Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-05@21:51:09 GMT

پژوهش و فناوری؛ پشتیبان تولید

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۵۸۹۸

پژوهش و فناوری؛ پشتیبان تولید

به گزارش دبیرخانه این نمایشگاه، امسال نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار با شعار «پژوهش و فناوری؛ پشتیبان تولید» از نیمه دوم آذرماه آغاز به کار می‌کند. دكتر عبدالساده نيسى، مديركل دفتر حمايت و پشتيبانى امور پژوهش و فناورى وزارت علوم، تحقيقات و فناورى و دبير ستاد ملى هفته پژوهش و فناورى درباره اهداف و جزئیات این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه، امسال از سه بخش "ارائه آخرین دستاوردهای پژوهش و فناوری مراکز آموزشی تحقیقاتی و فناوری کشور"، "ارائه نیازهای پژوهش و فناوری کشور" و "ارائه فناوری¬های نوپدید و آینده¬نگر" تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر اظهارات دبير ستاد ملى هفته پژوهش و فناورى، این نمایشگاه برای چهارمین سال متوالی به طور همزمان با نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت برگزار می‌شود. در معرض دید قرار دادن آخرین دستاوردهای پژوهش و فناوری سراسر کشور در یک مکان و یک زمان، ارائه نیازهای پژوهش و فناوری کشور به پژوهشگران و فناوران به منظور رفع نیاز صنایع و دستگاه‌های اجرایی و در نهایت، ایجاد ارتباط موثر بین پژوهشگران و فناوران با صاحبان صنایع و صنعتگران را می‌توان از اهداف این نمایشگاه به شمار آورد. 

تجلیل و هم‌اندیشی با پژوهشگران برتر

دکتر نیسی، مديركل دفتر حمايت و پشتيبانى امور پژوهش و فناورى وزارت علوم، تحقيقات و فناورى درباره انتخاب شعار نمایشگاه امسال و اصلی‌ترین برنامه‌های آن گفت: شعار هفته پژوهش و فناوری سال جاری با توجه به شعار سال، «پژوهش و فناوری؛ پشتیبان تولید» انتخاب شده است. از جمله برنامه¬های نمایشگاه نیز، علاوه بر برنامه¬های اعلام شده، می¬توان به تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کشور، نشست هم¬اندیشی مدیران ارتباط با صنعت و جامعه مراکز آموزش عالی، رونمایی از برترین فناوری‌های تولید شده در کشور در سال گذشته و برگزاری کارگاه¬های آموزشی اشاره کرد. 

از نمایشگاه امسال استقبال خواهد شد؟

به گفته عبدالساده نيسى، دانشگاه¬ها، پژوهشگاه¬ها، پارک¬های علم و فناوری، مراکز رشد، مراکز پژوهشی و تحقیقاتی، مراکز نوآوری و کارآفرینی، وزارت¬خانه¬ها و دستگاه¬های اجرایی از جمله شرکت‌کنندگان در نمایشگاه پیش رو هستند.

وی درباره میزان استقبال از نمایشگاه پژوهش 1400 گفت: تجربه سالیان گذشته نشان می¬دهد این نمایشگاه همیشه با استقبال بسیار خوبی از طرف عموم مردم، دانش¬پژوهان، فناوران و شرکت¬ها روبرو بوده است. در نمایشگاه بیست و دوم هم انتظار می¬رود شاهد حضور پرشور دانشجویان، محققان، فناوران و سایر فعالان حوزه پژوهش و فناوری در ایام برگزاری نمایشگاه باشیم.

نیسی، درباره سهم و جایگاه بخش خصوصی در این نمایشگاه نیز افزود: بخش خصوصی نیز به عنوان ارائه¬کننده نیازهای پژوهشی و فناوری و هم به عنوان استفاده‌کننده از آخرین نتایج پژوهشی و  فناوری کشور نقش موثری در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار امسال خواهد داشت.

تفاوت‌های نمایشگاه امسال با دوره‌های قبل چیست؟

دكتر عبدالساده نيسى، دبير ستاد ملى هفته پژوهش و فناورى، معتقد است نمایشگاه امسال بهتر از سال‌های پیش برگزار خواهد شد: به دلیل شرایط بیماری کرونا، بیست و یکمین دوره نمایشگاه در سال گذشته تنها به صورت مجازی برگزار شد. در واقع، در نمایشگاه امسال پس از دو سال، مجددا شاهد حضور فیزیکی شرکت¬کنندگان و بازدید کنندگان خواهیم بود که انتظار می¬رود همین امر ما را در رسیدن به اهداف برگزاری نمایشگاه یاری کند. هم¬چنین در نمایشگاه امسال برای اولین مرتبه شاهد بخشی تحت عنوان فناوری¬های نوپدید و آینده¬نگر هستیم که امیدواریم با استقبال گسترده بازدیدکنندگان مواجه شود.
انتهای پیام

منبع: الف

کلیدواژه: دستاوردهای پژوهش نمایشگاه امسال پژوهش و فناورى پژوهش و فناوری هفته پژوهش فناوری کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۵۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای جایزه احمد اقتداری به پژوهش‌های برگزیده خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، با درگذشت احمد اقتداری در بیست و هفتم فروردین‌ماه ۱۳۹۷ و مراسم تدفین ایشان در گراش، ضمن گرامی‌داشت یاد او، جایزه‌ای نیز برای ترویج جنوب‌پژوهی به صورت دوسالانه در نظر گرفته شده است.
دبیر جایزه علمی احمد اقتداری گفت: امسال نخستین دوره این جایزه دوسالانه در سالن دفاعیه دانشکده علوم پزشکی برگزار شد.
صادق رحمانی افزود: پس از فراخوان آثار متعددی به دبیرخانه رسید و سه داور با تحصیلات تخصصی به ارزیابی آثار پرداختند.
او ادامه داد: پنج نامزد معرفی شد که از این میان اثر یونس صادقی با عنوان جریانات فکری گرمسیرات حایز جایزه ۱۰ میلیونی در این دوره شد.
دبیر جایزه علمی احمد اقتداری گفت: همچنین در این دوره از یک پژوهشگر که در حوزه خلیج فارس فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی داشته است، با عنوان «فرهنگ‌یار خلیج فارس» تجلیل شد.
برای این دوره، احمد حبیبی، نویسنده و پژوهشگر منطقه بستک هرمزگان، برگزیده شده است.
در بخش جنبی مراسم مستند پژوهشی پدر خلیج فارس‌شناسی که در واحد تولید مستند صدا و سیمای مرکز خلیج فارس تهیه و تولید شده است به نمایش گذاشته شد.
تهیه‌کننده این مستند سعید ماندگاری، کارگردانی و تدوین آن با فرشید ایران‌پرست و مشاور آن مهدی ده‌دار است.
همچنین نمایشگاهی از کتاب‌های مرتبط با موضوع جایزه بر پا شد.

دیگر خبرها

  • خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • یاوری: دانش‌آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • یاوری: دانش آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • اجتماع ۱۳۰ هزار نفری فناوران کشور در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • اجتماع یکصد هزار نفری فناوران کشور در بزرگترین رویداد نوآوری کشور
  • دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد آغاز می‌شود
  • ۶ روش برای مردمی‌سازی تولید
  • اهدای جایزه احمد اقتداری به پژوهش‌های برگزیده خلیج فارس
  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند