Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره افزایش امکانات خوابگاهی در دوران پسا کرونا گفت: با توجه به اینکه در دوران کرونا قرار داریم، سعی می‌کنیم تا تمامی خوابگاه‌های سراسر کشور ارتقا یابند.

او افزود: درصدد رفع مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی هستیم و قصد داریم تا رستوران‌ها و غذاخوری‌های دانشگاه‌ها را با بهترین خدمات به دانشجویان ارائه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گنجی تصریح کرد: وام‌هایی که دانشجویان به آن‌ها نیازدارند از سوی صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم به آن‌ها پرداخت خواهد شد و در این زمینه به میزانی موضوع را مدیریت کرده ایم که دانشجویان با مشکل مواجه نشوند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وام تحصیلی متاهلین را ۹۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داده ایم، یعنی مقدار ۲ میلیون تومان را به ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ارتقا داده ایم.

گنجی ادامه داد: ۳۰ درصد وام شهریه دانشجویان افزایش یافته است و ضمانت مالی برای ارائه وام ودیعه مسکن به دانشجویان خوابگاهی که قصد دریافت خوابگاه بیرون از خوابگاه‌های متری به صورت تک نفره یا گروهی دارند را انجام خواهیم داد تا آن‌ها در این زمینه با مشکلی مواجه نشوند.

او با اشاره به وام ویژه دکتری اظهار کرد: وام ویژه دکتری یا تحصیلی به مبلغ یک میلیون تا سه میلیون تومان است که بازپرداخت آن طی ۳ تا ۶ ماه ارائه خواهد شد و همانند وام‌های دیگر است یعنی با ضمانت یک فرد در دفتر خانه می‌توانند وام مورد نظر را دریافت کنند.

هیچ دانشگاهی در زمینه پرداخت وام دانشجویی مشکل ندارد

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برخی دانشگاه‌ها در زمینه وام‌های دانشجویی با مشکل مواجه بودند که آن را رفع کردیم و هم اکنون در سطح کشور هیچ دانشگاهی در این زمینه مشکل ندارد.

گنجی بیان کرد: دانشجویان دکتری به جز وام تحصیلی از سایر وام‌ها نیز می‌توانند استفاده کنند. وام ویژه دکتری همان وام تحصیلی دانشجویان دکتری محسوب می‌شود. این دانشجویان نمی‌توانند از وام تحصیلی استفاده کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: وام ویژه دکتری به دو صورت پرداخت می‌شود یک نوع آن توسط بانک طرف قرارداد دانشگاه هر سه ماه یک بار پرداخت می‌شود و یک نوع دیگر از منابع صندوق رفاه دانشجویان هر ۶ ماه یک بار پرداخت می‌شود.

اوافزود: مدت استفاده از وام ویژه دکتری تخصصی ناپیوسته حداکثر ۸ نیمسال تحصیلی در طول مقطع تحصیلی است و مبلغ تسهیلات به صورت ماهانه یک میلیون تومان و در سال ۱۲ میلیون تومان است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره افزایش وام دکتری برای سال تحصیلی آینده گفت: سعی ما این است با کمک دولت و مجلس شورای اسلامی پیشنهاد افزایش مبلغ وام ویژه دکتری برای سال تحصیلی آینده را به هیأت امنای صندوق ارائه داده و نیاز‌های دانشجویان را برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید

۲۳ آذر؛ آخرین مهلت ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم صندوق رفاه دانشجویان رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری وام ویژه دکتری میلیون تومان وام تحصیلی وام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۸۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد

 داوطلبان می‌توانند از روز سه‌شنبه یازدهم تا حداکثر روز یکشنبه ۱۶ اردیبشهت ماه هر مطلبی را در خصوص سوالات و کلید آزمون از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به این سازمان اعلام کنند. داوطلبان و علاقمندان باید برای اطلاع از دفترچه سوالات به این پیوند مراجعه کرده و فایل‌های پی‌دی‌اف هر کدام از دفترچه سوالات را جداگانه از این صفحه بارگذاری کنند.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روز‌های پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) با شرکت در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب برگزار شد. از این تعداد ۷۲۹ هزار و ۶۵۶ نفر یعنی ۶۳ درصد زن و ۴۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر یعنی ۳۷ درصد مرد هستند. همچنین امسال آزمون دانشجومعلم همزمان با نوبت اول کنکور برگزار شد و در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجومعلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار شد.

کنکور ۱۴۰۳ در یک نگاه

ضرایب و دروس آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ و در گروه‌های آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی به میزان ۵۰ درصد با تأثیر قطعی است و میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی- واحدی/ ترمی - واحدی در این گروه‌ها، ۳۷/۵ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی - واحدی/ترمی - واحدی ۱۲/۵ درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۵۰ درصد، همچنین سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) ۵۰ درصد است.

داوطلبانی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند، اعم از دانش‌آموزان و دانش آموختگان شاخه‌های نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش و طلاب حوزه‌های علمیه باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی بر اساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

سهم سوابق تحصیلی برای دو گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی به این شکل است که سهم نمره‌کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی، به میزان ۲۸ درصد با تأثیر قطعی، میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی واحدی/ترمی واحدی در این گروه‌ها، ۲۱ درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی واحدی/ترمی واحدی هفت درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی (در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی ۲۸ درصد) است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • کشمکش وزارت‌های دارایی و دفاع آلمان بر سر افزایش بودجه نظامی
  • اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل علوم پزشکی وام تحصیلی دریافت کردند
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی منتشر شد
  • دفترچه سوالات کنکور علوم تجربی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد
  • ۴ نفر در آزمون سراسری دستگیر شدند