Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در روزهای گذشته مخاطبین کمپینی با عنوان «۱۵ آذر به عنوان روز اهواز ثبت شود» در سامانه «فارس من» ثبت کردند.

محمد علی‌بخشی پور سردبیر این سوژه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: اهواز به‌عنوان یک شهر فرهنگی از صدر اسلام منشا یکسری تحولات بوده و یکی از نزدیک‌ترین شهرها به قلمرو حکومت اسلامی محسوب می‌شد که همین مسئله باعث گردید تا اهواز به محل زندگی بسیاری از بزرگان تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متأسفانه بعد از قرن پنجم که براثر زلزله اهواز خالی‌ از سکنه شد، روند توجه به اهواز متوقف گردید و در زمان خلافت ناصرالدین‌شاه اهواز با نام ناصریه مجدداً بر زبان‌ها افتاد و حول محور رود کارون به‌عنوان یک شهر بندری شکل گرفت.

سردبیر سوژه فارس من گفت: حتی یک‌سال قبل از کودتای مرداد ۳۲، در اهواز افرادی که ضد رژیم وقت به فعالیت می‌پرداختند موجب ضرب‌وشتم افراد وابسته به رژیم و بیگانگان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: بعد از وقایع و حماسه‌های مختلف در اهواز به‌ویژه در دوران دفاع مقدس متأسفانه این شهر کم دیده شد و اینک انتظار داریم اهوازی که با حجم عظیمی از مجاهدت‌ها و رشادت‌های مردم در برابر حوادث مختلف ایستادگی کرد، دیده شود.

محمد علی‌بخشی پور با بیان اینکه، این شهر با تمام وسعت و ظرفیت‌هایش دچار محرومیت‌های فراوانی است و این محرومیت صرفاً در حوزه اقتصادی نیست، تصریح کرد: حتی مردم سایر شهرها و استان‌ها در یک روز مشخص که بنام آن شهر است در محضر مقام‌معظم رهبری حاضر می‌شوند اما اهواز به‌عنوان پایتخت دفاع مقدس کشور از این امتیاز نیز برخوردار نیست.

وی بیان کرد: مقام‌معظم رهبری نیز زمانی‌که می‌خواهند از خاطرات دفاع مقدس و حتی خاطرات زنان رختشور و پشتیبانی‌های جنگ نقل کنند از خاطرات اهواز به‌عنوان مهم‌ترین پشتیبان جنگ می‌گویند.

علی‌بخشی پور عنوان کرد: به‌نظر می‌رسد ۱۵ آذر که با بمباران ۵۲ منطقه اهواز، شهدا و مجروحان زیادی تقدیم اسلام و انقلاب شد، زمان مناسبی است تا روز اهواز نام گیرد.

وی اذعان کرد: این روز می‌تواند به‌عنوان نمادی از مقاومت و حماسه اهواز با دستان خالی مردمانش در تقویم ملی ثبت شود.

علی‌بخشی پور عنوان کرد: نه‌تنها اهوازی‌ها بلکه تمام مردم کشور وطن دومشان اهواز است؛ حاج‌قاسم زمانی‌که به اهواز آمده بود می‌گفت این‌جا وطن دوم من است همچنین بسیاری از سرداران از کوچه کوچه‌های اهواز روایت و خاطره دارند چراکه در این کوچه‌ها قد کشیدند.

در صورت تمایل  از این پویش حمایت کنید (15 آذر به عنوان روز اهواز ثبت شود)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: روز اهواز ثبت روز ملی اهواز دفاع مقدس ثبت شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۶۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من

 اختتامیه سومین جشنواره ملی «افتخار من» بامحوریت بیان خاطرات همسران، فرزندان و نوادگان پیشکسوتان دوران دفاع مقدس از ایثارگری و حماسه‌آفرینی‌های آن دوران برگزار شد.

در مجموع شش هزار اثر شامل فیلم، دستنوشته، داستان و... به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که در این مراسم آثار برگزیده معرفی و از خالقان آثار به صورت ویدئوکنفرانس و از طریق ادارت کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها تقدیر به عمل آمد.

بیشتر بخوانید

آغاز مهلت ثبت نام کتب درسی دانش آموزان از ۲۸ فروردین ماه

در این جشنواره زهرا حیدری از استان چهارمحال و بختیاری حائز رتبه برتر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • روز مادر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی
  • روز پسر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس + فیلم
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان