Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام محمد یوسف خانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به مشکلات شهرستان دلفان گفت: شهرستان دلفان دارای ۱۵۶ هزار نفر جمعیت، ۴۴۰ روستای پراکنده، دو شهر تابع و سه بخش است که متأسفانه در بحث اعتیاد مسائل نگران کننده‌ای وجود دارد و باید درباره این مسئله راه علاجی پیدا کرد.

تعطیلی شهرک صنعتی دلفان

وی با بیان اینکه کشت مواد مخدر در منطقه واقعیتی است که در پنج سال گذشته شدت گرفته و باید با آن مقابله کرد افزود: خودمان با بالگرد بازدید کرده‌ایم که مزارع کشاورزی به این مسئله تخصیص یافته اند، به دادگستری استان و مراکز تأمین امنیت منتقل کرده‌ایم، اما همچنان این نگرانی وجود دارد، البته اگر در این مسئله به صورت قهری پیش برویم، نتیجه‌ای نخواهد داد؛ کوتاهی‌هایی که در خدمات شهرستان وجود دارد به این موضوع دامن زده است؛ جهاد کشاورزی و مراکز دیگر باید راه چاره‌ای برای کشت استراتژیک در منطقه بیابند و ظرفیت و قابلیت این کار را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه نورآباد، این شهرستان را از مناطق محروم کشور برشمرد و تصریح کرد: بیکاری در این شهرستان واقعیتی نگران کننده است؛ از سوی دیگر برای اشتغال جوان، شرکت‌های تولیدی اطراف شهر وجود ندارد؛ البته یک گاوداری با پنج هزار گاو شروع به کار کرده است؛ از سوی دیگر شهرک «علی میرزایی» هم تعطیل شده و چند نفر به صورت خصوصی کار می‌کنند و غیر این‌ها تولیدی خاصی در این شهرستان فعال نیست.

حجت الاسلام یوسف خانی با اشاره به توجه ویژه نماینده ولی فقیه در استان، به شهرستان دلفان گفت: قرار است، فعالیت توسعه محور در راستای شرکت‌های تولیدی در شهرستان با زمینی ۱۰۰ هکتاری انجام شود و امیدواریم که این حرکت‌ها بتواند راه چاره‌ای برای تأمین شغل برای جوانان منطقه باشد؛ البته همکاری بین فرماندار، نماینده شهر و دیگر مجموعه بسیار خوب بوده است و این هماهنگی‌ها باعث می‌شود که تقاضای مردم به سطح استان و وزارتخانه‌ها برسد و از ظرفیت‌های ستاد اجرایی کمیته امداد امام خمینی و مراکز دیگر استفاده شود.

ابراز تأسف از بیکاری و فقر در منطقه

وی، قسمتی از کار را مرتبط با ظرفیت‌های پایه‌ای تولید و اشتغال توصیف کرد و گفت: مراکز فنی حرفه‌ای که کارشان معلوم است اما در مهارت افزایی فعالیت خاصی نداشتند که از آن‌ها خواستیم در بحث آموزش و بالا بردن مهارت مردم نگاه ویژه‌ای داشته باشند؛ البته راهبری شغلی یا کارآفرینی یکی از وظایف کمیته امداد امام خمینی (ره) است و باید در این زمینه اقدامی صورت گیرد، زیرا حمایت از افراد در بحث اشتغال می‌تواند در این منطقه تأثیرگذار باشد.

امام جمعه نورآباد، خواستار فراهم شدن تسهیلات ارزان قیمت برای مردم این شهرستان شد و افزود: متأسفانه تاکنون این کار برای مردم این شهرستان انجام نشده است؛ بنابراین با ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت صحبت کرده‌ایم که احیای کشاورزی و دامداری منطقه با تسهیلات ۵۰ یا ۱۰۰ میلیون تومانی احیا نمی‌شود بلکه به مبالغ بیشتری نیاز است.

حجت الاسلام یوف خانی با ابراز تأسف از بیکاری و فقر در منطقه بیان داشت: این مشکلات دست به دست هم داده‌اند و منجر به مشکلات دیگری مانند پایین آمدن آستانه تحمل مردم، افزایش طلاق و موارد دیگری شده است که تمام این بحث‌ها در حد نگران کننده در مقایسه با آمار سابق است.

وی بر استفاده از ظرفیت حوزه برای ارائه مشاوره خانواده تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه بنده از اعضای هیئت امنای حوزه هستم و با حوزه و تدریس آن ارتباط دارم، از حوزویان در زمینه مشاوره خانواده و بهداشت روانی مردم استفاده کرده‌ام؛ روحانیت صنف خیرخواه شهرستان است و سعی می‌کنیم که مشکلات خانوادگی به وجود آمده از مشکلات دیگر را کاهش دهیم.

ضرورت تکمیل مصلای نماز جمعه شهر

امام جمعه نورآباد با اشاره به مطالبات صورت گرفته در خطبه‌های نماز جمعه بیان داشت: با وجود تمام این مسائل، هم اینک ۱۱۷ مسجد فعال در شهرستان داریم که دو سوم آن‌ها از نظر ساخت و ساز تکمیل شده اند تا بتوانیم روحانیان را در آن‌ها مستقر کنیم؛ در روستاها خانه‌های عالم باید ساخته شود؛ این مسائل ابتدایی است که امکان استقرار روحانیان را در این مناطق ناممکن کرده است.

حجت الاسلام یوسف خانی درباره ساخت مصلای این شهرستان گفت: این مصلی که در بهترین موقعیت شهر قرار دارد، در این مکان مراسمی برگزار می‌شود که در استان بی‌نظیر است؛ هم اینک اسکلت، دیوار و سقف، مسائل سرمایشی و گرمایشی و نازک کاری این مصلا باقی مانده است؛ سرویس‌های بهداشتی بانوان و آقایان ۹۰ درصد پیشرفت داشته و نگهبانی آن هم ساخته شده است؛ اما تا مرحله تکمیلی زمان بیشتر لازم است که امیدواریم با توجه جدی مسئولان این موضوع هم به سرعت حل شود.

وی، انتقال دفتر امام جمعه به محل مصلی را لازم دانست و اظهار داشت: سالن اجتماعات، دفتر امام جمعه، کتابخانه، موتورخانه و سایر مسائل دیگر تعریف شده است که هیچ پیشرفت فیزیکی نداشته اند؛ البته عمده اعتبارات به کار رفته در این مصلا از کمک‌های مردم و قرارگاه خاتم و شهرسازی است. حدود پنج سال، به خاطر تورم و وضعیت اقتصادی کشور و تحریم و بی‌تفاوتی دولت در لحاظ کردن اعتبارات عمرانی هیچ رشد فیزیکی نداشته است.

امام جمعه نورآباد از مساجد خواست در مسئله به روز رسانی پیش قدم شوند گفت: امروز فضای کشور هوشمند شده است؛ البته سبک و سنت ما همان سبک و سنت قدیمی است که به وسیله مدیریت اجتماعی استانداری دنبال کرده‌ایم؛ اما با توجه به اینکه این مساجد در کاهش مسائل اجتماعی شهرستان تأثیرگذار هستند، به همین دلیل در دو سال اخیر مدیریت اجتماعی استانداری به آن توجه ویژه ای دارد؛ بنابراین باید هوشمندسازی را در مساجد در اولویت قرار داد؛ البته تصمیم بر آن بوده که استانداری حمایت‌های خود را انجام دهد؛ در این دولت پیگیری خواهیم کرد؛ امیدوارم که ساخت مساجد و استقرار روحانی در مساجد شهرستان بالا برود؛ زیرا مردم دلسوز و نجیب منطقه باید امکاناتی برای برگزاری مراسم مختلف داشته باشند. هم اینک در مراسم فاطمیه، ده‌ها نفر از روحانیان را دعوت می‌کنیم و به شهرستان می‌آیند، به زحمت در روستاهای مختلف می‌روند که حتی امکان استقرار روحانی وجود نداشته است؛ این روحانیان به واقع جهاد می‌کنند و بنده به عنوان یک طلبه با دست خالی شرمنده این دوستان هستم.

ضعف زیرساخت‌های فرهنگی در دلفان

حجت الاسلام یوسف خانی از روحانیان عازم به این منطقه برخی درخواست‌هایی داشت که در این زمینه گفت: با توجه به اینکه از سوی معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه یا سازمان تبلیغات یا نهادهای دیگر برخی روحانیان به چنین شهرهای محروم عازم می‌شوند، باید کمک‌های بیشتری به این روحانیان صورت بگیرد تا بتوانند خدمات بهتر و بیشتری به مردم ارائه کنند.

وی احداث گلخانه‌ای در زمین سه هزار متری پشت مصلی به وسیله گروه‌های جهادی را موجب کمک‌هایی به نیازهای فرهنگی شهرستان توصیف کرد و گفت: این کارها می‌تواند درآمدی برای نماز جمعه و کارهای فرهنگی دیگر دارد که هزینه‌های این کارها فراهم شود.

امام جمعه نورآباد با ابراز تأسف از ضعف اوقاف شهرستان گفت: امامزاده‌ها فرصتی برای کارهای فرهنگی استان هستند؛ اکنون فقط گردشگری از شهرهای اطراف هستند و بعضی مسائل اجتماعی به وجود می‌آید که بسیار نگران کننده است؛ طلبه‌های جهادی باید در این زمینه فعالیت کنند که شب و روز وقت بگذارند و در امامزاده‌ها فعالیت کنند.

حجت الاسلام یوسف خانی با اشاره دوباره به نقص زیرساخت‌های فرهنگی و کمبودهای در این زمینه اظهار داشت: با وجود قابلیت‌های منطقه، مساجد و امامزاده‌ها در حوزه مدیریتی مورد بی‌مهری قرار گرفته است؛ جایگاه شورای فرهنگ عمومی را به عنوان یک شورای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی از نظر قانونی و حقوقی بحث کردیم؛ از هیئت نخبگان حوزوی و دانشگاهی در قرارگاه تعریف کرده‌ایم و از این عزیزان استفاده می‌کنیم؛ اما حمایتی که از این ظرفیت باید انجام می‌شده است ندیده‌ایم.

وی درباره ظرفیت خیرین شهرستان دلفان گفت: در این شهرستان در حوزه‌های مختلف محرومیت است و بیش از آن بحث‌های فرهنگی به حاشیه رفته است؛ وقتی این بحث‌ها مطرح می‌شود اهتمام کارهای دیگر را به این قسمت نداریم، ظرفیت خیرین را شناسایی کرده‌ایم اما یک میلیارد و مقداری که برای این کار لازم است تهیه نشده است؛ از دفتر مراجع تقاضا کرده‌ایم که به این منطقه توجه داشته باشند؛ از ظرفیت خیرین هم استفاده می‌کنیم.

امام جمعه نورآباد با اشاره به حوزه ملی خیرین سلامت که زیر نظر دفتر است گفت: این ظرفیتی بود که در این شهرستان از آن غافل بودند ولی ما با همکاران خود از این ظرفیت کمک گرفتیم و ۱۳.۵ میلیارد تومان جذب داشتیم و برای مرکز دیالیز دعوت کردیم که از ظرفیت خیرین استفاده کنیم که مجمع خیرین سلامت کمک‌های دیگری نیز خواهند داشت.

حجت الاسلام یوسف خانی با اشاره به نیاز جدی در حوزه فرهنگی شهرستان دلفان گفت: همین مقدار که مسائل فرهنگی پیش رفته است مشخص است که کمک‌های مردمی داشته‌ایم اما این شهرستان نیازمند کمک‌های دیگری است که باز هم این درخواست‌ها را به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فرستاده‌ایم؛ به قرارگاه هم فرستاده‌ایم؛ به دفتر رئیس جمهوری و خدمت نماینده ولی فقیه استان هم تقدیم کرده‌ایم؛ هر جا راهی برای کمک دیدیم کوتاهی نکرده‌ایم.

کد خبر 5374101

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه نورآباد دلفان بیکاری ویروس کرونا بوشهر مطالبات مردم لرستان از دولت روز پرستار خطبه های نماز جمعه آمار کرونا کرمانشاه گرگان عکس استانها واکسن کرونا سانحه تصادف سیدابراهیم رئیسی خرم آباد حجت الاسلام یوسف خانی امام جمعه نورآباد ابراز تأسف نگران کننده ظرفیت خیرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۷۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت

مجید قنبریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به هفته معلم تاکید کرد: به مناسبت هفته گرامی داشت مقام معلم آئین معنوی غبارروبی گلزار شهدا و در تمام مدارس شهرستان میامی اعم از شهری و روستایی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشکلات بسیاری از مدارس روستایی در شهرستان میامی در طول دولت سیزدهم رفع شده است، تاکید کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته دغدغه تفکیک جنسیتی مردم روستای فرومد به واسطه کمبود فضای آموزشی خوشبختانه انجام و کلاس بندی‌های جدیدی در مدرسه این روستا صورت گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش میامی با بیان اینکه ایجاد زمین ورزشی تایکو در روستای فرومد، در دستور کار قرار گرفته است، تاکید کرد: ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این طرح گذاشته که که با همکاری دهیاری و شورا شاهد اجرای آن هستیم.

قنبریان با بیان اینکه مطالبات مردمی و دغدغه دانش آموزان روستاهای شهرستان میامی موضوع مهم امتحانات نهایی بود، گفت: در فرومد حوزه امتحان نهایی وجود نداشت و این دشواری‌هایی را برای دانش آموزان به دنبال می‌آورد که خوشبختانه این مشکل برای ۱۱ دانش‌آموز این روستا حل شده است.

وی با بیان اینکه در روستای عباس آباد با پیگیری‌های انجام شده، زمین چمن آماده سازی و در ماه‌های آتی به بهره برداری کامل خواهد رسید، ابراز کرد: مجموعه ورزشی انقلاب میامی نیز با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی تکمیل و چمن آن نیز اجرایی شده است برای روشنایی و سرویس بهداشتی این ورزشگاه همچنین ۳۹۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده که شاهد اجرای کامل این طرح خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش میامی با بیان اینکه مجموعاً ۹ میلیارد ریال برای مجموعه ورزشی انقلاب هزینه می‌شود، گفت: این زیرساخت، فرصت خوبی را برای نوجوانان و دانش آموزان شهرستان مهیا می‌کند تا بتوانند فعالیت‌های ورزشی داشته باشند.

قنبریان با بیان اینکه بعد از ۳۳ سال خانه معلم در شأن فرهنگیان میامی بازسازی شده و در روزهای آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: خانه ورزش عباس آباد با پیگیری شورا و دهیار بخش خصوصی تکمیل و افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه دغدغه دانش آموزان نردین برای امتحانات نهایی و تردد به رضوان نیز خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده حل شد و حالا در شهرستان میامی بر خلاف سال‌های قبل سه حوزه امتحان نهایی خواهیم داشت.

مدیر آموزش و پرورش میامی با بیان اینکه رشته انسانی نیز در نردین راه اندازی شده است، گفت: این موضوع هم در زمره مطالبات مردم بود که محقق شد.

قنبریان از افتتاح مدرسه سه کلاسه نردین، دو کلاسه شریف آباد و نمازخانه مدرسه کلاته اسد نیز خبر داد و بیان کرد: خوابگاه امیر کبیر و مدرسه حضرت فاطمه (س) در رضوان کلنگ زنی و برای تکمیل آن هشت میلیارد تومان نیز اعتبار گذاشته شده است.

قنبریان بیان کرد: برای زمین چمن مدرسه شهید طاهری میامی نیز ۲۰۰ میلیون جذب شده در هفته‌های آتی شاهد پهن کردن چمن آن خواهیم بود تا دانش آموزان بتوانند از آن بهره بگیرند.

کد خبر 6094352

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • ضعف شدید پیشاهنگی کرج در زیرساخت‌های شهری
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت اقدام توهین‌آمیز به امام (ره)
  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی
  • برخوار شهرستانی با کمترین نرخ بیکاری در استان
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • دستگیری قاتل در کمتر از ۵ ساعت در دلفان