Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اکبر کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با بیان اینکه شرکت‌های دولتی بخش مهمی از منابع کشور را در اختیار دارند که حدود یک هزار و 500 میلیارد تومان است، اظهار کرد: حجم بودجه شرکت‌های دولتی در مقایسه با بودجه عمومی دولت بسیار بیشتر است، به طوری که در سال‌های گذشته کل بودجه عمومی دولت یک سوم و بودجه این شرکت‌ها دو سوم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته بودجه شرکت‌های دولتی در قالب لایحه‌ ضمیمه بودجه به مجلس ارائه می‌شد و  فرصتی نمی‌شد که مجلس بتواند به آن ورود کند.

 عدم نظارت دقیق بر شرکت‌های دولتی به یک حیاط خلوت در وزارتخانه‌ها تبدیل شد  

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در قانون تصویب شده که دولت ملزم است یک ماه قبل از ارائه لایحه بودجه، لایحه بودجه شرکت‌های دولتی را به مجلس ارائه کند تا در کمیسیون‌های برنامه  و بودجه مورد بررسی قرار بگیرد و فرصت کافی برای بررسی دقیق‌تر آن وجود داشته باشد و کمیسیون تلفیق بودجه نیز طی فرایند کافی بودجه این شرکت‌ها را به تصویب برساند.

کریمی گفت: واقعیت این است که عدم نظارت دقیق بر بودجه شرکت‌های دولتی به یک حیاط خلوت در وزارتخانه‌ها تبدیل شده و وزارتخانه‌‌ها علاقه زیادی به این شرکت‌ها دارند که این به دلیل بودجه زیاد این شرکت‌ها است و باید تلاش شود بودجه شرکت های دولتی از دقت و نظر بیشتری برخوردار شود و ضعف و ناکارآمدیی که در مدیریت آنها وجود دارد، نیز برطرف شود.

طی سنوات قبل هیچ جزئیاتی از بودجه شرکت‌های دولتی در لایحه بودجه به چشم نمی‌خورد

وی افزود: در بودجه این شرکت‌ها سه نوع رقم هزینه، درآمد و سود و زیان در سه ستون پیش‌بینی می‌شود اما هیچ جزئیاتی از آن ذکر نمی‌شود، به طور مثال در وزارتخانه نفت تمام فعالیت‌ها تحت عنوان شرکت نفت انجام می‌شود که هیچ بودجه‌ریزی در آن وجود ندارد، شرکت پست، بانک‌ها و سازمان‌های دیگر هم به همین شکل هستند، این ایراد به نظام بودجه‌ای کشور طی ‌سال‌های گذشته وارد بوده است، در حالی که وزارتخانه‌ها نباید به این صورت بنگاه‌دار باشند، خوشبختانه دولت اهتمام ویژه‌ای به این موضوع دارد و تمام سعی و تلاش خود را به کار خواهد بست این مشکل برطرف شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علي اكبر كريمي لايحه بودجه بودجه 1400 بودجه شركت هاي دولتي بودجه شرکت های دولتی وزارتخانه ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۹۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) وقتی آوازه «نون خ» در حیاط هیئت دولت می‌پیچید!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • (ویدئو) وقتی آوازه «نون خ» در حیاط هیئت دولت می‌پیچید!
  • وقتی آوازه نون خ در حیاط هیئت دولت می‌پیچید! + فیلم
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • تظاهرات دانشجویی در آرژانتین 
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس