Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند، محمدمهدی عزیزی با اعلام این خبر گفت: به طور متوسط ۳۰ درصد از پسماندهایی که روزانه توسط شهروندان در تهران تولید می‌شود، خشک است و کم‌تر از ۱۰ درصد از این میزان توسط غرف بازیافت، اپلیکیشن‌ها و خودروهای ملودی جمع‌آوری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه این میزان مشارکت در تحویل پسماندهای خشک توسط شهروندان پایین است، ادامه داد: تمام تلاش ما این است تا با اجرای سیاست‌های تشویقی میزان مشارکت مردم در این زمینه را افزایش دهیم. به همین منظور، در روزهای گذشته با ارسال دستورالعمل جدید، قیمت خرید پسماندهای خشک توسط شهرداری تهران را افزایش داده‌ایم.

عزیزی با تاکید بر اینکه این تصمیم همزمان با افزایش قیمت بسیاری از محصولات بهداشتی گرفته شده است، تصریح کرد: در مقایسه با قیمت پسماند خشک در بهمن ماه ۱۳۹۹، در آذرماه ۱۴۰۰ قیمت برخی از اقلام مانند پسماند نان خشک با ۶۷ درصد، مقوا و کارتن با ۴۸ درصد، کاغذ و روزنامه با ۱۰۰ درصد، ظروف پلاستیکی با حدود ۷۱ درصد، شیشه با ۷۴ درصد و پسماند خشک درهم با ۴۶ درصد افزایش همراه بوده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه این افزایش قیمت شامل تمامی محصولات می شود، گفت: در مجموع، قیمت خرید پسماند خشک در مجموع ۲۳ درصد افزایش یافته است.

او در پایان عنوان کرد: به طور معمول، روزانه ۴ تن پسماند توسط اپلیکیشن ها جمع آوری می‌شود. علاوه بر این، هر یک از ۴۴۵غرفه بازیافت روزانه حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلو پسماند خشک را از شهروندان تحویل می‌گیرند. البته این میزان در مقابل میزان پسماند خشکی که روزانه توسط شهروندان تولید می‌شود چندان قابل توجه نیست. از این رو، امید داریم تا با اجرای طرح مذکور، میزان مشارکت شهروندان در جمع‌آوری پسماند خشک و حفظ محیط‌زیست افزایش یابد.

کد خبر 642808 برچسب‌ها پسماند زباله شهرداری تفکیک زباله مدیریت شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پسماند زباله شهرداری تفکیک زباله مدیریت شهری پسماند خشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۵۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۱,۹۲۰ تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۰ تومان (۰.۵۲ درصد) کاهش یافته است. هر واحد لیر ترکیه، روز گذشته با قیمت ۱,۹۳۰ تومان معامله می‌شد.

امروز لیر ترکیه در بازار آزاد مانند دیروز با کاهش قیمت روبرو بوده است، قیمت لیر ترکیه که دیروز با کاهش قیمت ۵ تومانی به ۱,۹۳۰ رسیده بود، امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ تومانی (۰.۵۲ درصد) به ۱,۹۲۰ رسید.

بالاترین قیمت لیر ترکیه در ۲۴ ساعت گذشته ۱,۹۲۰ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۱,۹۱۵ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی لیر ترکیه نسبت به هفته گذشته ۰.۵۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد لیر ترکیه در شش ماه گذشته حدود ۵.۴۹ درصد افزایش یافته است.

tags # قیمت لیر ترکیه سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • قیمت جهانی موادغذایی بالا رفت
  • قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تورم ترکیه چقدر است؟
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • قیمت دینار عراق امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • چای ایرانی رنگ حمایت گرفت