Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به خبرگزاری فارس در خصوص رفع مشکلات مدارس استان در دو سال اخیر جوابیه‌ای صادر کرد.

 در انی جوابیه آمده است: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی و تشکر از خبرگزاری فارس برخود واجب و لازم دانسته که جهت تنویر افکار عمومی نسبت به خبری مبنی بر عملکرد نوسازی مدارس در رفع مشکلات مدارس استان در دو سال اخیر پاسخ خود را اعلام دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1-از ابتدای سال 1398 تا شش ماهه اول سال 1400 تعداد 300 کلاس درس و دو سالن ورزشی با مجموع زیربنای 38422 متر مربع با اعتباری بالغ بر 951063 میلیون ریال ساخته و تحویل اداره کل آموزش و پرورش استان گردیده است و در حال حاضر هم 85 پروژه در قالب 443 کلاس درس با زیربنای بالغ بر 105393 متر مربع در استان در دست اجرا میباشد .

2-در خصوص اعتبارات تخصیص یافته ملی به مدارس استان در سال 1398 با رشد 15 درصدی نسبت به سال 1397 مبلغ 598000 میلیون ریال  تخصیص داده شده .همچنین در سال 1399 مبلغ 667000 میلیون ریال  اعتبار تخصیص داده شده که افزایش 11 درصدی را نسبت به سال 1398 داشته است .و از ابتدای سال 1400 تا کنون مبلغ 1140000 میلیون ریال با رشد بیش از 70 درصدی نسبت به سال 1399 از طریق سازمان نوسازی مدارس کشور به استان تخصیص داده شده است .

3-در خصوص استاندار سازی سیستم های گرمایشی مدارس در ابتدای شروع طرح در سال 1392 در حدود 4630 کلاس با بخاریهای غیر استاندارد در استان وجود داشت که با تلاشهای صورت گرفته در اداره کل نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس استان در سال 1398 تعداد 1108 کلاس درس و در سال 1399 تا کنون تعداد 1037 کلاس درس استان استاندارد سازی شده است که قریب به 50 درصد کلاسهای ناایمن از سال 98 تا کنون استاندارد سازی شده است .و در حدود 108 کلاس درس در مناطقی که فاقد هر گونه زیرساختی هستند باقیمانده است .لیکن این اداره کل آمادگی لازم را دارد که در هر منطقه ای از استان چنانچه اداره کل آموزش و پرورش اعلام نماید که مدرسه ای با سیستم گرمایشی غیر استاندارد وجود دارد به فوریت وارد عمل شده و اقدامات لازم را بعمل آورد 

4-در خصوص ساماندهی سرویسهای بهداشتی در مدارس با توجه به شیوع بیماری کرونا در سال 1399 تعداد 80 چشمه سرویس بهداشتی با اعتبار بالغ بر 30000 میلیون ریال احداث گردید و در سال 1400 مبلغ 118000 میلیون ریال جهت احداث سرویس بهداشتی و آبخوری در مدارس استان از اعتبارات ملی سازمان نوسازی مدارس کشور به استان تخصیص داده شد و در حال حاضر تعداد 114 چشمه سرویس بهداشتی در مدارس استان در دست اجرا می باشد .

5-در خصوص ایزوگام و آسفالت مدارس استان در سال 1399 با اعتباری بالغ بر 30000 میلیون ریال  قریب به 41000 مترمربع ایزوگام در مدارس استان انجام گردید و در سال 1400 تا کنون مبلغ 9600 میلیون ریال جهت ایزوگام و آسفالت محوطه مدارس استان تخصیص داده شده است که مراحل انتخاب پیمانکار در حال انجام میباشد.

6-در خصوص مدارس  خسارت دیده  در اثر زلزله شهرستان دنا بالغ بر مبلغ 80000 میلیون ریال در تعمیرات 26 مدرسه شهرستان دنا و مبلغی بالغ بر 45000 میلیون ریال جهت مقاوم سازی مدارس شهر سی سخت هزینه گردیده است .همچنین در خصوص احداث مدارس تخریبی شهر سی سخت بالغ بر 700000 میلیون ریال اعتباراز اعتبارات استانی در نظر گرفته شده و عملیات اجرایی در کلیه مدارس احداثی فعال می باشد .

7- در خصوص تهیه تجهیزات آموزشی مدارس استان در سال 1398مبلغ 117556میلیون ریال و در سال 1399 مبلغ 74962 (میلیون ریال)تخصیص داده شده که با توجه به اعلام نیاز آموزش و پرورش خریداری و تحویل گردیده . همچنین در سال 1400 مبلغ بالغ بر 70000میلیون ریال  جهت خرید تجهیزات آموزشی و هنرستانی مدارس سطح استان تخصیص یافته است 

8- با توجه به بخشنامه ابلاغی از طرف وزارت وزارت آموزش و پرورش دردو سال اخیر در خصوص تعمیر ونگهداری مدارس ، تعمیرات جزئی نظیر تعویض شیر آلات تعویض کاسه توالت تعویض شیشه مدارس .... بر عهده اداره کل آموزش وپرورش استان می باشد و تعمیرات اساسی  برعهده اداره کل نوسازی مدارس می باشد که در این راستا این اداره کل در سال 1399 مبلغی بالغ بر1280میلیون ریال و از ابتدای سال 1400 تا کنون مبلغی بالغ بر7600 میلیون ریال اقدام به تعمیرات اساسی و تاسیساتی مدارس سطح استان نموده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش مدارس توسعه کهگیلویه و بویراحمد مدارس استان در سال اداره کل نوسازی تخصیص داده شده آموزش و پرورش نوسازی مدارس میلیون ریال استان تخصیص سازی مدارس سال 1399 کلاس درس تا کنون سال 1400 سال 1398

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۹۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به افتتاح ۸۰۰ کلاس درس در سال گذشته گفت: در سال تحصیلی آینده و در ماه‌های آینده بسته‌های جدید توسعه فضاهای آموزشی در استان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد که‌ موجب ارتقای سرانه فعلی فضای آموزشی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان به مناسبت هفته معلم در جمع خبرنگاران با گرامیداشت این هفته اظهار داشت: در این هفته پیش‌بینی شده که بالغ بر 3700 برنامه در سطح مدارس، مناطق و استان برگزار کنیم که مهم‌ترین برنامه زنگ سپاس معلم خواهد بود.

وی افزود: این برنامه روز 11 اردیبهشت در سراسر استان در همه مدارس با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می‌شود، حضور در گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی نیز جزو دیگر برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: حضور معلمان نمونه استانی در برنامه ملی و اجرای چند برنامه متنوع برای فرهنگیان در حوزه‌های فرهنگی و ورزشی دیگر برنامه‌های هفته معلم استان هرمزگان است.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی استان بر اساس متوسط استانی در حال حاضر 5.2 متر مربع است تصریح کرد: ما در بهمن و اسفندماه سال گذشته 800 کلاس درس را مورد بهره برداری قرار دادیم که سبب شد سرانه شهرستانی نیز به میزان استانی برسد.

قویدل گفت: در سال تحصیلی آینده و در ماه‌های آینده نیز بسته‌های جدید توسعه فضاهای آموزشی در استان پیش‌بینی شده که‌ این عدد ارتقا خواهد یافت و سرانه آموزشی ارتقا خواهد یافت.

.

انتهای پیام/864

دیگر خبرها

  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • توسعه فیبرنوری در شهر قره‌ضیاءالدین با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • سه پایگاه اورژانس جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • رتبه برتر معاونت مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در کشور