Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مصطفی رستمی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برنامه نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها برای جذب و حفظ نخبگان گفت: بحث نخبگان یکی از مباحث مهم در مراکز آموزش عالی و مراکز عمومی کشور است.

وی ادامه داد: نخبگان سرمایه‌های اصلی و مهم کشور ما هستند و به نوعی نخبگان کسانی هستند که قرار است بار اداره کشور برعهده آنها قرار داده شود، فعالیت‌های زیادی برای نخبگان انجام شده است ولی قطعاً کافی نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها افزود: مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد ملی نخبگان و مجموعه‌هایی از این دست، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کارهای خوبی در زمینه نخبگان انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: اما باید جریان جدی تری برای مراقبت و محافظت از نخبگان ایجاد شود، فرصتی برای شنیدن صحبت‌های نخبگان، هویت سازی و مرتبط شدن نخبگان با هم دیگر، ارائه مسائل کشور به نخبگان و حمایت از آنها در قالب دوران رشد در جریان نخبگی، به وجود آید.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها افزود: نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها نیز در کنار دستگاه‌های دیگر تلاش‌هایی در این زمینه انجام داده است.

وی افزود: برای رتبه‌های برتر کنکور سال‌های ۹۹و ۱۴۰۰ برنامه ریزی هایی شد و قرار است مجموعه‌های آینده روشن با محوریت نخبگان در دانشگاه‌ها شکل گیرد تا در مورد مسائل و مشکلات کشور همفکری کرده و راه حلهایی پیدا کنند. دستگاه‌ها نیز قرار است برای حل مسائل به کمک آنها بیایند.

کد خبر 5375773 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: حجت الاسلام مصطفی رستمی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها نخبگان وزارت علوم تحقیقات و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی سازمان سنجش هفته پژوهش دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه تهران دانشجویان ارتباط صنعت و دانشگاه حکم انتصاب آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه پیام نور دانشگاه های ایران نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۲۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن بیگدلی صبح سه‌شنبه در همایش حکمت مطهر که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه برگزار شد، سپاه را مجموعه‌ای که بر پایه اعتقاد و دین بنا نهاده شده است، عنوان کرد و افزود: بی‌تردی همین ویژگی‌ها و ساختارها باعث شده است تا این مجموعه در همه عرصه‌ها با قدرت وارد میدان شود.

وی با یادآوری اینکه در مجموعه‌ای چون سپاه پاسداران که با مولفه‌های قدرت‌آفرین شکل گرفته، افرادی چون سردار سلیمانی و شهید حججی تربیت یافته‌اند، تصریح کرد: بی‌تردید هر آنچه که بر پایه دین، اعتقاد و عقیده بنا نهاده شده باشد، در همه عرصه‌ها با قدرت وارد شده و انسان‌های ارزشمندی را با معیارهای والای انسانی تربیت خواهد کرد.

این مسوول یکی از نمادهای بارز این قدرت‌مندی را وجود تشکل مردمی بسیج عنوان کرد و یادآور شد: بسیج نماد واقعی یک تفکر و فرهنگ است که بر پایه عقیده بنا نهاده شده و هر جا ورود پیدا کرده، خدمات خود را بدون هیچ چشم‌داشتی انجام داده است.

مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در ادامه، به برخی از وظایف ذاتی حوزه نمایندگی در سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: حمایت و کمک با سایر مجموعه‌ها، ترویج معارف انقلابی و دینی و نیز تعمیق بصیرت و معرفت از جمله وظایف این حوزه به شمار می‌رود.

بیگدلی با اشاره به اینکه این حوزه در سال گذشته با کمک و همکاری هادیان سیاسی، روشنگران و روحانیون اقدام به برگزاری بیش از ۲۳ هزار جلسه بصیرتی کرده است، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که بتوانیم پرچمی را که امروز در دستان ما قرار دارد را به دست صاحب اصلی آن حضرت حجت (عج) برسانیم.

کد خبر 6092850

دیگر خبرها

  • ندای ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکایی و اروپایی در جامعه طاغوت بلند است
  • اعزام دو کاروان از دانشجویان بنیاد نخبگان به عمره آغاز شد
  • رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌: بعد از حمله به اسرائیل دلار تسلیم شد و افزایش نیافت
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی خورد
  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی: هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد