Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش روابط عمومی اداره کل مدیریت بحران استان ایلام، آیت قیصربیگی در حاشیه بازدید از سیلبندهای حوزه آبریز شهر ایلام با حضور مسوولان منابع طبیعی، محیط زیست، آب منطقه ای و آبفا و مجموعه کارشناسان مدیریت بحران استان، گفت: در پی دستور استاندار ایلام و در راستای اجرای مصوبات نشست ستاد مدیریت بحران استان امروز به همراه تعدادی از مدیران عضو ستاد از سازه های آبخیزداری شهر ایلام در مناطق تنگه ارغوان، تونل آزادی، کمربند شرقی ایلام، هانیوان که توسط منابع طبیعی استان انجام شده است، بازدید بعمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حجم کاری انجام شده توسط منابع طبیعی در ایجاد سازه‌های مختلف از جمله خشکه چینی، گابیون بندی و سنگ و ملات را قابل تقدیر عنوان کرد و افزود: آبخیزداری علاوه بر حفظ خاک، مرتع و افزایش منابع آب های زیرزمینی بعنوان سیل بند عمل کرده و موجب جلوگیری از خسارت روان آبها در دامنه های شیب دار می شود که باید این مهم تقویت شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام خواستار اجرایی شدن ابلاغیه اقدامات احتیاطی فصل سرما شد و تاکید کرد: اجرایی شدن این دستورالعمل در کنار آمادگی اعضای ستاد مدیریت بحران می تواند در پیشگیری از حوادث و کاهش خسارات فصل سرما بسیار موثر باشد.

طبق گفته رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام، سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده آسمان استان را تحت تاثیر ناپایداری های خود قرار می دهد.

فعالیت اصلی این سامانه از ظهر جمعه هفته جاری شروع می شود و تا روز یکشنبه هفته آینده این بارش ها ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها ایلام حوادث طبیعی مدیریت بحران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام حوادث طبیعی مدیریت بحران ایلام حوادث طبیعی مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۱۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر توان صبح شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، بر آمادگی تمام ادارات، نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌ها برای هر نوع مخاطرات احتمالی تاکید کرد.

وی با اشاره به گزارش‌های اداره منابع طبیعی بر وقوع ۳۰ فقره آتش سوزی در سال گذشته در سطح مراتع شهرستان و بیان اینکه این حریق‌ها به همت مردم، اطفا شد خواستار تقویت این ظرفیت شد.

وی بر تشکیل اکیپ‌های مردمی در تمام روستاها، استفاده از ظرفیت انجمن‌های مردم نهاد و زیست محیطی و همیاران طبیعت، احساس مسئولیت بیشتر، عدم آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی بعد از برداشت، مدیریت به موقع چرای علف‌های هرز مراتع، مدیریت خاموشی‌ها، صرفه جویی حامل‌های انرژی و توجه به اخطارهای هواشناسی تاکید کرد.

رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان سقز در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به قطعی برق گسترده ناشی از بارش بی سابقه نزولات جوی و رانش زمین در سال گذشته از همکاری تمام ادارات و ارگان‌ها، مردم، نیروهای نظامی و انتظامی تشکر کرد.

تقویت زیرساخت‌های شهری برای هدایت آب‌های سطحی، تهیه تجهیزات پشتیبان برای جلوگیری از تداوم خدمات رسانی، ارتقای سطح هماهنگی، برگزاری مانورها و نگارش و تدوین سناریوهای احتمالی، تقویت آموزش‌ها، توزیع مناسب و استقرار تجهیزات و تکمیل شبکه جمع آوری آب‌های سطحی از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

کد خبر 6089497

دیگر خبرها

  • پساب شهری جایگزین آب مصرفی صنایع کرمانشاه شد
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • معرفی استان کرمانشاه به عنوان مرکز پشتیبانی غرب کشور در سوانح و بلایای طبیعی
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • ضرورت تقویت ماشین‌آلات و تجهیزات اطفای حریق در ایلام
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است