Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@04:57:43 GMT

امام جمعه اصفهان: کانون مؤلفان حوزوی تشکیل شود

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۲۰۱۵۷

امام جمعه اصفهان: کانون مؤلفان حوزوی تشکیل شود

گروه استان‌ها- امام جمعه اصفهان گفت: کانون مؤلفان در حوزه علمیه اصفهان تشکیل شود که مانع از موازی کاری در انتخاب موضوعات برای تالیفات گردد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در مراسم تجلیل از مؤلفین و محققین حوزه علمیه اصفهان به مناسبت هفته پژوهش اظهار داشت: نگارش کتاب کار بسیار ارزشمندی است و این کارهمت والا می‌خواهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین یکی از راه‌هایی که می‌توانیم به وسیله آن فرهنگ دینی را در جامعه ترویج داد کتاب و کتاب‌نویسی است.

وی با بیان اینکه انتقال علم به انسان از طریق چشم و مطالعه کتاب رقم می‌خورد، افزود: نگارش کتاب متناسب با نیازهای مبتلا به از ضروریات جامعه امروز است.

امام جمعه اصفهان بیان کرد: بسیار پسندیده است که در حوزه علمیه جایگاهی چون کانون مؤلفین باشد که موضوعات تحقیق و تالیف شده توسط مؤلفین را ثبت و ضبط کند و آنان پیش از نگارش و تحقیق جدید، موضوعات را بررسی و از آن کانون سؤال کنند تا از موازی کاری در امر نویسندگی ممانعت شود.

وی در ادامه به بیان چند نکته پیرامون نحوه نگارش و چاپ کتاب پرداخت و گفت: نکته نخست اینکه در نگارش کتاب، مولفین از فونت مناسب، زیبا و با اندازه خوب بهره ببرنند چراکه مانع از خستگی چشم خواننده می‌شود.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ادامه داد: دومین نکته، نویسندگان سعی کنند از روزنامه‌نویسی مطالب خود پرهیز کنند و برای هر صفحه حداقل یک تیتر و میان تیتر آورده شود که خوانندگان بتوانند از مطالب بهتر استفاده کنند و از یکنواختی مطالب جلوگیری شود.

امام جمعه اصفهان: به حقوق پرستاران در دولت مردمی سیزدهم توجه شودامام جمعه اصفهان: امنیت و عزت مردم و ذلت دشمنان به دست نیروهای مسلح تامین می‌‌شودامام جمعه اصفهان: نباید در استفاده از خدمات بیمه فرقی میان شهروندان ساکن کشور قائل شد

وی تصریح کرد: امید داریم بتوانیم مشمول مصداق این روایت از امام رضا(ع) شویم که فرمودند "هر کسی دین ما را احیا کند، خداوند او را رحمت می‌کند". به تعبیر امام معصوم، احیای دین همان راه ترویج علوم دینی است.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه نگارش کتاب و منبر رفتن از جمله راه‌های ترویج دین است، اظهار داشت: به مبلغین توصیه می‌کنم اگر سلسله منبرهای خود را به کتاب تبدیل کنند، بسیار سودمند خواهد بود و این نگارش کتاب سبب ماندگاری سخنانشان در گذر زمان می‌شود.

وی خطاب به نویسندگان حوزوی خاطرنشان کرد: امیدوارم که علوم را یاد بگیرید و نگارش کنید و به تالیفات خود عمل کنید، که در غیر این صورت دچار خسران خواهید شد، چون دیگران از مطالب ما بهره برده و رستگار شده‌اند.

انتهای پیام/167/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه اصفهان نگارش کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۰۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد

دریافت 237 MB

به گزارش خبرنگار مهر، روسای اتحادیه های صنفی چهارمحال و بختیاری امروز دوشنبه با امام جمعه شهرکرد دیدار داشتند.

کد خبر 6092388

دیگر خبرها

  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • (ویدئو) تشکیل یک دریاچه فصلی در کویر اصفهان
  • نگارش داستان امام قلی خان قهرمان مبارزه با استعمار در خلیج فارس
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها
  • «کلیله و دمنه» در کانون توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران