Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، یوسف نوری شامگاه پنجشنبه در دیدار با اعضای شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش و نمایندگان معلمان، مدیران و فرهنگیان استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در ورود افراد جدید به سیستم آموزش و پرورش باید حساسیت به خرج داد و افرادی به عنوان معلم جذب شوند که به معنای واقعی کلمه آموزش های لازم را فرا گرفته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر همین اساس بیشتر تمرکز خود را برای جذب معلمان تازه وارد بر روی دانشگاه فرهنگیان معطوف کرده و در مرحله بعد از میان دانش آموختگان دانشگاه ها پس از برگزاری آزمون اقدام به جذب نیروهای مورد نیاز خود می‌کند.

نوری در ادامه خواستار حرکت نظام آموزشی به سمت پژوهش محوری شد و گفت: هرچند تعدادی از مدارس سطح کشور حرکت خود را به این سمت آغاز کرده اند اما نیاز است حرکت ما شتابان تر باشد.

وزیر آموزش و پرورش اجتماعی بارآوردن دانش آموزان را یکی از وظایف مدارس و مدیران و معلمان برشمرد و گفت: آن ها باید در سنین کودکی و نوجوانی با مشاغل مختلف آشنا شوند تا با جامعه آشنا شده و بر اساس علایق خود ادامه مسیر تحصیلی و زندگیشان را انتخاب کنند.

 وی همچنین با اشاره به تصویب طرح رتبه بندی معلمان در مجلس، گفت: تلاش می کنیم این طرح را در اسرع وقت اجرایی کنیم، در ضمن اصلاح طبقات شغلی نیز پیگیری می شود.

نوری، پیگیری بیمه تکمیلی فرهنگیان، تشکیل اتاق فکر نخبگان، تجهیز مدارس و نوسازی وسایل آموزشی و همسان سازی حقوق معلمان را از دیگر اقدامات در دست اجرای وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: اقدامات ابتدایی برای این کارها انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه خواستار تبدیل پژوهش سراها به مراکز نوآورانه و رشد شد و خاطر نشان کرد:  مردمی سازی و عدالت در قالب بیانیه گام دوم انقلاب باید در سرلوحه کار نظام آموزشی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت اولیا، دانش آموزان و سازمان‌های مردم نهاد باید در  استان پیشبرد اهداف آموزش و پرورش گام برداشت، گفت: شعار دولت، مردمی سازی و عدالت محوری است که در وزارتخانه به صورت جدی دنبال آن هستیم ‌.

نوری در پایان با تاکید بر مهارت آموزی معلمان، گفت: اگر می‌خواهیم شاهد تحول و توسعه در آموزش و پرورش باشیم باید نظام آموزشی به نظام تربیتی تبدیل شود.

وزیر آموزش و پرورش در سفری یک روزه صبح پنجشنبه وارد کرمانشاه شد و مورد استقبال استاندار و مسوولان استانی قرار گرفت.

زیارت قبور مطهر شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، حضور در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، دیدار با خانواده دانش آموزان فوت شده حادثه تصادف مینی بوس و عیادت از مصدومین این حادثه، دیدار با نماینده معلمان، مدیران، مربیان و بازنشستگان و حضور در جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از جمله برنامه های وزیر در این سفر یک روزه بود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان، ۳۲۷ هزار دانش آموز و ۲۸ هزار فرهنگی با چهار و ۶۰۰ مدرسه دارد.

برچسب‌ها مدارس یوسف نوری دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه معلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس یوسف نوری دانشگاه فرهنگیان مدارس یوسف نوری دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه معلم آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۱۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان‌های انقلابی است

به گزارش خبرگزاری مهر، شامگاه یکشنبه آئین تجلیل از پاسدار معلمان با حضور فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولین در سالن زنده یاد موحدی اداره کل برگزار شد.

رسول شیدایی مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در آئین تجلیل از پاسدار معلمان استان، ضمن قدردانی از حضور میهمانان، رسالت آموزش و پرورش را پیشبرد اهداف متعالی انقلاب اسلامی و تربیت نسلی دانست که بتواند بر آرمان‌های متعالی انقلاب مصرانه بایستد و تمام تلاش خودش را به عمل بیاورد.

شیدایی با اشاره به اینکه معلمی شغل انبیاست، اظهار داشت: معلمی به عشق و علاقه برای تعلیم و تربیت نیازمند است و معلم اگر عاشق دانش‌آموز نباشد نمی‌تواند در این مسیر دشوار گام بر دارد، زیرا معلم باید برای دانش‌آموز خود ایثار و از خود گذشتگی کند.

وی در ادامه با اشاره به حضور مؤثر سازمان بسیج فرهنگیان و بسیج دانش آموزی در بدنه آموزش و پرورش و وجود همکاری بسیار مؤثر و تنگاتنگی بین سپاه و آموزش و پرورش، تصریح کرد: در سازمان بسیج دانش آموزی این همکاری در برنامه‌های مؤثر و عالی تربیتی به وضوح مشهود و محسوس است، از جمله اردوی راهیان نور که به عنوان یک فعالیت تربیتی و عملیاتی مؤثر است که به لحاظ تربیتی تحولات عمیقی را در تعداد زیادی از دانش آموزان ایجاد کرده است که از فرمانده محترم سپاه انصارالحسین (ع) انتظار داریم ظرفیت این اردو را تا حد ممکن افزایش دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ضمن قدردانی از حضور و نقش مهم پاسدار معلمان در مدارس استان، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت جهاد تبیین، معلمان در سنگر این جهاد حساس و مهم قرار دارند زیرا دشمن در دقیقه یک شبهه را مطرح می‌کند که نیازمند پاسخگویی از سوی افراد مطلع و آگاه است و بر همین اساس معلم باید همواره آمادگی لازم برای پاسخگویی به دانش آموزان را داشته باشد.

شیدایی گفت: دشمن همواره سعی دارد تا با توطئه و بمباران تبلیغاتی، ذهن نسل آینده ساز کشور را تحت تأثیر قرار دهد تا آنها را از آینده کشور ناامید و مأیوس کند، اما معلمان ما در سنگر تبیین و آگاهی بخشی حضور دارند و شبهات را پاسخ می‌دهند.

گفتنی است: در پایان این مراسم از ۲۹ پاسدار معلم (دبیر آمادگی دفاعی مدارس استان) تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6097684

دیگر خبرها

  • هدف‌گذاری برای ارتقای سیستم آموزشی/ معلمان درصدر حل مسائل هستند
  • جذب ۳۰ هزار دانشجو‌معلم در سال ۱۴۰۳
  • شناسایی بیش از ۱۵۰۰ معلم ایثارگر در اصفهان
  • دولت سیزدهم همیشه در کنار آموزش و پرورش بوده است
  • گلستان پایلوت بسیاری از طرح های آموزش و پرورش است
  • گرامیداشت هفته معلم در اسکو
  • تجلیل از معلمان نمونه آموزش و پرورش در تبریز
  • درمانگاه فرهنگیان در میناب احداث شود
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان‌های انقلابی است