Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سرهنگ فرخ جمالی,رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان بیان کرد:دوربین‌های هوشمند پلیس در میادین و تقاطع اصلی شهر همدان برای ثبت و ضبط تخلفات رانندگی و اعمال قانون خودروها بدون حضور فیزیکی ماموران فعال شدند.

او افزود: یکی از اولویت‌های پلیس راهور استفاده از ابزارهای نوین نظارتی برای کاهش تخلفات و سوانح رانندگی است که در این راستا، نصب و راه اندازی دوربین های هوشمند نظارتی به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان با اشاره به اینکه براساس بررسی های انجام شده آمار عابران مجروح حوادث رانندگی شهرستان همدان در هشت ماه نخست امسال افزایش محسوسی داشته است گفت: در نخستین گام پس از فعال کردن دوربین های هوشمند نظارتی، طرح برخورد با توقف خودروها در محل‌های عبور عابر پیاده در سطح این شهرستان اجرا می شود.

سرهنگ جمالی گفت: یکی از شایع ترین تخلفات رانندگی در شهر همدان توقف خودروها در محل های عبور عابرین و روی خطوط تردد عابرین پیاده است که پلیس با اجرای طرح ویژه ای با این نوع تخلف برخورد کرده و خودروهای متخلف اعمال قانون خواهند شد.

او افزود: توقف خودروها بر روی خطوط عابر پیاده به ویژه در تقاطع ها موجب عبور عرضی عابران از لابلای خودروها و بروز حوادثی جرحی و فوتی می شود و برهمین اساس این قبیل تخلف توسط دوربین های هوشمند نظارتی ثبت و مالک خودرو متخلف نیز اعمال قانون(جریمه) می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان با اشاره به اینکه یکی از علل بالا بودن ترافیک در رینگ مرکزی شهر همدان فعال نبودن دوربین های ثبت تخلف به رغم نصب آنها در ورودی این خیابان ها، گفت: این امر موجب ورود خودروهای شخصی به محدوده طرح ترافیکی، پارک های دوبل در خیابان های کم عرض و ایجاد ترافیک و همچنین مشکل در معابر اصلی و مرکزی شهر می شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس راهنمایی و رانندگی دوربین های هوشمند رانندگی شهرستان همدان دوربین های هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۵۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل

 علیرضا ملاشاهی  فرماندار ویژه زابل بیان کرد: توسعه زیرساخت‌ها یکی از اصلی‌ترین پایه‌های توسعه و پیشرفت هر منطقه‌ای است یکی از این زیرساخت‌ها در حوزه ارتباطات است و باتوجه‌به گسترش روزافزون استفاده از خودروهای شخصی و تک‌سرنشین و همچنین کمبود نیروی انسانی به‌منظور کنترل ترافیک، در مسیر استفاده از تجهیزات هوشمند که علاوه بر ثبت کامل تخلفات رانندگی، همچنین امکان اطلاع از بار ترافیکی معابر شهر را برای مسئولان مربوطه مهیا می‌کند.

 ملاشاهی با اشاره به شتاب طرح ملی فیبر نوری مشترکان خانگی گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های دولت سیزدهم و تأکید استاندار سیستان و بلوچستان هر روز شاهد توسعه و پیشرفت در تمامی عرصه‌ها در استان هستیم و امروز نیز طرح ملی فیبر نوری مشترکان خانگی برای دومین بار در شهر زابل شمال استان سیستان و بلوچستان در حال اجرا است.

 فرماندار ویژه زابل افزود: هدف از نصب این دوربین‌ها مدیریت بهینه سرعت، انضباط اجتماعی، پیشگیری از مخاطرات و به‌منظور افزایش تعاملات و در راستای هوشمندسازی شهرستان زابل، با موضوع روند توسعه پروژه فیبر نوری در راستای کاهش بار ترافیکی و ثبت تخلفات رانندگی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان شهرداری زابل و شرکت مخابرات شهرستان با موضوع شتاب پروژه فیبر نوری، و نصب ۲۰ دوربین پلاک خوان در سطح شهرستان زابل منعقد شد.

 وی تأکید کرد: دوربین پلاک‌خوان از سوی شرکت مخابرات خریداری و در نقاط پیش‌بینی‌شده که توسط دستگاه‌های مرتبط با مدیریت شهرداری در سطح شهر زابل نصب خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • چگونه تخلفات احتمالی پلیس در انجام مأموریت‌ها را گزارش دهیم؟
  • ۳ مصدوم در حادثه رانندگی در محور  تاکستان - همدان
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرای توقیف خودروها
  • هشدار مهم سردار رادان به رؤسای پلیس درباره توقیف خودروها
  • بودجه دوربین‌های پلیس در انتظار تصویب
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • انهدام باند مواد مخدر و کشف ۱۱۰ کیلو مواد در همدان