Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده با بیان اینکه بیماری‌های غیرواگیر از مشکلات اصلی است و اگر توجه نشود تبدیل به یک بحران سلامت می‌شود، گفت: کنترل و پیشگیری از این نوع بیماری‌ها نیاز به یک عزم ملی دارد.

او افزود:  اهداف در پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر به صورت کمی و زمان‌بندی شده مشخص و ۲ هفته آینده جلسه دیگری با حضور متولیان اصلی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایمانیه همچنین از روند برگزاری جلساتی که منجر به نتیجه نمی‌شود، گلایه کرد و گفت: برنامه جلسات از قبل به اطلاع مدیران رسانده شود و تنها مدیرانی که باید پاسخگو باشند در جلسه حضور داشته باشند.

استاندار فارس اظهار کرد: خودتان را گرفتار آیین‌نامه و بخشنامه نوشتن نکنید درست است که احتیاج به برنامه کوتاه مدت و بلندمدت داریم، اما اینکه در دام برنامه بیفتیم کار عقب می‌افتد.

ایمانیه با بیان اینکه برای اجرای برنامه‌ها باید زمان‌بندی داشت و کار‌ها رصد شود، گفت: اجرا مهم‌تر از برنامه‌ریزی است، باید از برنامه‌های کلی و صحبت‌های نظری بگذریم باید با عدد و آمار جلو برویم و تقسیم کار شود تا مشخص باشد چه کسی به مسئولیتش عمل کرده و چه کسی عمل نکرده است.

او در ادامه بررسی دستورکار‌ها و غیبت مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در جلسه، افزود: انتظار این است که مطالبه‌گر و پاسخ‌دهنده در جلسه باشند، اما نه مطالبه‌گر در جلسه است و مدیران دستگاه‌هایی هم که باید جواب دهند نیامدند.

استاندار فارس با انتقاد از روند برگزاری جلسات بیان کرد: این نوع برگزاری جلسه یعنی موضوعات رصد نشده، آمار هم کمی نیست و جلسات منحصر به کلی‌گویی شده با این شیوه باید مدیران کل کارشان را تعطیل کنند و همه وقت در جلسه باشند، باید کسانی که مرتبط و دستگاه‌های اصلی هستند، مدیر کل در جلسه باشد و مابقی نیاز به حضور مدیران کل نیست.

ایمانیه با بیان اینکه کشور ما چند سال است درگیر جلسات کم نتیجه است، تاکید کرد: برنامه جلسات از قبل به اطلاع مدیران رسانده شود و تنها مدیرانی که باید پاسخگو باشند در جلسه حضور داشته باشند.

بیماری‌های ناشی از گزش پشه آئدس موضوع دیگری بود که در این جلسه مطرح و تاکید شد که با توجه به شیوع بیماری‌های ناشی از گزش این پشه و دیده شدن آن در استان‌های همجوار باید در حوزه سلامت استان فارس نیز مورد توجه قرار گیرد.

براساس آنچه در جلسه مطرح شد، ایپدمی بیماری‌ها ناشی از این پشه در کشور‌های همسایه نگران‌کننده است و برای کنترل و پیشگیری از ورود آن به استان فارس باید مبادی ورودی مثل فرودگاه و گمرک و پایانه‌های زمینی کنترل و آگاه‌سازی مردم انجام شود.

هرچند در این جلسه تاکید شد که تاکنون از این نوع پشه در استان دیده نشده، اما مراقبت الزامی است، تکالیفی برای برخی از دستگاه‌ها لحاظ شد. بر این اساس بهسازی محیط به عنوان پاشنه آشیل برنامه کنترل پشه الزامی است که شامل جمع‌آوری زباله‌ها و مدیریت پسماند‌ها می‌شود.

استاندار فارس در این زمینه نیز تاکید کرد: نامه به دستگاه‌های مرتبط نوشته و نامه‌ای از طرف من هم روی آن گذاشته شود و توقعات و تکالیف هر دستگاه جداگانه ابلاغ شود علاوه بر آن به شهرستان‌های جنوبی به ویژه داراب و لارستان که در معرض پرخطر هستند نامه جداگانه برای مراقبت زده شود.

سهولت اجرای مجازات جایگزین جبس با همکاری دستگاه‌ها

مجازات‌های جایگزین حبس دستور کار دیگر این جلسه بود که بابایی، نماینده معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری در این زمینه به ارائه توضیحات پرداخت و گفت:، چون ظرفیت زندان‌ها بیش از اندازه است، براساس دستورات ابلاغ شده باید از ورود زندانی به زندان جلوگیری شود در نتیجه مجازات جایگزین حبس در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه با این مجازات جایگزین ۴ گروه سود می‌برند، گفت: فرد محکوم و خانواده، جامعه و دستگاه قضایی هم نیاز نیست هزینه پرداخت کند و دستگاهی که بستر انجام این مجازات می‌شود، چون خدمات عمومی رایگان در میان جایگزین‌ها مقبول‌تر و بیشتر مورد استفاده است.

بابایی به ایرادات این قانون نیز اشاره کرد و افزود: طولانی بودن فرایند اجرا یکی از ایرادات است که نباید به سطح ملی موکول شود و هر استانی مستقیم خود اقدام کند همچنین عدم معرفی ظرفیت دستگاه‌ها برای اجرای مجازات به دادگستری از دیگر ایرادات است، چون قاضی نمی‌داند به کدام دستگاه و برای چه کاری محکوم را معرفی کند.

ایمانیه، استاندار فارس نیز در این باره گفت: این موارد را مکتوب کنید تا در سطح ملی پیگیری کنم. دستگاه‌ها نیز با دادگستری همکاری کنند تا این قانون اجرا شود، ولی باید ضوابط اجرای قانون لحاظ شود.

تمرکز بیشتر بر مسائل اجتماعی و فرهنگی

در ادامه اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار فارس نیز اظهار داشت: موضوعات اجتماعی و فرهنگی دسته چندم شده و در اولویت نیست در فهم اهمیت مسائل اجتماعی باید بیشتر کار کرد و نیاز به تجدیدنظر جدی دارد.

او با بیان اینکه استان فرصت‌های بی‌نظیر اجتماعی و فرهنگی هستیم که، چون استفاده نمی‌شود تبدیل به یک مسئله امنیتی می‌شود، گفت: برای اولویت قرار گرفتن مسائل فرهنگی و اجتماعی باید خرد جمعی و اراده جمعی پای کار آید.

محبی‌پور با بیان اینکه استان فارس اصلا امنیتی نیست حتما فرهنگی و اجتماعی هستیم، افزود: بنا در معاونت سیاسی استانداری بر این است که بیشتر تمرکز بر مسائل فرهنگی و اجتماعی باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار فارس طرح های اجرایی استاندار فارس دستگاه ها بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۲۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان

حجت الاسلام حمیدی گفت : در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف وضبط شده است

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام  ابراهیم حمیدی رییس کل دادگستری استان کرمان در جلسه شورای برنامه ریزی این نهاد از تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف وضبط شده است.

وی افزود: از این تعداد ۷۴ درصد کشفیات سلاح جنگی و مابقی سلاح شکاری غیرمجاز بوده است.

او اظهار داشت: برنامه محوری در دستور کار صف و ستاد دستگاه قضایی استان قرار دارد و مدیران قضایی باید علاوه بر اجرای برنامه‌ها میزان اثر بخشی آن‌ها را نیز مورد تجزیه، تحلیل و بررسی قرار دهند.

حجت الاسلام حمیدی تاکید کرد : ما معتقدیم مسائل فرهنگی و اجتماعی راه کار فرهنگی و اجتماعی دارند و دستگاه‌های متعددی در این زمینه باید به رسالت خود در انجام فعالیت‌های فرهنگی عمل کنند و اقدامات پلیسی و قضایی باید در کنار اقدامات فرهنگی قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • کشف روزانه ١٢ سلاح غیر مجاز در استان کرمان
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • ۹۷۶میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی اردبیل واریز شد
  • ۹۷۶ میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد
  • رویکرد ما در لرستان اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است