Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم سینمایی «مدیترانه» به کارگردانی هادی حاجتمند ، برای اولین‌بار در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر اکران شد.

به گزارش ایران آنلاین، فیلم سینمایی «مدیترانه» به کارگردانی هادی حاجتمند ، برای اولین‌بار در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر اکران شد؛ فیلمی عاشقانه با بازی مهراوه شریفی‌نیا، پوریا پورسرخ و بهرنگ علوی که موضوع اصلی آن، لشکر فاطمیون و مدافعان حرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حاجتمند در گفت و گو با ایران آنلاین با اشاره به این مطلب که به شرایط اکران نقدی ندارد گفت : فیلم مدیترانه درهفته های اول پیک چهارم کرونا روی پرده رفت که شرایط بیماری کمی آرام شده بود اما ادامه اکران به پیک پنجم خورد و سینماها تعطیل شدند و فیلم از نظر اکران دچار آسیب شد.

وی ادامه داد : اکران مدیترانه همزمان با اکران فیلم دینامیت ، قصه عشق پدرم و سیاه باز بود ، در آن شرایط جماعت سینما رو که در بستر زندگی شان حتما ماهی یک فیلم می بینند از فیلم طنز دینامیت استقبال کردند ، در آن شرایط واقعا دعوت مردم به دیدن فیلم مدیترانه خیلی سخت بود برای همین فیلم 400 میلیون فروش کرد که با توجه به جنس فیلم و بازیگران عدد فروش رقم خوبی بود.

عده ای از سینماگرها در شرایط کرونا راضی به اکران فیلم شان نبودند اما حاجتمند برای اکران مدیترانه عقیده ای دیگر داشت و اظهار کرد: سینما صنعتی است که با مخاطب و مشتری گردش دارد همه سینما به نظرم پول نیست در شرایطی که چراغ سینماها خاموش بود مدیترانه را به اکران بردیم تا به سینماها کمک کنیم و رفیق نامرد سینما نباشیم.
 

---

وی درباره بازخورد اکران مدیترانه گفت : بازخوردها متنوع بود فیلم در جامعه چند میلیونی که صاحب ذائقه و سلیقه و اعتقادات خودشان است اکران شد خیلی ها لطف داشتند نظرشان مثبت بود و از ما حمایت کردند عده ای هم توهین و نقد کردند که ما در مقابل شان سکوت کرده و به شنیدن بسنده کردیم.

چه حمایت‌هایی از فیلم‌تان شد

حاجتمند درباره حمایت هایی که از ساخت مدیترانه شد گفت : این فیلم متولد سال 1397 بود و واقعه فیلم مربوط به سال 1393 ، مدافعان حرم و رزمندگان بدون مرزسرمایه اجتماعی ، ادبی و هنری می‌توانست برای سینماها مورد قبول باشد  مدیران و فرماندهان ازاین سرمایه و سینما به عنوان پیوست رسانه‌ای و دیپلماسی عمومی ورسانه جدی و قدرتمند در تبیین ، دفاع و بیان موضع می توانستند استفاده کنند که هیچ کسی قصه بحران آب در سوریه بچه‌هایی که  برای تصفیه و شیرین کردن آب به حلب و سوریه رفتند و شهید شدند را ندید وبرای ساخت این فیلم به ما سفارش نکرد.


فیلم مدیترانه با ریتم کندی شروع می شود و دچار قصه های حاشیه ای است تا به اصل ماجرا وارد شود حاجتمند دراین باره توضیح داد : 30 دقیقه اول فیلم دچار یک آشفتگی و ریتم کند است تا زمانی که داستان شروع شود. من تا پایان اکران دراین باره حرفی نزدم تا سوءاستفاده‌ای نشود.صبوعیت داعش در آلوده کردن آب مردم حلب جدی و واقعی بود ، مردم برای آب دچار مشکل شده بودند و برای آب صف می ایستادند و در این راه کشته می شدند  بحران آب سوریه سوژه و قهرمان فیلم را به سوریه کشاند ، ما این فیلم را با همین داستان پیش تولید کردیم ، وقتی برای حمایت مالی و لوکشین تصفیه خانه غیر فعال به سازمان آب رفتیم حمایت ها را منوط به مجوز از سوی سازمان پدافند غیرعامل کردند که وقتی فیلمنامه را خواندن استدلال شان این بود که فیلم به تروریست ها آموزش آلوده کردن آب شرب را می دهد و بخش اول فیلم نامه حذف شد.

کارگردان مدیترانه اضافه کرد : اگر این کار را نمی‌کردیم نه حمایت مالی داشتیم  نه اجازه فیلمبرداری در نزدیک‌ترین موقعیت تولید بودیم مجبور شدم اول فیلم را با یک سری قصه‌های حاشیه‌ای و فرعی وصله پینه کنیم قسمت اصلی فیلمنامه حذف شد چون به روزهای فیلمبرداری نزدیک بودیم نتوانستیم داستان را عوض کنیم.

حاجتمند درباره ساخت مدیترانه معتقد است با خدا معامله کرده ، حزب اللهی بودن و عاشق دین و رهبر را منوط به رفتار مدیران نکرده که اگر غیر از این بود سال ها پیش ضد انقلاب شده بود ، اخم و لبخند جریان مدیران پشت میزهم  باعث نشده که در ساخت فیلم های فیلم های دفاع مقدسی و شهدا تشویق یا دلزده شود و درساخت فیلم مدیترانه که مربوط به حوزه استراژیک سوریه بود  از جایی سفارش نگرفته است.

وی شرایط مالی فیلم را در انتخاب بازیگران موثر دانست و گفت : مهراوه شریفی نیا انتخاب درستی برای بازی در مدیترانه بود و توانست نقشش را در این فیلم در بیاورد ، می شد از بازیگران شاخص تر و حرفه ای تر دعوت کرد ولی شرایط مالی این فرصت را از ما گرفت .

با اینکه فیلم مدیترانه در جشنواره جهانی فیلم اکران شد اما حاجتمند از رفتارهایی که نسبت به این فیلم از طرف مسولان جشنواره صورت گرفته گلایه کرد و گفت : به اعتقاد منتقدان خارجی مدیترانه می توانست نامزد بهترین بازیگر در این جشنواره باشد اما فیلم در سکوت خبری اکران شد و هیچ نشست خبری نداشت و بایکوت رسانه ای در جشنواره شده بود .

حاجتمند این روزها در حال برنامه ریزی برای ساخت یک فیلم با موضوع دفاع مقدسی است چون .فضای اکشن همراه با معرفت و غزل های عاشقانه حوزه دفاع مقدس را دوست دارد.

انتهای پیام/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فیلم مدیترانه اکران شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۲۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اکران فیلم «مست عشق»

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما فیلم «مست عشق» درباره سیر زندگی مولانا و مواجهه او با شمس تبریزی است که حسن فتحی آن را در ایران و ترکیه ساخته است. گزارش: 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعجاز سنگ نمک را بدانید تا از بلای مختلف و انرژی‌های منفی به دور باشید | خود را به آرامش دعوت کنید
  • عکس| ماجرای مصدومیت شدید سعید آقاخانی چیست؟/ حال کارگردان نون خ خوب است
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • کارگردان پیشکسوت درگذشت
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • فیلم مستند از اراک تا تل‌آویو اکران شد
  • آغاز اکران فیلم «مست عشق»
  • هرآنچه باید از مشخصات و امکانات قطار میلاد بدانید