Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از gizmodo، در دهه گذشته، به دلیل جذب درآمد تبلیغاتی توسط گوگل منابع روزنامه‌ها کاهش یافته است. اکنون آن‌ها قصد دارند به دلیل از بین بردن تبلیغاتشان از این شرکت‌ها شکایت کنند. براساس گزارش Axios حدود ۲۰۰ روزنامه شکایتی را علیه گوگل و فیسبوک تنظیم کرده اند. آن‌ها ادعا می‌کنند که دستکاری ناعادلانه بازار تبلیغات توسط غول‌های فناوری به شکل مستقیم به انتشاراتشان آسیب می‌رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسیدگی پرونده شکایت حدود ۳۰ شرکت مختلف برعهده تعدادی از وکلا و شرکت‌های حقوقی است. با استناد به شواهد و مدارک، گوگل و فیسبوک به انحصار بازار تبلیغات دیجیتال از طریق اقدامات غیرقانونی متهم شده اند. مدیران روزنامه‌ها همچنین به دنبال گرفتن خسارت‌های گذشته هستند.

رینولدز از شرکای شرکت HD Media در مصاحبه اخیر با وال استریت ژورنال گفت: "احساس کردیم که فضای سیاسی و حقوقی به نفع ما تغییر کرده و ما آماده ادامه کار هستیم." بررسی‌های Pew Research در سال گذشته نشان داد که درآمد‌های تبلیغاتی این صنعت طی دهه گذشته ۶۲ درصد کاهش یافته است. براساس آمار از ۳۷.۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۸ به ۱۴.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ رسیده است. همچنین تیراژ کل روزنامه‌های هفته با افت چشمگیر از ۵۰ میلیون در سال ۲۰۰۷ به حدود ۲۸ میلیون در سال ۲۰۱۸ سقوط کرده است.

طبق گزارش CNBC در سال ۲۰۲۰ شرکت گوگل حدود ۱۸۳ میلیارد دلار درآمد داشت که بیش از ۸۰ درصد آن از طریق تبلیغات بود. گوگل با رد این ادعا خود را یکی از مهم‌ترین حامیان مالی روزنامه‌نگاری در جهان دانست. براساس این گفته‌ها گوگل میلیارد‌ها دلار برای حمایت از روزنامه‌نگاری با کیفیت در عصر دیجیتال اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید

شکایت اپل از گروه NSO، سازنده نرم افزارهای جاسوسی پگاسوس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت گوگل شرکت فیسبوک پرونده قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۹۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، گوگل فون یک آپدیت عجیب دریافت می کند که ممکن است برای بسیاری از کاربران تعجب برانگیز باشد. یک نسخه بتا از اپ نشان می دهد این شرکت تصمیم دارد ایموجی های صوتی را بیفزاید که در حقیقت جلوه های صوتی است که کاربران می توانند هنگام تماس تلفنی پخش کنند.

این ایموجی های صوتی در ۶ دسته مختلف دست زدن، خندیدن، گریه کردن، سروصدای جشن گرفتن ، صدای طبل زدن وغیره ارائه می شود. کاربر هنگام تماس تلفنی می تواند یک منو یا پرچم کوچک در پایین نمایشگر مشاهده و از طریق آن به این ایموجی ها دسترسی یابد.

نمی توان ادعا کرد این ویژگی جدید کارآمد است اما به نظر می رسد کاربران آن را پسندیده اند. البته در بلند مدت می توان میزان کارآمدی این ویژگی را مشخص کرد.

یک ارتقای قابل توجه برای این ویژگی افزودن صداهایی آپلود شده توسط خودکاربران، پیام های از پیش ضبط شده و گزینه تبدیل متن به صحبت کرددن است. این امر یک تجربه جالب به نطر می رسد و احتمالا تکامل یابد. با این وجود شرکت از کاربران خواسته تا از ایموجی های صوتی به طور مکرر در تماس با دوستان و آشنایانشان استفاده نکردند.

کد خبر 6094780 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران خودرو | درخواست علی آبادی از شرکت های خودروساز چه بود؟
  • شکایت کارکنان گوگل از اخراج غیرقانونی به‌دلیل اعتراض به همکاری با رژیم صهیونیستی
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارزخواری مونتاژکاران خودرو
  • ساندرا پیچای به باشگاه میلیاردی‌ها می‌پیوندد
  • دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران خودرو
  • ساندار پیچای در یک قدمی میلیاردر شدن
  • اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم