Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@17:06:12 GMT

راه‌اندازی گلخانه‌های بزرگ مقیاس در اقلید

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۲۰۷۹۱

راه‌اندازی گلخانه‌های بزرگ مقیاس در اقلید

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدهادی ایمانیه در سفر یک‌روزه خود به اقلید از همکاری بین مجلس و دولت برای نهایی کردن محور ارتباطی یاسوج به سورمق، همت وزارت دفاع برای احداث مگاگلخانه در اقلید و اجرای یک پارک بزرگ با هدف توسعه زیرساخت‌های مذهبی، فرهنگی و تفریحی در این شهر را مورد بررسی قرار داد.

وی از نزدیک مسائل و مشکلات جاده سورمق به یاسوج را بازدید کرد وافزود: مدت زمان طولانی طرح تعریض محور به صورت حل نشده باقی مانده که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، مقرر شد همکاری‌های لازم بین وزارت راه و شهرسازی، مجلس و استانداری فارس مشکلات این مسیر و همچنین تونل ابا صالح المهدی (عج) به زودی برطرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار فارس در خصوص بازگرداندن مجتمع گوشت اقلید به عرصه فعالیت، کمک به کارخانه تولید خانه‌های پیش ساخته و همچنین کمک به کارخانه سرامیک اقلید برای آغاز فعالیت گفت: این موارد می تواند نقشی اثرگذار در ایجاد اشتغال شهرستان و رونق تولید داشته باشد.

وی ضمن بررسی شرایط تعاونی سلحشوران اقلید در این سفر، خاطرنشان کرد: این تعاونی سالهاست در زمینه فولاد و صنایع مرتبط با مشکل رو به رو شده که امیدواریم بتوانیم با اتخاذ راهکار‌های مناسب این مشکلات را برطرف کنیم.

استاندار فارس همچنین از رایزنی‌های خود با وزیر دفاع و موافقت این وزارت خانه برای راه اندازی گلخانه‌های بزرگ مقایس در شهرستان اقلید خبر داد و افزود: این اقدام علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال در مصرف منابع آب نیز صرفه جویی قابل توجهی رقم خواهد زد.

ایمانیه با بیان اینکه تاکنون مردم شهرستان اقلید برای استفاده از خدمات ام آر آی ناچار به پرداخت هزینه آزاد بوده اند، گفت: با تفاهم نامه‌ای که امروز بین دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت منعقد شد این خدمات از اول بهمن ماه نیاز به پرداخت هزینه آزاد ندارد.

استاندار فارس همچنین از احداث یک مجتمع فرهنگی رفاهی مذهبی در منطقه تنگ براق و قدمگاه حضرت امام رضا (ع) خبر داد وبررفع مشکلات مربوط به راه اندازی مجموعه فرهنگی رفاهی آموزش و پرورش اقلید به زودی رفع خواهد شد.

ایمانیه با اشاره به وجود یک پارک ۷۰ هکتاری در اطراف مقبره الشهدای اقلید، عنوان کرد: مقرر شد با همکاری شهرداری اقلید و دانشگاه آزاد این منطقه به پارک مذهبی، فرهنگی، تفریحی تبدیل شود.

انجام طرح مطالعاتی میدان ورودی روستای آسپاس و آغاز عملیات اجرایی آن و همچنین راه اندازی پایگاه حسن آباد و راهنمایی رانندگی شهر سده از دیگر مواردی بود که مقرر شد با دستور استاندار فارس پیگیری شود.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: یاسوج استاندار فارس تنگ براق گلخانه مقیاس استاندار فارس راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۰۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شفافیت ۱۰۰ درصدی تمامی معاملات مسکن از طریق سامانه خودنویس اجرایی شد

غلامی کارشناس سیاست گذاری مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه از خرداد ماه سال گذشته که سامانه خودنویس در راستای بهبود بازار اجاره مسکن راه اندازی شده است شاهد برقراری عدالت و شفافیت در معاملات بازار اجاره مسکن هستیم، گفت : سامانه خودنویس در حال حاضر نقش موثری در کاهش دلالی و سوداگری بازار اجاره مسکن داشته است.

وی افزود:  بازار اجاره مسکن در گذشته به دلیل آنکه این سامانه راه اندازی نشده بود با مشکلات بسیار زیاد از جمله افزایش دلالی و سوداگری روبرو بود که با راه اندازی این سامانه تمامی مشکلات در این بخش برطرف شده است.

او گفت: کاهش حق الزحمه های نجومی که توسط مشاوران املاک پیش این دریافت می شد با راه اندازی این سامانه برطرف شده و ما شاهد بهبود وضعیت معاملات در بخش اجاره هستیم.

غلامی تاکید کرد: با راه اندازی این سامانه  ما شاهد شفافیت ۱۰۰ درصدی معاملات مسکن در این بازار هستیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • باید یک تفاهم بزرگ رسانه‌ای میان ایران و عراق اتفاق بیفتد
  • شفافیت ۱۰۰ درصدی تمامی معاملات مسکن از طریق سامانه خودنویس اجرایی شد
  • صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان 
  • افزایش ۲۱درصدی تولید نفت ایران در خلیج فارس
  • اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به متروی قم
  • ۱۷۶ پروژه عمرانی بزرگ مقیاس در زنجان اجرا شد
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • ۵ هزار سامانه خورشیدی در فارس راه اندازی می شود
  • غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد