Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@06:42:41 GMT

مطالبات مسوولان گنبدی از دادستان کل کشور

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۲۱۰۶۲

مطالبات مسوولان گنبدی از دادستان کل کشور

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار ویژه، امام جمعه و شهردار گنبدکاووس و مدیران ادارات جهادکشاورزی، امور منابع آب و منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان در جلسه شورای اداری خواستار رفع برخی موانع قانونی و یا اصلاح آن در حفاظت و صیانت از منابع ملی و طبیعی، کاهش هزینه‌های کارشناسی و ابطال تمبر و پیگیری برخی پروژه‌های عمرانی و خدماتی به منظور بهره‌مندی مردمان این دیار از خدمات آن شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالقدیر کریمی فرماندار ویژه گنبدکاووس دراین جلسه با اشاره به سیمای کلی و برخی ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، جغرافیایی، مرزی، تولیدی و ورزشی این شهرستان تاکید کرد که بزرگترین ظرفیت گنبدکاووس وحدت، همدلی و زندگی مسالمت آمیز همه اقوام و مذاهب ساکن دراین شهرستان است.

وی، داشتن ۱۴۵ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان، برخورداری از گمرک و راه آهن بین المللی، تولید بهترین و با کیفیت‌ترین گندم کشور، قطب کشاورزی و دامپروری بودن گلستان، سهم ۵۰ درصدی در صادرات کالاهای غیرنفتی استان، وجود ۵۵ درصد قهرمانان ورزشی استان در گنبدکاووس، مشارکت بالا در انتخابات، داشتن سمن‌های فعال مردمی و نیکوکاران برتر کشوری و فعال بودن ۱۰۱ واحد تولیدی را از مهمترین ظرفیت‌های این شهرستان برشمرد.

کریمی، تسریع در احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی گنبدکاووس باتوجه به قدمت بالای مراکز درمانی این شهرستان، ایجاد دانشکده علوم پزشکی، تسریع در تکمیل جاده موسوم به نفت و پروژه تصفیه خانه طرح ملی جمع آوری فاضلاب شهری، تقویت امکانات و تجهیزات یگان نظامی هنگ مرزی اترک و احداث پایگاه مدیریت بحران شرق گلستان در گنبدکاووس را از مهمترین مطالبات مردم از دولت و پیگیری دستگاه قضایی دراین خصوص اعلام کرد.

امام جمعه گنبدکاووس نیز در این جلسه با قدردانی از سفر استانی رییس قوه قضاییه به گلستان و حضور دادستان کل کشور در این شهرستان، برلزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای مقابله با فساد تاکید کرد و گفت: با رویکردهای جدید در دستگاه قضایی انتظارات مردم از این قوه برای برخورد جدی با مفاسد بیشتر شده است.

حجت الاسلام محمود ترابی همچنین برلزوم اصلاح برخی قوانین در حوزه برخورد با جرائم و آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، مشاجرات و استفاده از سلاح سرد توسط افراد به منظور اثربخشی و افزایش بازدارندگی از جرم تاکید کرد و گفت: راه‌اندازی شعب تخصصی در شوراهای حل اختلاف و استفاده بیشتر از ظرفیت نیکوکاران در پیشبرد اهداف قضایی موثر خواهد بود.

وی همچنین از تلاش‌های "محمد شهرکی" رییس شعبه ۱۱ صلح و سازش دادگستری گنبدکاووس و کمک‌های خیرخواهانه وی در آزادی حدود هفت هزار زندانی جرائم مالی غیرعمد و تهیه هزاران بسته معیشتی برای خانوارهای نیازمند قدردانی کرد.

همچنین مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های بخش کشاورزی این شهرستان برلزوم رفع موانع و مشکلات تامین نهاده‌های این بخش تاکید کرد و گفت: کمبود نهاده حوزه دام سبب شده تا دامپروران بویژه در مناطق روستایی با مشکل مواجه شوند.

حبیب الله زارع افزود: پیگیری برای تسریع در ترخیص نهاده‌های دامی موجود در گمرکات، راه‌اندازی شعب تخصصی حوزه کشاورزی و منابع طبیعی برای رسیدگی سریع به پرونده‌ تخلفات این ۲ بخش و اصلاح قانون برای معافیت یا کاهش هزینه دادرسی و ابطال تمبر در پرونده‌های مرتبط با جهادکشاورزی و منابع طبیعی از مطالبات اصلی فعالان تولیدی این بخش و مدیران آن است. 

مدیر امور منابع آب گنبدکاووس در این جلسه با ارائه گزارشی از لایروبی ۹۰ درصد از ۳۵۰ کیلومتر طول رودخانه‌های این شهرستان گفت که با اطلاع رسانی‌های انجام شده و همکاری مردم ۴۰ درصد از تصرفات حوزه حریم رودخانه‌ها در گنبد رفع تصرف شد که این اقدامات نقش مهمی در جلوگیری از خسارات سیل‌های احتمالی خواهد داشت.

حسین ثابتی از دادستان کل کشور درخواست کرد تا ضمن اصلاح قوانین در بحث هزینه کارشناسی محاکم قضایی برای دستگاه‌های اجرایی از جمله آب منطقه‌ای و ضرورت پرداخت این هزینه‌ها از سوی افراد متخلف، برضرورت تخصیص اعتبارات ویژه برای آزادسازی حریم رودخانه‌ها توسط دولت تاکید کرد.

سیدعلی اصغر موسوی شهردار گنبدکاووس از دیگر مدیران گنبدی بود که در این جلسه با اشاره به پیشینه فرهنگی این شهرستان، گزارشی از اقدامات فرهنگی و عمرانی شهرداری با توجه به غنای فرهنگی مردمان این دیار ارائه کرد و گفت: شهرداری به دنبال راه‌اندازی سازمان فرهنگی و ورزشی است و نیازمند تخصیص اعتبار برای اجرای برخی طرح‌های عمرانی درحوزه ۲ رودخانه واقع در شمال و جنوب شهر گنبدکاووس است.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس به‌عنوان آخرین مدیر بیان کننده مطالبات در این جلسه گفت که در راستای حفاظت و صیانت از عرصه‌های منابع ملی و طبیعی، سند مالکیت برای حدود ۳۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان اخذ شده است.

فرشید رحمانی همچنین ضمن ارائه گزارشی از رفع تصرفات اراضی ملی به مقدار تقریبی ۱۲ هزار هکتار طی ۲ سال اخیر افزود: منابع طبیعی برای تسریع در پیشبرد طرح‌های مراتع و بیابان زدایی خود نیاز به اعتبارات ویژه دارد ضمن اینکه معاف کردن یا کاهش هزینه دادرسی این اداره در محاکم قضایی ضروری است.

به گزارش ایرنا، دادستان کل کشور در سفر به گنبدکاووس، علاوه بر حضور در گلزار شهدای گمنام و امامزاده یحیی بن زید (ع) این شهر، بازدید از ساختمان در دست ساخت دادسرا و شعب دادگستری و دادگاه انقلاب، دیداری نیز با کارکنان و قضات دستگاه قضایی این شهرستان داشت.

دادستان کل کشور در جریان سفر امروز حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه به استان گلستان و به نمایندگی از سوی وی، به گنبدکاووس سفر کرده است.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت، دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

برچسب‌ها گنبدکاووس جلسه شورای اداری محمدجعفر منتظری گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس جلسه شورای اداری محمدجعفر منتظری گنبدکاووس جلسه شورای اداری محمدجعفر منتظری گلستان دادستان کل کشور منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۱۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ۲۳۰ شعبه أخذ رأی در مرحله دوم انتخابات گنبدکاووس

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: ۲۳۰ شعبه اخذ رای برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در این حوزه انتخابیه آماده شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، مهدی دهرویه ظهر امروز در جلسه انتخابات شهرستان گنبدکاووس با اشاره به آمادگی شهرستان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی  در 23 شعبه اخذ رای حوزه انتخابیه گنبدکاووس برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در این مرحله 101 شعبه اخذ رای در حوزه شهری و 129 شعبه روستایی تدارک دیده شده که 203 شعبه در شهرگنبدکاووس  و بخش مرکزی و 27 شعبه نیز برای اخذ آرای مردم  بخش داشلی برون آماده شده است

فرماندار ویژه شهرستان گنبد کاووس تاکید کرد از 23 شعبه اخذ رای  شهرستان گنبدکاووس 168 شعبه  ثابت و 62 شعبه  اخذ رای سیار است .

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان هم در این جلسه گفت:  700 ناظر بر روند برگزاری انتخابات نظارت می‌کنند ‌و این دوره از انتخابات در حوزه انتخابیه گنبدکاووس در 230 شعبه برگزار می‌شود.

سیدعلی مهاجر گفت: نامزدهای حوزه انتخابیه گنبدکاووس از بامداد پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت تبلیغات خود را به صورت رسمی آغاز خواهند کرد که این تبلیغات تا 8 صبح پنجشنبه 20 اردیبهشت ادامه دارد.

وی افزود: افرادی می‌توانند در مرحله دوم رأی بدهند که حتما در دور نخست در همان حوزه انتخابیه رأی داده باشند و یا اصلا در کل کشور رأی نداده باشند و رأی‌دهنده  با ارائه هریک از مدارک هویتی پنج‌گانه (کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه و کارت پایان خدمت)، احراز می‌شود و می‌تواند رای دهد.

در مرحله نخست دوازدهم دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تکلیف 6حوزه  از هفت حوزه انتخابی گلستان مشخص شد ولی سرنوشت انتخابات در گنبد کاووس به مرحله دوم کشید که در مرحله نخست انتخابات، طیار 21 هزار و 861 رای و آق ارکاکلی 20 هزار و 559 رای کسب کردند.

 مرحله دوم انتخابات دوازدهم دوره مجلس شورای اسلامی در استان گلستان در شهرستان گنبدکاووس 21اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • اتصال استان به راه آهن از مطالبات مردم است/ لب تشنه در کنار آب
  • پیش‌بینی ۲۳۰ شعبه أخذ رأی در مرحله دوم انتخابات گنبدکاووس
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد