Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر طرح ثبت کد ملی برای خریداران لوازم خانگی اجرایی شده است، گفت: در عین حال هنوز ارائه کد ملی برای خریداران خرد اجباری نیست.

به گزارش بازارنیوز، اکبر پازوکی در رابطه با ثبت کد ملی خریداران محصولات لوازم خانگی در سطح خرده‌فروشی، گفت: در حال حاضر فروشندگان لوازم خانگی مجازند که برای ۶ کالای درشت لوازم خانگی (یخچال، تلویزیون، کولرگازی، ساید بای ساید، ماشین ظرف‌شویی و جارو برقی) کد ملی خریدار را دریافت کنند، اما ارائه کد ملی اجباری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اتحادیه فروشندگان و تولید‌کنندگان لوازم خانگی تهران، افزود: البته قرار بود این طرح از خرداد ماه امسال در مورد کلیه اقلام لوازم خانگی خرد نیز از جمله قهوه‌جوش، هم‌زن، سرخ کن، آبمیوه‌گیری و ... اجرایی شود، اما به دلایلی از جمله تولید کم و وارداتی بودن برخی از این محصولات اجرای آن به تعویق افتاده است.

پازوکی بیان داشت: از حدود یک سال پیش فروشگاه‌داران برای تمدید، تبدیل جواز کسب یا اخذ جواز باید در سامانه جامع تجارت ثبت‌نام کند.

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی تهران در مورد تاثیرات اجرای این طرح گفت: برخی خریداران تمایلی به ارائه کد ملی خود به فروشنده ندارند و در صورتی که احساس کنند که برای ارائه کدملی تحت فشار قرار دارند، به سمت خرید کالایی می‌روند که نیاز به ارائه کد ملی نداشته باشد و همین مساله گرایش به سمت خرید کالا‌های قاچاق را افزایش می‌دهد.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی تهران با اشاره به اهداف اجرای ثبت کد ملی خریداران لوازم خانگی، گفت: هدف از اجرای این طرح رصد واردات، تولید و شناسایی کالای قاچاق و تقلبی است.

رئیس اتحادیه فروشندگان و تولید‌کنندگان لوازم خانگی تهران، در مورد اجرای طرح گارانتی در سامانه جامع تجارت اظهار داشت: خریداران برای کسب اطمینان از اصالت کالا‌های لوازم خانگی (یخچال، ساید بای ساید، جاروبرقی، ماشین ظرف‌شویی، تلویزیون، کولرگازی) می‌توانستند با ثبت کد درج شده روی دستگاه در کد دستوری # ۷۷۷۷ * ۴* از اصالت دستگاه مطلع شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اجباری برای اخذ کد ملی از خریداران لوازم خانگی در سطح خرده‌فروشی وجود ندارد، گفت:، اما این سخت گیری در مرحله اول و دوم یعنی از کارخانه به بنکدار و بنکدار به فروشگاه وجود دارد.

پازوکی بیان داشت: اخذ کد ملی از خریداران لوازم خانگی کوچک در سطح خرده‌فروشی هنوز اجرایی نشده است.

 در راستای عملیاتی بودن پروژه استقرار سامانه جامع تجارت برای کالا‌های لوازم خانگی در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و تکالیف قانونی منبعث از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر ضرورت ثبت اطلاعات مربوط به تولید، نگهداری، توزیع و... کالا‌ها در سامانه جامع تجارت، کلیه واحد‌هایی عرضه کننده لوازم خانگی، نسبت به ثبت کد ملی خریداران محصولات لوازم خانگی در سطح عرضه توسط نمایندگی‌ها و توزیع کنندگان اعم از عمده فروشی و خرده فروشی اقدام نمایند.


/فارس

برچسب ها: کد ملی ، لوازم خانگی ، تولید لوازم خانگی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Q1G

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کد ملی لوازم خانگی تولید لوازم خانگی فروشندگان لوازم خانگی خریداران لوازم خانگی لوازم خانگی تهران سامانه جامع تجارت تولید کنندگان لوازم خانگی رئیس اتحادیه ارائه کد ملی خرده فروشی ثبت کد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۱۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مالیات بر عایدی سرمایه از نقل و انتقال طلا، به معنای سرمایه‌ای بودن طلا از نگاه مصوبه اخیر مجلس است؛ اما به واقع جامعه‌ای که برای حفظ اندک سرمایه‌های خود در مقابل تورمی که دولت در ایجاد آن بی تاثیر نبوده است، با این سوال مواجه شده که چرا باید چنین مالیاتی پرداخت کند؟ برخی در این بین مدعی اند که اجرای این مصوبه اولین ضرر بزرگ را به بازار طلا خواهد زد.

انتخاب در گزارشی نوشت: محمدولی، کارشناس صنعت طلا، درباره مصوبه اخیر مجلس مبنی بر اخذ مالیات بر عایدی سرمایه از نقل و انتقال طلا گفت: این مصوبه فعالیت بازار را کند می‌کند و مصرف‌کننده دیگر تمایلی ندارد به سمت طلا بیاید. الان هم اگر مردم طلا می‌خرند، خواهان حفظ ارزش پول خود هستند و بعضا این خرید را مورد استفاده شخصی نیز قرار می‌دهند. این اتفاق که بیفتد، دیگر به سمت خرید طلا هم نمی‌آید و رونق بازار بسیار کم می‌شود. مردم به سمت و سوی طلای آبشده و دست دوم می‌روند که در آن صورت تولید طلا در کشور به شدت کاهش پیدا می‌کند.

وی در ادامه درباره ابهام اخذ مالیات از طلا اشاره کرد: مشخص نیست منظور از مالیات بر طلا چیست؛ آیا منظور متقاضیان عادی است؟ یا اینکه مالیات بر همکاران ما در واحدهای صنفی بر روی حجم قابل توجه اخذ می‌شود؟ مالیات مشخص نیست بر چه بخشی اعمال می‌شود. اگر بر واحدهای صنفی باشد، همکاران ما در حوزه شفافیت باید فعال باشند و در مقابل قانون اطاعت کنند، اما همکاران ما بحث مالیات را همین الان هم پرداخت می‌کنند؛ چه مالیات بر مشاغل و چه مالیات بر ارزش افزوده که عموماً پرداخت می‌کنند. ممکن است برخی مالیات واقعی را پرداخت نکنند، اما بیش از نود درصد مالیات پرداخت می‌کنند. اگر مالیات برمصرف‌کننده است، سازمان امورمالیاتی باید به طور شفاف بگوید که مردم در این بین چه کنند؟

ولی درباره راهکار مناسب برای مالیات بر طلا گفت: راهکار حل مشکل دست ما نیست، اما در نهایت ما به عنوان پیشنهاد می‌گوییم که بهتر است خرید و فروش طلا مثل گذشته جریان داشته باشد. حالا اگر یک فرد بخواهد یک گوشواره و انگشتر ۲ گرمی بخرد دیگر قدرت ندارد و تمایلی هم ندارد. رونق هر بازار و شهری، چراغ‌های طلا فروش هاست. مجلس بهتر است شرایط به قبل برگرداند.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899745

دیگر خبرها

  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس فتا علیه فروشندگان و تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • ماجرایی تازه برای خریداران طلا/ مالیات جدید در راه است؟
  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی
  • احتکار ۳۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان
  • آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در فریمان
  • توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی
  • فروش بیشتر برای فروشندگان، بازگشت وجه برای خریداران از طریق "طرح ماندگار" بانک رفاه کارگران
  • خریداران و فروشندگان مسکن بخوانند/ از خرداد منتظر این تغییر باشید