Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با انتشار لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، بسیاری از فعالان حاضر در شبکه اجتماعی توئیتر نسبت به نخستین بودجه دولت سیزدهم واکنش‌های متعددی را از خود نشان دادند.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ این روز‎‌ها و همزمان با انتشار جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۱، بسیاری از اقتصاددانان، خبرنگاران اقتصادی و حتی کاربران فضای مجازی حاضر در شبکه اجتماعی توئیتر نسبت به بسیاری از بخش‌های این لایحه از خود واکنش‌های متعددی را نشان داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



درحال حاضر بخش قابل توجهی از این واکنش‌ها به لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ منفی و انتقادی و بوده و در این میان تنها «علی بهادری» سخنگوی دولت است که نسبت به لایحه بودجه اظهاراتی مثبت، هر چند باز تابی از موضع رئیس جمهور کشورمان مبنی بر افق دید رشد ۸ درصدی اقتصاد کشور از طریق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ را از خود نشان داده است.

اکنون مروری کوتاه بر این واکنش‌های توئیتری خواهیم داشت:

« مهفام سلیمان‌بیگی» خبرنگار رسانه «اقتصادآنلاین» طی دو واکنش توئیتری متفاوت نسبت به افزایش بودجه سازمان صدا و سیما و میزان برداشت دولت از صندوق توسعه ملی در لایحه سال۱۴۰۱ واکنش نشان داده است.

.

علاوه بر این « بهزاد قبادی» فعال رسانه‌ای و سردبیر پایگاه خبری بازارنیوز نیز در ادامه انتقاد‌های موجود نسبت به کلیات بودجه سال۱۴۰۱، به حذف ارز ترجیحی و تاثیر آن بر قیمت دارو واکنش نشان داده  و این اقدام را باعث تشدید تورم در اقتصاد کشور دانسته است، موضعی که تاکنون بسیاری از اقتصاددانان کشور نیز از جمله «حسین راغفر» و «کامران ندری» همواره این مسئله را گوشزد کرده بودند.

 پس از آن «رضا غلامی» اقتصاددان و مدیر مسئول بازارنیوز نیز در واکنش توئیتری لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ را افزایش خوانده و با تکیه بر این مسئله و تعیین نرخ ارز تسعیر بر مبنای ۲۳ هزار تومان، بودجه سال آینده را یک بودجه تورم زا بیان کرده بود.

 علاوه بر این «احسان بداغی» روزنامه نگار و فعال رسانه‌ای و «محمد مهاجری» فعال سیاسی اصولگرا  نسبت به بودجه نهاد ریاست جمهوری در دولت سیزدهم از خود واکنش نشان داده و بودجه سال جاری این نهاد در دولت سیزدهم را به نسبت بودحه دولت دوازدهم کاملا افزایش خوانده بودند.

 افزایش بودجه نهاد‌های مذهبی و سازمان‌های دولتی وابسته به آن از جمله موارد انتقادی بود که طی این مدت کاربران شبکه اجتماعی توئیتر به آن پرداخته بودند؛ «علی احمدنیا» فعال رسانه‌ای و مسئول پیشین کانال تلگرامی «اصلاحات نیوز» نسبت به افزایش بودجه حوزه‌های علیمه در لایحه بودجه سال آینده واکنش جالب را از خود نشان داده بود.

 

علاوه بر این کاربری دیگر با نام « میلاد علوی» در توئیتی تقریبا مشابه با توئیت علی احمدنیا نسبت به افزایش بودجه سال جاری سازمان تبلیغات اسلامی از خود واکنش نشان داده بود.

 

مضافبر واکنش‌های انجام شده« محمد جعفر» از دیگر فعالان شبکه اجتماعی توئیتر است که نسبت به افزایش چشمگیر بودجه سازمان‌هایی دولتی همچون « اوج»، «سراج» و «ساترا » در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ از خود واکنش نشان داده بود.

 درحال حاضر «علی سعدوندی» از اقتصاددانان و منتقدان بودجه سال۱۴۰۱ است؛ وی ادعای «مسعود میرکاظمی» رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت سیزدهم مبنی بر بسته شدن بودجه سال آینده  بدون  کسری بودجه را یک ادعای واهی خوانده و در ادامه به کسری بودجه ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی این لایحه اشاره کرده بود.

 در پایان «سعید ملکی» روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای در واکنش به اظهارات «محسن رضایی» در مراسم  روز ملی صادرات مبنی بر گلایه از انتقاد اقتصاددانان نسبت به لایحه بودجه سال آینده، با لحنی تمسخر آمیز اظهارات معاون اقتصادی دولت سیزدهم در این مراسم را « حماسه‌ای دیگر» خوانده بود.

 

درحال حاضر تنها چند روز از ارسال لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ می‌گذرد و تاکنون نمایندگان مجلس نیز جلساتی را پیرامون برسی لایحه بودجه سال آینده انجام داده‌اند؛ حال باید دید که به رغم انقادات وارد شده بر کلیات این بودجه، سرنوشت لایحه بودجه سال آینده در ساختمان سه گوش بهارستان چه خواهد شد.

 

پایان پیام//

برچسب ها: توئیتر ، بودجه 1401 ، دولت سیزدهم ، سازمان برنامه و بودجه لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Q1S

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: توئیتر بودجه 1401 دولت سیزدهم سازمان برنامه و بودجه لایحه بودجه سال آینده لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شبکه اجتماعی توئیتر واکنش نشان داده نسبت به افزایش فعال رسانه ای افزایش بودجه خود واکنش دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۱۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!

تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!

دیگر خبرها

  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • پایگاه بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران در دسترس قرار گرفت
  • واکنش عجیب طراح برنامه اقتصادی رییسی به وضعیت هزینه‌کرد دولت/ جبراییلی هم به شادی بی‌دلیل خبرگزاری دولت اعتراض کرد
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد