Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس لایحه بودجه‌ای که امروز تقدیم مجلس شورای اسلامی شد دولت نه تنها برای رانندگانی که عوارض الکترونیکی در شبکه آزادراهی را پرداخت نمی‌کنند جریمه بیشتری در نظر گرفته است بلکه وزارت راه و شهرسازی نیز مکلف شده تا پایان خرداد ماه سال آتی اخذ عوارض جاده‌ای در همه آزادراه‌ها را الکترونیکی کند.

بر اساس بند «ک» تبصره ۶ ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ عوارض مصوب در شبکه آزادراهی پس از عدم پرداخت در زمان مقرر، مشمول جریمه غیر قابل بخشودگی معادل ۲۰ درصد عوارض مصوب در آزادراه مربوطه است و در صورت اخیر بیش از یک ماه در پرداخت علاوه بر اصل عوارض و جریمه مذکور، مشمول جریمه‌ای معادل ۲ درصد مجموع نرخ عوارض مصوب و جریمه ۲۰ درصدی به ازای هر ماه تاخیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع حاصله از این محل صرف استهلاک اصل و سود سرمایه گذاری صورت گرفته در شبکه آزادراهی خواهد شد.

بر اساس همین بند در لایحه بودجه سال آینده وزارت راه و شهرسازی مکلف است از طریق مشارکت، سرمایه گذاران بخش غیر دولتی، اخذ عوارض جاده‌ای در کلیه آزادراه‌ها را به صورت الکترونیکی تا پایان خرداد ماه سال آینده عملیاتی نماید. همچنین نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به منظور حمایت از الکترونیکی کردن آزادراه‌های کشور موظف به اخذ مفاصاحساب بدهی‌های ناشی از عوارض آزادراهی از متقاضیان تعویض پلاک خودرو است.

منبع: گسترش نیوز

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: جریمه عوارض الکترونیکی بودجه سال ۱۴۰۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۱۸۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛استاندار لرستان با اشاره به آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات در حوزه خرم‌آباد و چگنی گفت: تبلیغات دور دوم از ۱۳ اردیبهشت آغاز و انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.
 ابوطالب شفقت افزود:تجهیزات برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی فراهم شده است و فرآیند آموزشی برای مردم و دست‌اندرکاران اجرایی با کمک مسئولان و صدا و سیمای مرکز استان انجام خواهد شد.
شفقت افزود:امیدواریم که هریک از عوامل دخیل در این انتخابات به نحو احسن نقش خود را ایفا کرده و مردم پرشورتر از قبل به پای صندوق رأی بیایند.
دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فراهم شدن تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو به دلیل گرانفروشی
  • هشدار مصرف خودسرانه دارو‌های بدون نسخه
  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 
  • جریمه بیانه نویسی باشگاه ها در صورت تکرار افزایش می یابد
  • جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید