Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@13:25:24 GMT

کلاهبرداری با ترفند برنده شدن سفر‌های زیارتی

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۷۸۳۹

کلاهبرداری با ترفند برنده شدن سفر‌های زیارتی

آفتاب‌‌نیوز :

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری پنج عضو باند کلاهبرداری تلفنی که با ترفند برنده شدن سفر‌های زیارتی بیش از چهار میلیارد ریال از طعمه‌های خود کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

سردار "علی اکبر جاویدان" گفت: پس از اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب وی، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شاکی در اظهارات خود اعلام کرد که شخصی پس از تماس با وی عنوان کرده در قرعه کشی یکی از اپراتور‌های تلفن همراه برنده سفر به عتبات عالیات شده و به این بهانه وی را پای دستگاه عابربانک کشانده و با اخذ حساب کاربری اقدام به فعالسازی اینترنت بانک و سپس خالی کردن حساب وی کرده است.

سردار جاویدان تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با دریافت این گزارش و انجام تحقیقات گسترده موفق شدند عامل کلاهبرداری را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کنند.

رئیس پلیس استان کرمانشاه با بیان اینکه متهم دستگیر شده در بازجویی‌ها به انجام کلاهبرداری از فرد شاکی اعتراف کرد، افزود: این شخص در ادامه اعترافات خود عنوان کرد با چهار نفر دیگر همدست و با کمک هم اقدام به کلاهبرداری از دیگران می‌کنند.

وی ادامه داد: ماموران پلیس فتا در ادامه با انجام کار‌های اطلاعاتی موفق به شناسایی مخفیگاه‌های دیگر اعضای باند شده و در عملیات‌هایی جداگانه آن‌ها را نیز دستگیر کردند.

سردار جاویدان تصریح کرد: اعضای باند در اعترافات خود عنوان کردند تاکنون از ۳۳ نفر به بهانه برنده شدن سفر‌های زیارتی بیش از چهار میلیارد ریال کلاهبرداری کرده اند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در پایان با اشاره به معرفی افراد کلاهبردار به مراجع قضائی، از شهروندان خواست به پیامک‌ها و تماس‌هایی با عنوان برنده شدن جایزه اعتنایی نکرده و تحت هیچ شرایطی اطلاعات مهم حساب بانکی و سایر اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرمانشاه سفرهای زیارتی کلاهبرداری تلفنی برنده شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۷۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از طریق پیام‌ها و لینک‌های جعلی

سرهنگ اکبر محمدجعفری گفت: در موضوع واریز سود سهام عدالت به حساب شهروندان و بحث کالابرگ و موارد این چنینی سوءاستفاده‌هایی از طرف مجرمین و کلاهبرداران سایبری صورت می‌گیرد و پیامک جعلی ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • حال و هوای حرم مطهر رضوی در چهارشنبه زیارتی
  • چند ترفند ساده برای آن‌که هوش مصنوعی، اطلاعات شما را ندزدد
  • چند ترفند تربیتی کاربردی برای جلوگیری از لجبازی کودک
  • کشف ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد
  • انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در مازندران
  • ۲ کلاهبردار در دیواندره دستگیر شدند
  • چه کار کنیم نعناع روی دوغ نماند؟ | ترفند مخلوط شدن سبزی خشک در دوغ با کمک آب جوش
  • یک ترفند ساده و سریع: خرد کردن و تیکه کردن اصولی مرغ در ۲ دقیقه (فیلم)
  • کلاهبرداری از طریق پیام‌ها و لینک‌های جعلی