

«اووشلد» به صورت دو تزریق برای وارد کردن دو نوع آنتی‌بادی مونوکلونال یا پادتن تک‌دودمانی در یک روز تجویز می‌شود و می‌تواند تا شش ماه باعث محافظت افراد در برابر کرونا شود.

سازمان غذا و داروی آمریکا تاکید کرده است که «اووشلد» نباید جایگزین واکسن زدن در افرادی شود که واکسیناسیون کرونا برایشان توصیه شده است.

این سازمان می‌گوید واکسن‌ها همچنان بهترین دفاع در دسترس در مقابله با کووید-۱۹ هستند، اما افرادی که به علل گوناگون دستگاه ایمنی‌شان دچار اختلال است و ممکن است پاسخ ایمنی کافی به واکسیناسیون ایجاد نکنند یا سابقه واکنش عوارض شدید نسبت به واکسن‌های کووید-۱۹ دارند و بنابراین نمی‌توانند واکسن بزنند، ممکن است نیاز به یک گزینه پیشگیری جایگزین داشته باشند.

بررسی شرکت آسترازنکا نشان داد که در افرادی که داروی اووشلد را دریافت کرده‌ بودند، نسبت به افراد دریافت‌کننده دارونما خطر دچار شدن به عفونت کرونا ۷۷ درصد کاهش پیدا کرده بود.

کد خبر 642803 برچسب‌ها كروناويروس دارو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس دارو شرکت آسترازنکا آنتی بادی واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۵۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر

به گزارش خبرآنلاین، فریبرز درویش افزود : این اتفاق ۲ روز گذشته در این بیمارستان رخ داد که متاسفانه همراهان و خود بیمار در اقداماتی کاملا غیر قانونی پرستار را مورد ضرب و شتم قرار دادند که از ناحیه سر و صورت به شدت آسیب دیده است.

ایرنا در خبری نوشت:وی اظهار کرد : این افراد به علت مراجعه زیاد بیماران آستانه تحمل آنان در ارائه خدمات پایین آمده بود که شروع به فحاشی و ضرب و شتم این پرستار که در نهایت او را زخمی کردند.

این مسوول اظهار داشت : در زمان حاضر این پرستار یک شب در این بیمارستان بستری بوده و برای ادامه درمان هم اکنون در منزل بستری است.

رئیس بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس گفت : هم اکنون شکایتی علیه ضاربان که دست کم چهار نفر بوده از سوی واحد حقوقی این مرکز درمانی انجام گرفته و امیدوارم هر چه زودتر به پرونده این افراد خاطی رسیدگی شود.

بیمارستان تامین اجتماعی رازی چالوس با داشتن حدود ۷۰تخت مصوب شامل بخش هایی از جمله داخلی، جراحی، زنان و زایمان، گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، اطفال، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه و ...به طور شبانه روزی به بیماران غرب مازندران خدمات ارائه می دهد.

نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر از شهرستان های غربی مازندران به شمارمی آیند

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899792

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • سلطان گولر: رئال تسلیم جواهر ترک
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران