Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@23:20:39 GMT

روسیه یک موشک فراصوت آزمایش کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۲۲۹۴۸

وزارت دفاع روسیه از آزمایش موفقیت‌آمیز یک موشک دریاپایه فراصوت خبر داد. ناطقان: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه از آزمایش یه فروند موشک فراصوت «زیرکان» از پایه دریایی خبر داد.

طبق اعلام این وزراتخانه این موشک از ناوشکن «آدمیرال گورشکوف» در دریای سفید واقع در شمال غربی روسیه شلیک و به هدفی در منطقه نظامی چیژا در استان ارخانگلسک اصابت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزارت دفاع روسیه پرتاب این موشک را موفقیت آمیز اعلام کرد.

حدود دوهفته قبل نیز این موشک از ناوچه گروشکوف شلیک شده بود. به نظر می‌رسد این آزمایش‌های نهایی با هدف بررسی موشک زیرکان است که قرار است در سال آینده میلادی به ارتش روسیه تحویل داده شود.

پیش از این ناوچه «مارشال شاپوشنیکوف» ناوگان روسیه در اقیانوس آرام موشکی از جدیدترین سامانه ضد زیردریایی اتویت (Atwiet) را شلیک کرد. این رویداد در جریان رزمایش در آب‌های دریای ژاپن رخ داد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که کلاهک جنگی موشک با موفقیت به یک هدف زیر آب اصابت کرد.

در حال حاضر احیای زرادخانه‌های روسیه از سوی کرملین در اولویت است. اوایل هفته جاری منابع خبری به نقل از وزارت دفاع روسیه از آغاز تولید انبوه موشک‌های ابرفراصوت «زیرکان» خبر دادند. همچنین «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه دستور داد تا این موشک تا سال آینده میلادی در نیروی دریایی روسیه مستقر شود. این موشک از سوی تلویزیون دولتی روسیه به عنوان «موشک منتخب رئیس‌جمهور در زمان جنگ احتمالی اتمی» خوانده شده است.

موشک ابرفراصوتِ زیرکان برای حمله به هدف دریایی و زمینی طراحی شده است و می‌تواند اهدافی را تا بیش از ۶۲۵ مایل هدف قرار دهد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: روسیه ، موشک فراصوت ، آزمایش

منبع: ناطقان

کلیدواژه: روسیه موشک فراصوت آزمایش وزارت دفاع روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۲۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان

وزیر دفاع روسیه در سفر به آستانه برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای با همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه، امروز(جمعه) اعلام کرد که "سرگئی شویگو" وزیر دفاع این کشور و "باکتیبک بکبولوتوف" همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای وارد آستانه شد و دیداری کاری با بکبولوتوف داشت.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: این دو توافقنامه بین وزارت‌خانه‌های دو کشور در زمینه تبادل اطلاعات و تعامل و همکاری در حوزه کاوش و ارزیابی تشعشع و محیط شیمیایی و بیولوژیکی انجام شد.

وزرای دفاع دو کشور همچنین درباره مسائل مرتبط با همکاری نظامی و چشم‌انداز ترسیم‌شده همکاری‌های بیشتر گفت‌وگو کردند.

شویگو در این دیدار  گفت: در شرایط نظامی-سیاسی فعلی، همکاری بین کشورهای ما عامل مهمی در حفظ ثبات و امنیت در آسیای مرکزی و منطقه به طور کلی است. ما در چارچوب دوجانبه و در سازمان همکاری شانگهایی و کشورهای مستقل متحدالمنافع و سازمان پیمان امنیت جمعی تعامل نزدیکی داریم. برنامه توسعه شراکت راهبردی بین روسیه و قرقیزستان در حوزه دفاعی را، ثابت قدم اجرا می‌کنیم.

به گفته وزیر دفاع روسیه، قرقیزستان همواره  یکی از شرکای راهبردی و متحدی قابل اطمینان برای روسیه بوده است و این دو کشور در حال بروزرسانی و اصلاح قوانین خود در زمینه همکاری‌های نظامی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • روسیه ۶۸ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان