Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از interestingengineering، آژانس فضایی اروپا (ESA) به تازگی با Incus، OHB System AG و Lithoz GmbH در یک پروژه مشترک برای توسعه و آزمایش چاپ سه بعدی در محیطی با جاذبه بسیار کوچک که یادآور ماه است، همکاری کرد. این پروژه برای تامین قطعات مورد نیاز در فضا کلید خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فناوری جدید چاپ سه بعدی از پودر‌های بازیافت شده فلزات ضایعاتی که به آسانی در ماه در دسترس هستند، برای تولید مواد جدید استفاده می‌کند. فرآیند ساخت فلز (LMM) مبتنی بر لیتوگرافی Incus، نوعی فناوری چاپ سه بعدی برای ایجاد قطعات فلزی پیشرفته است که از اصل پلیمریزاسیون نوری استفاده می‌کند. شرکت‌ها این نوع چاپ سه بعدی را برای تامین قطعات که یک برنامه خاص است، بسیار پایدار می‌دانند.

تکنیک‌های لیتوگرافی مانند تکنیک‌های توسعه یافته توسط Incus و Lithoz امکان چاپ سه بعدی با دقت بالا با فلزات و سرامیک‌های با کارایی بالا را فراهم می‌کند. با موفقیت این پروژه‌ها در زمین، فعالیت پروژه‌های مشابه آن برای پر کردن شکاف‌های فناوری و امکان ایجاد تولید مواد افزودنی در یک محیط فضایی بسیار مهم است.

این پروژه در مجموع ۱۸ ماه به طول خواهد انجامید و برای ارزیابی اینکه آیا امکان پردازش قراضه‌های موجود در سطح ماه برای تولید یک محصول نهایی با کیفیت و سازگار با محیط زیست وجود دارد یا خیر استفاده می‌شود. در صورت موفقیت آمیز بودن این کار، مأموریت‌های آینده روی ماه، وابستگی فضانوردان به زمین را در همه زمینه ها، از ایجاد زیستگاه گرفته تا مواد تحقیقاتی، به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

این پروژه به این معنی است که مهاجران آینده ماه می‌توانند هر چیزی را که برای سفر‌های خود نیاز دارند به صورت سه بعدی چاپ و وسایل کمتری را در فضاپیمای خود حمل کنند. این امر آن‌ها را مستقل از زمین می‌کند و سفر‌های راحت‌تر و سبک تری را رقم می‌زند، چون به جای تامین وسایل مورد نیاز از زمین، می‌توانند وسایل موردنیازشان را همانجا در ماه تولید کنند.

بیشتر بخوانید

یک گام دیگر به سمت اعزام انسان به فضا با ساخت کپسول زیستی کاوشگر ۹

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چاپ سه بعدی ضایعات فلزی کره ماه چاپ سه بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۰۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند

حمزه‌ای رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند گفت: با دقت و هوشیاری مسئول بهداشتی یکی از کشتارگاه‌های طیور شهرستان بیرجند ۳ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم مرغ کشتار شده ضبط و قبل از ورود به چرخه مصرف انسانی خارج و به واحد تبدیل ضایعات کشتارگاه منتقل شد.

او افزود: علت این موضوع سپتی سمی حاد بوده است.

بیشتر بخوانید

توزیع ۱۲ هزار تن گوشت مرغ در درمیان

حمزه‌ای ضمن تشکر از احساس مسئولیت و وظیفه شناسی مسئول بهداشتی کشتارگاه از همکاری و همراهی مدیریت و عوامل کشتارگاه طیور نیز قدردانی کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی بیرجند بیان کرد: همشهریان می‌توانند هرگونه گزارش تخلف از طریق سامانه تلفنی ۰۵۶ - ۳۲۲۱۴۳۶۱ در میان بگذارند تا در اسرع وقت از سوی کارشناسان مربوطه پیگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • فرصت سرمایه‌گذاری ۱۲۰ همتی سازمان ملی زمین و مسکن
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن
  • صدور حکم حبس برای متصدی غیرمجاز جمع‌آوری ضایعات
  • انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد
  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • باران برای آب بندان روستای مهترکلاته، آورده‌ای جز ضایعات نداشت
  • انجام بیش از ۳۳۱ هزار آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب استان یزد
  • انجام بیش از ۳۰۰ آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب
  • افتتاح طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا