Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین اظهار کرد: بنا به روایتی شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را در این ایام داریم. سرتاسر زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) درس تقوا برای زنان و مردان جامعه ماست.

وی افزود: حضرت زهرا(س) مربی و معلم همه اقشار است و حتی ائمه اطهار(ع) خودشان را شاگردان حضرت صدیقه کبری(س) می دانستند، چه امام حسن(ع) و امام حسین(ع) که در مکتب تربیتی آن حضرت پرورش پیدا کردند و چه امامانی که بعد از شهادت حضرت آمدند، خودشان را شاگردان مکتب فاطمی می دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدحجابی را بی‌حجابی ندانیم

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: الحمدالله جامعه ما جامعه ای عفیف است، اگر تعداد اندکی را دیدیم که بی انضباطی و بدحجابی می کنند، اولاً نام بدحجابی را بی حجابی نگوییم چرا که این درست نیست و فکر نکنیم این چند نفر همه مردم ما هستند بلکه قاطبه بانوان ما، شخصیت و حجاب و عفتشان ستودنی است و آن بقیه را با ملاطفت می توان با فرهنگ ایمانی آشنا کرد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: آن کسی که به حضرت فاطمه زهرا(س) اهانت کرد، اشتباه بزرگی کرد و اگرچه متوجه بی سوادیش شد و در نهایت عذرخواهی کرد اما چرا به خود اجازه داد این بی ادبی را نسبت به بزرگ ترین شخصت بانوان در جهان اسلام و عالم داشته باشد؟!

مسئولان با مشارکت مردم می‌توانند مطالبات رهبری از استان قزوین را محقق کنند

وی با اشاره به سالگرد سفر رهبر فرزانه انقلاب به استان قزوین، بیان کرد: رهبری در خصوص استان قزوین فرمودند اگر فقط بخواهم نام علمای بزرگ قزوین را بیان کنم، دو الی سه ساعت وقت لازم است و برخی از آن ها را نام بردند، کجا این همه شخصیت های برجسته داریم.

آیت الله عابدینی افزود: رهبر معظم انقلاب بیاناتی را در خصوص فرصت های اقتصادی و کشاورزی استان قزوین بیان کردند که هنوز نتوانسته ایم مطالبات رهبری را درباره استان به اجرا در بیاوریم و بتوانیم گزارش درستی خدمت ایشان عرضه کنیم.

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: امیدواریم در دولت جوان و انقلابی و با حضور استاندار محترم و معاونانشان ان‌شاءالله بتوانیم در استان قزوین مطالبات رهبری را دنبال کنیم و مردم هم مشارکت داشته باشند که بتوانیم خدمت آقا گزارش درستی از مطالباتشان داشته باشیم.

ضرورت ارتباط حوزه و دانشگاه

وی با اشاره به سالگرد شهادت شهید آیت الله دکتر محمد مفتح، گفت: ایشان استاد حوزه و دانشگاه بود که دست نابکار آمریکا از آستین منافقین به در آمد و این عالم فرهیخته را به شهادت رساند و به همین مناسبت سالگرد شهادت ایشان روز وحدت حوزه و دانشگاه است که دو بال پرواز برای جامعه ما به حساب می آیند و ضرورت دارد حوزه با دانشگاه و دانشگاه با حوزه ارتباطات صمیمانه برقرار کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: این ارتباط صمیمانه از آغاز انقلاب تا امروز همواره به صورت بالنده وجود داشته است، هر چند می تواند قدم های جدید و ارتباطات صمیمانه افزایش یابد و ما هم از حوزه و هم از دانشگاه تشکر می کنیم که در این پیوند، گام های خوبی برداشته اند و اولین نشست در تابستان 58 برقرار شد که از سراسر کشور دانشجویان و اساتید دانشگاه در قم در همایش با عظمتی حضور داشتند و پایه وحدت حوزه و دانشگاه بناگذاشته شد.

امام جمعه قزوین افزود: در سال 59 طلبه ها از قم میهمان دانشگاه تهران شدند و باز این اقدام صورت گرفت و امروزه نیز نهادهای رهبری دانشگاه ها و اساتید معارف دینی ارتباطات بسیار خوبی را شکل داده اند و امیدواریم بهتر از این را شاهد باشیم.

وی اظهار کرد: سالروز درگذشت واعظ ارزشمند، دانشمند، علامه محمدتقی فلسفی را در این ایام داریم، موعظه های این عالم در دل ها اثر می کرد، بزرگان ما خاطرات زیادی از بیانات اثرگذار این عالم ربانی دارند.

آیت الله عابدینی افزود: او مربی نفوس بود و منابر مرحوم محمدتقی فلسفی واقعا دلهای مردم را روشن کرد، انسجام و اتحاد انقلابیون را با محور قرآن و اهل بیت(ع) و امام راحل که در دوران تبعید امام بود، انسجام بخشید.

خطیب جمعه قزوین تصریح کرد: روز جهانی جهان عاری از خشونت و افراط گری را در این ایام داریم، هر چه خشونت است از ظالمان و مستکبران به مستضعفان عالم می‌رسد، بنابراین اگر می خواهیم جهان عاری از خشونت بشود، یعنی جهان بدون آمریکا، جهان بدون غده سرطانی رژیم منحوس صهیونیستی، جهان عاری از سران کشورهایی که جز فرمانبری از استکبار جهانی هنر دیگری ندارند و جهان عاری از خشونت و افراط گری این جهان است و باید ریشه امثال داعشی ها که آمریکایی و صهیونیستی هستند، خشکانده شود.

وی ادامه داد: آمریکایی ها از بلوغ فکری، فهم سیاسی، رشد تعامل اجتماعی با مردم دنیا محروم هستند و هنوز هیئت حاکمه آمریکا به این حد نرسیده اند، بنابراین حق ما از آمریکایی ها گرفتنی است و از سوی آن ها دادنی نیست و عزیزانی که دنبال مذاکرات هستند بدانند این یک اصل قرآنی است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: نهضت اخراج اشغال گران آمریکایی و صهیونیستی هم باید سرعت بگیرد و هم خیلی باید جدی گرفته شود. ما در این عصر زندگی می کنیم و زمانی تلاش می کردیم با اعلامیه و نوار در شهرهای ما انقلاب بپا شود و اینها را گذراندیم، زمانی دنبال این بودیم همسایگان ما با انقلاب آشنا شوند که با پیدایش مقاومت اسلامی به این آرزو هم رسیدیم، الان زمان آن است که ما اخراج آمریکایی ها، انگلیسی ها و صهیونیست ها را از منطقه با سرعت و جدیت دنبال کنیم و به زودی شاهد تطهیر منطقه و پاک شدن جغرافیای جهان اسلام از حضور ستمگران امریکایی باشیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به افتتاح فاز دوم پروژه نسیم شمال قزوین گفت: این پروژه در رفت و آمد و آسایش مردم نقش به سزایی دارد و توسط شهردار فعال و کوشا و همکارانشان به بهره برداری رسید.

وی افزود: مسئولان پیشین شهری نیز برای این پروژه زحمت هایی کشیدند و عزیزان ما به صورت جهادی این پروژه را در زمان کوتاه به انجام رساندند و امیدواریم خداوند به کارهایشان برکت بدهد و ما حتما نیازمند شهر پاک و پیشرفته هستیم.

مسئولان به صورت شبانه روزی برای بهبود وضعیت زندگی و نجات مردم از گرانی تلاش کنند

آیت الله عابدینی اضافه کرد: شهر پاک یعنی شهری که همه احساس امنیت کنند، یعنی شهری که شاهد عدالت و انصاف در همه زوایای شهر باشند، مردم دسترسی شان به رزق و روزی‌شان آسان باشد و گرانی کمرشان را نشکند و همه دست اندرکاران این دغدغه را دارند و ما هم برایشان دعا می کنیم و از آنها می خواهیم شبانه روز برای بهبود وضعیت زندگی مردم و نجات مردم از گرانی و آشفتگی بازار تلاش کنند.

خطیب جمعه قزوین گفت: پیرامون شهر ما باید آلودگی تبعیض پاک شود، مانند کسانی که از فرصت هایشان سو استفاده ها کردند و به کاخ سازی و ویلاسازی آن چنانی روی آوردند و سفره خودشان را و زندگی خودشان را از زندگی توده های مردم جدا کردند که این آلودگی ها بسیار آزار دهنده است، از استاندار محترم، شهردار محترم، اعضای محترم شورای شهر و فرهیختگان استان می خواهیم که کاری شود تا چشمانمان را تبعیض آزار ندهد و همه مردم از همه خوبی ها برخوردار شوند.

وی روز حمل و نقل را هم گرامی داشت و یادآور شد: به همه عزیزانی که در عرصه حمل و نقل با تمام توان پای کار هستند، تبریک عرض می کنیم که پای خدمت به مردم هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین معیشت اخراج آمریکا نماینده ولی فقیه در استان قزوین حوزه و دانشگاه استان قزوین جهان عاری جمعه قزوین آیت الله زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۴۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکا

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید ایالات متحده آمریکا حمایت کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با صدور بیانیه‌ای از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید ایالات متحده آمریکا حمایت کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده‌ی مهربان

﴿آن‌ها مى‌خواهند نورِ خدا را با دهان خود خاموش کنند؛ ولى خدا جز این نمى‌خواهد که نور خود را کامل کند، هر چندکافران ناخشنود باشند.﴾

جهان پس از واقعه هفتم اکتبر ۲۰۲۳، هیچگاه به مانند دوران قبل از آن نخواهد بود. مردم مجاهد و رنج کشیده فلسطین در عملیات طوفان الاقصی حیثیت رژیم ظالم و غاصب صهیونیستی را زیر پای خود له کردند و پس از آن با مقاومت جانانه خود آبروی نداشته اشغالگران قدس را به باد دادند و بار دیگر ثابت کردند رژیم صهیونیستی از خانه عنکبوت سست‌تر است.

سال‌های سال سلطه رسانه‌ای صهیونیسم بین الملل بر افکار و اذهان جهانیان به خصوص مردم ایالات متحده آمریکا، این امکان را به آن‌ها داده بود که ذات واقعی خود که چیزی جز خونریزی و خون خواری نیست پشت نقاب پنهان کنند و با استعمال کلید واژه هولوکاست در تلاش باشند تا خود را جای مظلوم جا بزنند. در حالیکه چشم حقیقت بین تاریخ در طول عمر کوتاه این رژیم، شاهد انواع جنایت از سوی آنان بوده است. از ترور و وحشت افکنی گرفته تا نسل کشی و تجاوز.

جهان دیگر جهان سابق نیست و خون پاک مردم قهرمان غزه پرده تزویر را از چهره این کریه منظران کنار زد و هر دروغی که غاصبان صهیونیست خواستند به مردم حقنه کنند با واکنش حقیقت جویان و آزادگان جهان مواجه شد، گویا دیگر سلاح جادویی رسانه کار نمیکند و ساحران دیگر نمیتوانند از ریسمان‌های خود در برابر موسی نبی که معجزه می‌کند استفاده کنند. به راستی، این موج درهم شکننده‌ی فرعونیان، پیامد همان ید بیضای پیر فرزانه‌ی ما در ۲۲ بهمن ۵۷ است که تشعشع نورش جهانی را از ظلمت و قهقرا نجات داد و نوید آمدن نسیمی از فتح و آزادسازی اندیشه‌ها در سراسر عالم را جهت قیامی همگانی علیه ریشه‌کنی ظلم و جور را می‌دهد.

رفتار دوگانه سازمان‌ها و نهاد‌های بین المللی در فجایع اخیر بر جهانیان ثابت کرد که برابری انسان‌ها شعاری بیش نیست و یک رژیم حق دارد ملت مظلومی را شبانه روز بمباران کند و حمام خون به راه بیندازد، به بیمارستان‌ها که به عنوان پناهگاه استفاده میشوند تعرض کند و به مردم دست اندازی کند بدون اینکه مجازاتی بین المللی شامل حالش شود.

در این میان، اما دانشجویان و اساتید و مردم حقیقت جوی آمریکایی نشان دادند که تفکر آنان با اندیشه خونخوار و کودک کش سیاستمداران خبیثشان یکسان نیست و یار و یاور ستمدیدگان خواهند بود تا آنجایی که حتی دستگیری توسط ماموران امنیتی را به جان بخرند. 

شما دانشجویان و اساتید آزاده و عدالت طلب آمریکایی که انسانیت را فریاد می‌زنید و همنوا با منادیان آرمان فلسطین مظلوم شده اید، در حالیکه زخم تازیانه‌های سرکوب، دستگیری و اخراج از دانشگاه را بر تن خود دارید، شما مایه افتخار بشریت هستید. حرکت انسانی شما، نیروی سرکوب نظام سلطه را وادار به واکنش‌های وحشیانه‌ای کرد که خلاف شان شما عزیزان است و با این اقدام بار دیگر پوچ بودن شعار‌هایی همچون آزادی بیان و حقوق بشر که خود از مدعیان اصلی آن است را نشان داد.

ما دانشجویان و اساتید در جمهوری اسلامی ایران، مراتب حمایت و همدردی خود را با شما انسان‌های پاک و غیور اعلام میداریم و این حرکت عظیم و پرشور را ارج می‌نهیم و از هیچ اقدامی که کمک کننده به این موج ضد ظلم باشد دریغ نخواهیم نمود.

دیگر خبرها

  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • رئیس دانشگاه شیراز: دانشجویان اخراج‌ شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم
  • دانشجویان اخراج شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم
  • دانشگاه شیراز: دانشجویان اخراج‌شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم
  • رئیس دانشگاه شیراز: دانشجویان اخراج‌شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم
  • حمایت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان و اساتید آمریکا
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد