Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@20:11:03 GMT

رد گمانه‌های توقف درباره رایزنی‌ها در وین

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۱۸۸۹۱

رد گمانه‌های توقف درباره رایزنی‌ها در وین

ایرنا، به نقل از یک مقام آگاه، این شایعه را تکذیب کرد و اولیانوف، نماینده روسیه، نیز در توییتر نوشت که مذاکرات در حال ادامه است.

به گزارش ایسنا، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توییتر درباره روند مذاکرات وین نوشت: گفت‌وگوهای وین درحال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعدادی نشست در قالب‌های مختلف برای امروز (یکشنبه) برنامه‌ریزی شده است. بسیاری از موضوعات باقی‌مانده همچنان در دستور کار قرار دارند اما اکنون پس از وقفه هفته گذشته، مطابق با استانداردها و قواعد دیپلماسی چندجانبه به‌درستی به آنها رسیدگی می‌شود.

اولیانوف پیش از این نیز در واکنش به برخی گمانه‌زنی‌ها درباره نتیجه رایزنی‌های اخیر در وین در توییتی نوشت: در کمال تعجب برخی تحلیلگران و روزنامه‌نگاران وضعیت گفت‌وگوهای وین را دراماتیک و «تقریبا به بن‌بست‌رسیده» توصیف می‌کنند. این‌طور نیست. پس از یک وقفه مذاکره‌کنندگان به دیپلماسی چانه‌زنی عادی بازگشتند و رایزنی‌های فشرده خود را ادامه دادند. خبرگزاری رسمی دولت (ایرنا) نیز در مطلبی نوشت که برخی رسانه‌های خارجی در حالی با انتشار گزارش‌های منفی از توقف مذاکرات خبر داده‌اند که یک منبع آگاه با رد این اخبار تأکید کرد: مذاکرات به‌صورت جدی روی متون پیشنهادی ایران ادامه دارد و یکشنبه نیز گفت‌وگوها به‌صورت جدی ادامه یافت. این منبع آگاه تأکید کرد که «زیاده‌خواهی‌های اروپا همچنان ادامه دارد و کندی پیشرفت در بحث‌ها نیز به همین دلیل است اما گفت‌وگوها متوقف نشده است».

علی باقری‌کنی، معاون سیاسی وزیر خارجه و مذاکره‌کننده ارشد ایران، نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما توضیح داد که گفت‌‌وگوها در چند عرصه در شش دوری که قبلا بوده و این دوری که الان ادامه می‌دهیم، شکل گرفته است که در برخی از این موضوعات به‌صورت بخشی توافق‌هایی صورت گرفته ولی در خیلی از بخش‌ها توافق کامل و جامع صورت نگرفته است. مذاکره‌کننده ارشد ایران با ذکر مثالی توضیح داد: مثلا درباره اقدامات هسته‌ای درباره بخشی از آن توافقی بین دو طرف صورت گرفته، ولی در همین زمینه موضوعاتی از وین۶ باقی مانده که هنوز درباره آن توافق نشده و مذاکره درباره آن ادامه خواهد داشت.

باقری افزود: در پایان وین۶ هم در موضوع لغو تحریم‌ها و هم اقدامات هسته‌ای، چندین موضوع حل‌نشده داشتیم که در این دور هم اگر مسائلی حل نشود، به مسائل قبلی اضافه می‌شود و آن مسائل می‌شود محور گفت‌وگوهای ما با طرف مقابل که بخش اصلی مذاکرات را شکل خواهد داد که در روزهای آینده ما وارد این مرحله خواهیم شد.

مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اینکه گفته شد ایران از موضع خود عقب‌نشینی کرده است، افزود: ما در هفته گذشته دیدگاه‌ها و مواضع طرف ایرانی را بر روی پیش‌نویسی که در وین۶ نهایی شده بود، اعمال و درج کردیم و آن را به طرف مقابل دادیم و این بدان معنا بود که جمهوری اسلامی ایران براساس این نگاه، اولویت‌ها و مواضع وارد مذاکره با طرف مقابل می‌شود.

باقری گفت: مجدد که به وین بازگشتیم، از روز پنجشنبه (۱۸ آذرماه) نشست‌هایی بین طرف ایرانی و نمایندگان ۱+۴ در وین برگزار شده که به‌صورت مستمر براساس اسنادی که بین دو طرف تبادل شده، مذاکره می‌کنند./ شرق

منبع: فردا

کلیدواژه: توقف مذاکرات وین مذاکرات برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۸۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان آزاد شدند

۶ مرزبان ایرانی که توسط نیروهای طالبان بازداشت شده بودند، پس از رایزنی مسئولان انتظامی، به کشور برگشتند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ساعاتی پیش 6 مرزبان ایرانی توسط نیروهای طالبان بازداشت و به خاک افغانستان برده شدند.

دقایقی پیش این مرزبانان با رایزنی مقامات انتظامی ایرانی و طالبان آزاد شده و در صحت و سلامت به خاک کشور بازگردانده شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی
  • وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی ادامه دارد
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان آزاد شدند
  • ایروانی: شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف فوری جنگ کند
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • عملیات اجرایی منوریل قم پس از ۱۰ سال توقف آغاز می‌شود
  • مذاکره آیندهوون با بارسلونا برای خرید ارزان دِست
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان