توضیحات کارگردان و عوامل «بندربند» درباره فیلم
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۸۶۸۴
کارگردان و عوامل فیلم سینمایی «بندربند» درباره قصه و در خصوص محتویات این فیلم توضیحاتی ارائه کردند که در ذیل از نظر می گذرانید.
به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ منیژه حکمت کارگردان فیلم سینمایی «بندربند» با بیان اینکه قصه «بندر بند» در دل آن نهفته است، یادآور شد: این موضوع که نسل جوانی که تمام تلاشش را میکند اما دوباره به سر جای اولش باز میگردد، در این فیلم نهفته است اساسا شاید یکی از آرزوهای بچههایی که در تهران زندگی نمیکنند از جمله خود من در سالهای گذشته این است که به تهران بیایند تا بتوانند کار کنند و امکانات داشته باشند من قصه را بیشتر از این نمیدیدم و به کمک بچهها هر چیز اضافهای که به این فیلم برای ساخت درام و یا ملودرام کمک میکرد، قیچی میکردیم و جلوی آن را میگرفتیم.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
فرهاد فزونی با بیان اینکه قرار بود این فیلم سینمایی قصه سرراست کودکانهای را به تصویر بکشد، گفت: ما جنس قصه را آسان گرفتیم اما مصیبت و رخدادی در آن قرار دادیم تا ذهن مخاطب پس از تصور ساده انگارانه بودن ماجرا بتواند با یک شوک مواجه شود یعنی از ابتدا جنس خود قصه فانتزی ساده داشت هرچند که طبیعی است اگر ما وقت بیشتری داشتیم، میتوانستیم بیشتر به قصهها بپردازیم.
کارگردان «بندر بند» در جواب به این سوال که چگونه میشود یک گروه بیحاشیه برای ساخت فیلم جمع کرد، بیان کرد: ما از ابتدا میدانستیم قرار است چه کاری انجام بدهیم در حقیقت کسی که سرپرست گروه میشود باید دائما توضیح بدهد چه کاری قرار است انجام بدهد؟، به چه کسانی نیاز دارد؟ و... این موضوع را باید برای اعضای گروه روشن تا بتوان راحتتر کار کرد. از سوی دیگر جمع کردن افرادی که حاشیه ندارند، نیازمند کسب تجربه است.
فزونی با اشاره به اینکه افراد بیحاشیه کم هستند، یادآور شد: پیدا کردن افراد بیحاشیه کار راحتی نیست باید تحقیق و برای آن هزینه پرداخت کرد تا بتوان فهمید چه کسی حامی و یاور کار خواهد بود و برای هدف آن خواهد جنگید.
رضا کولغانی در پاسخ به این پرسش که آیا بازیگران شهرهای دیگر ایران برای دیده شدن باید خود را به تهران برسانند یا نه، عنوان کرد: پایتخت و شهرهای دیگر ایران مکمل هم هستند یعنی هیچ هنرمندی نمیتواند بدون پیش زمینه وارد شهر دیگری شود و مطمئنا یک هنرمند باید از شهر خود شروع کند و یا دایرهای از شهر خود به وجود آورد و کم کم به پایتخت برسد البته باید بگویم من هم در ابتدا این موضوع را چیزی بدی میدانستم اما مطمئنا پایتخت تعداد آموزشگاه و استادان بیشتری دارد و جای این را دارد که تجربه بیشتری کسب کرد اما برای رفتن به پایتخت نباید به هر قیمتی این کار را انجام داد، دست به هر کاری زد و شرافت را زیر پا گذاشت.
حکمت درباره این موضوع توضیح داد: این اشکال سیستم است که همه امکانات در پایتخت قرار دارد و بچههای شهرستان اکثرا فکر میکنند آن نقطه پرتاب به لحاظ امکانات، ارتباطات و دیده شدن باید از تهران باشد این اشکال از بچهها ما نیست بلکه یکی از هزاران مشکل کشور ما است.
امیرحسین طاهری بازیگر «بندر بند» نیز درباره همین مساله توضیح داد: این اتفاقا صرفا در جامعه ایرانی رخ نمیدهد یعنی حتی کشور کانادا هم که تولیدکننده محتواست دغدغه بازیگرانش این است که به لس آنجلس برسند.
وی افزود: یک هنرمند به دنبال بازخورد اثر هنریاش است و تا زمانی که اثرش بازخورد نداشته باشد، دیده نمیشود پس باید تلاش کند اثرش دیده شود چراکه جسوتر میشود البته نمیتوان گفت که ما دچار ضعف مدیریتی نیستیم که هستیم چراکه تمام جغرافیای ما صاحب مکتبی از خود هستند و این مکتب باید به همه ارایه شود یعنی مردم بدانند مکتب هنر در بندرعباس به چه صورت است؟
کولغانی در پایان درباره مشخص نبودن جغرافیا در فیلم و نداشتن لهجه خاطرنشان کرد: در ابتدا باید بگویم من یک بازیگر و موزیسین هستم و صرفا در هر پروژهای که کار کنم بچه هرمزگان نیستم بلکه فرزند کاراکتری هستم که برای من نوشته شده است. همچنین قرار نبود دیالوگها به زبان هرمزگانی گفته شود چراکه جغرافیا، جغرافیای هرمزگان نبود از سوی دیگر اینکه روایت یک خطی است و جغرافیا مشخص نیست میتواند جزو جذابیت فیلم باشد.
انتهای پیام//
منبع: خبرگزاری برنا
کلیدواژه: فرهنگ و هنر فیلم سینمایی ذهن ساخت فیلم پایتخت ایران جامعه کانادا هرمزگان ساخت فیلم فرهنگ و هنر فیلم سینمایی برنا منیژه حکمت بندربند بچه ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۸۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
توضیحات مدیرعامل فجر درباره بازی جنجالی
به گزارش "ورزشسه"، حاشیه بزرگ هفته بیست و هشتم رقابتهای لیگ برتر لغو بازی حساس و سرنوشتساز استقلال ملاثانی برابر فجرشهید سپاسی شیراز بود. ماجرا از این قرار بود که دو تیم طبق برنامه تعیین شده و در ساعت مقرر به استادیوم غدیر اهواز رفته بودند ولی درهای استادیوم با مخالفت باشگاه استقلال خوزستان باز نشد تا ناظر مسابقه راهی جز لغو بازی پیدا نکند.
در این شرایط باشگاه فجرشهید سپاسی شیراز معتقد است حق این تیم که دو روز در اهواز بوده در حال ضایع شدن است و باشگاه استقلال ملاثانی را به دلیل عدم انجام تلاش لازم برای مهیا کردن شرایط میزبانی مقصر میداند.
در این زمینه با محمدحسین مفتاحی مدیرعامل باشگاه فجرشهید سپاسی گفتگویی داشتیم که به ابعاد جدیدی از ماجرا اشاره میکند. او میگوید طبق نامه سازمان لیگ به باشگاه فجرشهیدسپاسی قرار بوده بازی در ورزشگاه تختی اهواز برگزار شود، اما به یکباره در جلسه هماهنگی مسابقه که شب قبل از بازی برگزار شده، بدون اینکه نامی از استادیوم تختی بیاید، نماینده هیئت فوتبال و سرپرست باشگاه استقلال ملاثانی ورزشگاه غدیر را میزبان قطعی مسابقه اعلام کردهاند.
این مصاحبه را در ادامه میخوانید.
باشگاه فجر با احترام به تیمها و قوانین زنده است
باشگاه فجرشهید سپاسی که نام شهید عبدالمجید سپاسی مزین است سالهاست که در عرصه فوتبال فعالیت دارد. همیشه اخلاق و منش پهلوانی سرلوحه کار باشگاه بوده است. با احترام به همه حریفان و قوانین ادامه حیات میدهد.
به ما اعلام شد بازی در تختی برگزار میشود
پیش از این بازی اتفاقاتی افتاد که نیاز بود توضیحاتی ارائه بدهم. قبل از اعزام با پیگیریهای سرپرست باشگاه از طریق فدراسیون به ما اعلام شد که بازی در ورزشگاه تختی اهواز برگزار خواهد شد. جناب آقای فراهانی اعلام کردند تمهیداتی در حال انجام است تا نور لازم مهیا شود. به نظر قرار بود پروژکتورهایی را منتقل کنند و ما در ورزشگاه تختی اهواز بازی کنیم.
گفتند شاید نیم ساعت زودتر بازی کنید
البته تذکراتی هم دادند که شاید کیفیت لازم از طریق پروژکتورها مهیا نشود و این آمادگی را داشته باشید که در صورت لزوم بازی نیم ساعت زودتر برگزار شود؛ یعنی به جای 18:15 دقیقه نیم ساعت زودتر و ساعت 17:45 دقیقه برگزار شود. ما این موضوع را به سرمربی محترم تیم آقای رجب زاده انتقال دادیم و ایشان با وجود اینکه اعتقاد داشت هوا گرمتر است، قبول کردند.
در جلسه هماهنگی پیش از بازی اسمی از ورزشگاه تختی نیامده!
ما با این ذهنیت دو روز قبل به شهر اهواز سفر کردیم و با پیگیری تمرینات آماده بازی شدیم. طبق روال هم شب قبل از بازی جلسه هماهنگی برگزار شد. سرپرست تیم ما، سرپرست تیم استقلال ملاثانی، نماینده هیئت فوتبال و ناظرین فدراسیون به صورت موکد اعلام کردند که بازی در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار خواهد شد. اصلا اسمی از ورزشگاه تختی به میان نیامد و تمام صحبتهای مطرح شده در جلسه مکتوب شد.
ناظر بازی همه چیز را دیدند و ثبت کردند
روز بازی هم طبق روال ما سه ساعت زودتر به سمت استادیوم حرکت کردیم که دیگر همه در جریان هستند. در ورزشگاه را به روی ما باز نکردند. ناظر بازی هم اتفاقات را دیدند و رصد کردند. ناظر بازی بعد از دیدن اتفاقات گفتند دو نیم ساعت بیشتر بمانید تا تشریفات قانونی رعایت شود و بعد میتوانید محل را ترک کنید و به سمت فرودگاه بروید.
مسائلی وجود دارد که همخوانی ندارند
نکتهای دیگری هم وجود دارد. گفتند آقای شولی مسئول ورزشگاه غدیر همان روز از سوی فدراسیون ابلاغ دریافت کرده و برای بازی آلومینیوم اراک و ذوبآهن سفر کرده است. این نشان میدهد که باشگاه مطلع نبوده و ناظر بازی هم حضور نداشته. موضوعی که برای من جالب است اینکه ناظر بازی باید روز قبل از مسابقه برود و زمین را ببیند. زمین باید خط کشی بشود و کارهای لازم انجام بشود. هیچکدام از این اقدامات توسط ناظر بازی و متولیان انجام نشده است ولی در جلسه هماهنگی قبل از مسابقه صورتجلسه شده که بازی در ورزشگاه غدیر برگزار میشود. این مسائل با هم همخوانی ندارد. باید ببینیم علت چیست که از یکطرف باشگاه استقلال ملاثانی با هیئت فوتبال صورتجلسه تنظیم میکنند که بازی در غدیر برگزار میشود و از سوی دیگر باشگاه استقلال خوزستان ادعا میکند هیچ گونه هماهنگی در اینباره انجام نشده است!
در این بین تقصیر باشگاه فجر چیست؟
در واقع مثل این است که شما میهمان را دعوت کنید و بعد میهمانتان را به خانه شخص دیگری ببرید و به آن شخص اطلاع هم نداده باشید. بعد هم انتظار داشته باشید که همکاری صورت بگیرد. موضوع دیگری که به وضوح دیده شده اختلافنظر سه باشگاه استان خوزستان در اینباره بوده و مصاحبههای زیادی هم علیه هم طی این مدت انجام دادهاند. در این بین واقعا تقصیر و گناه باشگاه فجرشهیدسپاسی چیست؟ چه قصوری از طرف باشگاه فجر صورت گرفته که الان نیاز به جلسه باشد که بخواهند علت را پیدا کنند.
تنها یک راه برای تکرار بازی وجود دارد!
در واقع تنها راه تکرار مسابقه این است که استقلال ملاثانی را از اتفاقاتی که افتاده، مبرا بدانند. در صورتی که باشگاه استقلال ملاثانی میزبان مسابقه بوده و تلاش لازم را برای انجام میزبانی به عمل نیاورده است. به نظرم خیلی موضوع مشخص و روشن است.
کمیته انضباطی حقیقت را پیدا خواهد کرد
شخصا اعتقاد راسخ دارم که با توجه به تمام حواشی و صحبتهایی که درباره این موضوع انجام شده، مطمئن هستم که کمیته انضباطی به مانند سابق تمام زوایای پرونده را بررسی کرده و حقیقت را پیدا خواهد کرد و رایی که مبتنی برعدالت باشد را صادر میکند.
آیا تعریف عدالت تکرار بازی است؟!
البته موضوعی هم هست که میگویند اگر بازی سه بر صفر شود، فیرپلی زیر سوال میرود و حق تیم های دیگر ضایع میشود، اما وقتی هیچ قصوری از طرف باشگاه فجرسپاسی اتفاق نیفتاده، آیا تعریف عدالت این است که بازی تکرار شود که به عدالت نزدیک شود؟! وقتی قانون به صورت واضح تاکید دارد که باشگاه برگزار کننده کوتاهی کرده، نتیجه باید سه بر صفر اعلام شود.
امیدوارم باشگاهها به رشد هم و فوتبال کمک کنند
به هر ترتیب امیدوارم محبت بین باشگاهها حداقل در سطح استانی بیشتر صورت بگیرد. البته در استان خود ما هم شرایط در این زمینه خیلی مهیا نیست. امیدوارم باشگاهها به سمت و سویی بروند که برای کمک به هم و رشد فوتبال تلاش بیشتری داشته باشند.