Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنابر شواهد موجود، فرآیند اخذ اینماد نسبت به گذشته تسریع شده است و صاحبان کسب‌و‌کار‌های کوچک اینترنتی می‌توانند با اخذ «اینماد بدون ستاره» به سرعت از درگاه‌های پرداخت بانک مرکزی و پرداخت‌یار‌ها استفاده کنند. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شرکت شبکه پرداخت الکترونیکی (شاپرک) در اواخر تیرماه سالجاری، طی ابلاغیه‌ای شرکت‌های پرداخت‌یار را موظف کرد که از این پس صرفاً به متقاضیانی که دارای مجوز نماد اعتماد الکترونیکی و یا همان اینماد هستند، درگاه پرداخت اینترنتی ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در حال حاضر الزام اینماد صرفاً برای ارائه درگاه پرداخت به کسب ‌و کارهای جدید اجرایی شده و هیچ درگاه‌پرداختی غیرفعال نمی‌شود و این الزام صرفاً برای ساماندهی سایت‌ها و صفحات عرضه‌ کننده کالاهای قاچاق و غیرمجاز است.

الزام ارائه درگاه‌‌های پرداخت اینترنتی (اعم از شرکت‌های PSP و پرداختیار) به داشتن اینماد به عنوان مجوز کسب‌و‌کارهای اینترنتی؛ سابقاً در مصوبه شورای امنیت کشور، مقررات مبارزه با پولشویی و قانون پایانه‌های فروشگاهی به صراحت بیان شده است. از قرار معلوم، این تکلیف قانونی از اواخر سال 1398، در مورد شرکت‌های PSP (درگاه مستقیم) اجرایی شده است اما در مورد پرداختیارها (درگاه واسط)، با توجه به شرایط خاص و لزوم ایجاد برخی زیرساخت‌‌ها، تا پیش از صدور ابلاغیه اخیر شاپرک اجرایی نشده بود.

در پی الزام پرداخت‌یارها به منوط‌سازی ارائه درگاه‌پرداخت به اخذ اینماد توسط کسب‌وکارهای اینترنتی، برخی از انجمن‌های صنفی نسبت به این تصمیم واکنش منفی نشان دادند که این اعتراضات مورد توجه برخی از مسئولان کشور و نمایندگان مجلس قرار گرفت. تا جایی که مجتبی توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی، الزام اخذ «اینماد» برای کسب‌وکارهای اینترنتی را باعث ایجاد مشکلات فراوان برای آن‌ها دانست و خواستار لغو این الزام شد.

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی در این نامه تأکید کرده است که بسیاری از واحدهای فعال اینترنتی به دلیل زمان‌بر بودن فرآیند اخذ اینماد و ثبت شرکت، قادر به دریافت اینماد نیستند. بنابراین الزام آن‌ها به اخذ اینماد موجب توقف فعالیت این واحدها شده و امکان خلق ایده‌های تازه و کسب‌وکارهای نو را از بین خواهد برد.

از سوی دیگر اما طبق اعلام معاونت پیشگیری از جرم قوه قضائیه، میزان تخلفات و جرائم کسب‌و‌کارهای اینترنتی دارای اینماد که از شرکت‌های خدمات پرداخت (PSP) درگاه پرداخت اینترنتی اخذ کرده‌اند، به مراتب کمتر از کسب‌وکارهای فاقد اینماد است که از درگاه‌های پرداخت اینترنتی پرداختیارها استفاده می‌کنند.

همچنین به گفته مصطفی‌ طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، اقدام بانک مرکزی کاملاً قانونی بوده و تدبیر لازم جهت کمک به کسب‌و‌کار‌های خرد برای ادامه فعالیت آن‌ها توسط وزارت صمت اتخاذ شده است، به طوری که فرآیند احراز هویت و اعتبارسنجی دامنه در کمتر از چند دقیقه انجام شده و  به هیچ عنوان مانع شروع و یا رشد کسب‌و‌کار‌ها نیست.

«اینماد بدون ستاره»، راهکار فوری برای کسب‌وکارهای نوپا

بررسی‌ها نشان می‌دهد یکی از مهم‌ترین دلایل مخالفان الزام اینماد برای استفاده از خدمات درگاه پرداخت، زمان‌بر بودن فرآیند اخذ اینماد است. این در حالی است که بر اساس اظهارات مسئولان مرکز توسعه تجارت الکترونیک، فرآیند اخذ اینماد نسبت به گذشته آسان‌تر شده است؛ به طوریکه میانگین زمان اعطای اینماد از 5 روز به کمتر از یک روز کاهش یافته و همین عامل باعث شده استکه تعداد اینمادهای صادرشده در سال 1399 نسبت به سال قبل از آن، افزایش 2 برابری را تجربه کند.

علاوه بر این، مرکز توسعه تجارت الکترونیک به منظور رعایت کامل ملاحظات و رفع دغدغه‌های کسب‌وکارهای خرد و نوپا، فرآیند ساده‎‌‌ای را به طور ویژه برای اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به کسب‌وکارهای خرد در قالب «اینماد بدون ستاره» در نظر گرفته که صرفاً با احراز هویت و دامنه طراحی و پیاده‌سازی شده و در ظرف چند دقیقه و صرفاً با یک ثبت‌نام غیرحضوری ارائه می‌شود.

البته ذکر این نکته لازم است که کسب‌وکارهای خرد به گونه‌ای تعریف شده‌اند که تعداد تراکنش‌های آن‌ها در ماه کمتر از 50 عدد و مجموع مبلغ تراکنش‌های آن در ماه کمتر از 50 میلیون تومان باشد و در صورت عبور کسب‌وکار خرد این سطح تعیین‌شده، صاحب کسب‌وکار موظف است ظرف 10 روز نسبت به طی مراحل کامل اعطای اینماد و تبدیل اینماد بدون ستاره به اینماد ستاره‌دار اقدام کند. هدف از تعیین سطح فعالیت برای اینماد بدون ستاره، مدیریت ریسک ناشی از عدم انجام احرازهای دیگر در فرآیند اصلی اینماد  بیان شده است

اخذ اینماد موجب افزایش اعتماد مشتریان می‌‎شود

برخلاف آنچه که از سوی منتقدان الزام اینماد برای استفاده کسب‌وکارهای اینترنتی از خدمات پرداخت‌یارها عنوان می‌شود، بررسی خبرنگار تسنیم جوان حکایت از آن دارد که کسب‌وکارهای اینترنتی برای اخذ اینماد بدون ستاره به منظور تداوم فعالیت خود، لازم نیست کار پیچیده‌ای کنند.  

یکی از صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی در گفت‌‎و‌گو با خبرنگار تسنیم جوان ضمن اشاره به فرآینده آسان اخذ نماد الکترونیکی گفت: فرآیند اخذ اینماد به راحتی و با سرعت قابل قبولی انجام شد و حتی زمانی که یکی از مدارک من نقص داشت، ارزیاب سامانه با تماس تلفنی سعی در تسریع این فرآیند و حل مشکل به وجود آمده داشت.

وی افزود: دریافت اینماد را برای تمامی کسب‌وکارهای اینترنتی توصیه می‌کنم، چرا که این اقدام موجب افزایش اعتماد مشتریان و رونق آن کسب‌وکار خواهد شد. پیش از این، بسیاری از افراد به دلیل عدم اخذ نماد اعتماد الکترونیکی در فروشگاه اینترنتی ما، از نهایی‌‎کردن خرید خود منصرف می‌شدند.

برای اخذ اینماد باید چه مراحلی را طی کنیم؟

بر اساس اعلام مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، متقاضیان دریافت نماد اعتماد الکترونیکی برای ثبت درخواست اینماد می‌توانند به سایت enamad.ir وارد شده و گزینه ثبت‌نام و دریافت نماد را از منوی سمت راست صفحه انتخاب کنند.

صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی که تاکنون اقدام به ثبت‌نام در این سایت نکرده‌اند بایستی با انتخاب گزینه "ایجاد حساب کاربری" اطلاعات اولیه خود را در این صفحه وارد نماید.

پس از ورود اطلاعات اولیه برای ساخت حساب کاربری در این سایت، کاربر وارد حساب خود می‌شود؛ برای شروع فرآیند اخذ اینماد باید از منوی "پنل کاربری" گزینه "تکمیل اطلاعات" را انتخاب و مطابق راهنمای سایت، این مراحل طی شود.

با تکمیل فرم ثبت نام، بارگذاری مدارک شناسایی مالک کسب‌وکار اینترنتی و وارد نمودن دامنه سایت فروشگاهی، فرآیند اخذ اینماد تکمیل شده و پس از تایید ارزیاب و پرداخت مبلغ تعیین شده، مالک، نماد اعتماد الکترونیکی خود را دریافت خواهد کرد. نکته‌ای که باید برای درخواست نماد اعتماد الکترونیک بدان توجه کرد این است که باید وبسایت فروشگاهی اظهار شده، فعال و در حال بهره‌برداری باشد.

به گزارش تسنیم، توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که داشتن اینماد برای یک کسب‌وکار اینترنتی، مسلماً باعث افزایش اعتماد مشتریان می‌شود. البته لازمه اخذ اینماد، صدور پروانه کسب برای فروشگاه‌های اینترنتی است؛ بنابراین به دلیل اینکه اطلاعات این فروشگاه‌ها در مراجع رسمی ثبت و نظارت می‌شود، خریداران با اطمینان بیشتری نسبت به خرید کالا با استفاده از خدمات اینترنتی اقدام می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماد اعتماد الکترونیکی نماد اعتماد الکترونیک افزایش اعتماد مشتریان کسب وکارهای اینترنتی اینماد بدون ستاره پرداخت اینترنتی درگاه پرداخت کسب و کار کسب وکار ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۰۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود

 به گزارش تابناک، رشد و توسعه فیزیکی کودکان یکی از دغدغه‌های اصلی والدین است که در آن، قد بلند ترجیح داده می‌شود و به عنوان نشانه‌ای از سلامت و تندرستی در نظر گرفته می‌شود.

علاقه به داشتن قد بلند نه تنها در میان کودکان بلکه در میان والدین آنها نیز مشهود است، چرا که اغلب با مزایایی چون اعتماد به نفس بالاتر و موقعیت‌های اجتماعی بهتر همراه است. با این حال، تعیین قد نهایی یک فرد تحت تاثیر عوامل متعددی از جمله ژنتیک، تغذیه و سبک زندگی قرار دارد.

به گزارش فرطب، ژنتیک به طور قطعی در تعیین قد نقش دارد، اما تغذیه صحیح نیز می‌تواند تاثیر بسزایی بر روند رشد قدی داشته باشد. تغذیه کافی و متعادل باعث تامین مواد مغذی لازم برای رشد و نمو سلول‌ها و بافت‌های بدن به خصوص استخوان‌ها می‌شود. در این میان، اهمیت مصرف پروتئین و مواد مغذی خاص نظیر کلسیم و ویتامین D که نقش اساسی در تقویت ساختار استخوانی و بهبود رشد قدی دارند، نباید نادیده گرفته شود.

از این رو، درک اهمیت تغذیه در کنار عوامل ژنتیکی و توجه به نقش آن در تحقق پتانسیل رشد قدی کودکان، می‌تواند به والدین کمک کند تا با اتخاذ رویکردهای مناسب تغذیه‌ای، زمینه ساز رشد بهینه فرزندان خود باشند.

اهمیت تغذیه در رشد قدی کودکان
رشد قدی کودکان نه تنها تحت تاثیر عوامل ژنتیکی قرار دارد، بلکه تغذیه صحیح نیز نقش کلیدی در این فرآیند ایفا می‌کند. احمد اسماعیل زاده تاکید می‌کند که ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری برای رشد استخوان‌ها و بهبود قد کودکان حیاتی هستند.

تاثیر پروتئین بر افزایش قد کودکان
پروتئین، به عنوان یکی از اساسی‌ترین مواد مغذی برای تقویت بدن کودک و تحریک هورمون‌های رشد، معرفی شده است. این ماده مغذی برای سلامت ماهیچه‌ها، استخوان‌ها، پوست و سایر اندام‌های بدن ضروری است.

نقش لبنیات در رشد قدی
لبنیات، به ویژه شیر و ماست، حاوی پروتئین و دیگر مواد مغذی هستند که می‌توانند به افزایش قد کمک کنند. مصرف روزانه ۳-۴ وعده لبنیات به دستیابی به پتانسیل رشد در کودکان و نوجوانان کمک می‌کند.

اهمیت شیر و فرآورده‌های لبنی در دوران کودکی
شیر و فرآورده‌های لبنی منابع خوبی از انرژی، پروتئین‌ها، فسفر، منیزیم، ویتامین D و به ویژه کلسیم هستند که برای رشد و نمو کودک ضروری می‌باشند. مصرف این محصولات در دوران کودکی به تقویت استخوان‌ها و رشد اسکلتی کمک می‌کند.

تاثیر ویتامین D و کلسیم بر رشد قد
علاوه بر کلسیم، ویتامین D نیز در تقویت استخوان‌ها و بهبود رشد قدی نقش دارد. ویتامین D به تراکم و استحکام استخوان‌ها کمک کرده و کمبود آن می‌تواند به ضعف عضلانی و اختلال در رشد قد منجر شود.

افزایش ترشح فاکتور رشد شبه انسولین با مصرف لبنیات
محصولات لبنی نه تنها به جذب کلسیم کمک می‌کنند، بلکه ترشح فاکتور رشد شبه انسولین را نیز افزایش می‌دهند که این امر به نوبه خود به رشد اسکلتی کمک می‌کند.

از این رو، توجه به تغذیه مناسب و غنی از پروتئین، کلسیم، و ویتامین D در دوران رشد کودکان، می‌تواند به دستیابی به حداکثر پتانسیل قدی آن‌ها کمک کند.

 

دیگر خبرها

  • فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
  • با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهید
  • ارسال گل اینترنتی با 3 کلیک
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد
  • دستگاه قضا با حل مشکلات مردم اعتماد عمومی را افزایش دهد
  • دریافت هزار تراکنش حساب، با اینترنت‌بانک تجارت
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • رصد بازار حبوبات در استان یزد