Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ،حجت الاسلام نعمتی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گفت: استفاده بهینه از ظرفیت‌های خدادادی و  نیروی انسانی این شهرستان نیازمند برنامه‌ریزی کوتاه مدت و  بلندمدت و انچام سرمایه‌گذاری لازم است که باید در سند توسعه دیده شود.   

وی به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پرداخت و گفت: راه توسعه و پیشرفت هر کشوری از آموزش و پرورش می‌گذرد و قشر جوان کشور به عنوان نیروی کارآمد عامل اصلی توسعه کشور و بهترین ابزار برای تعلیم و تعلم و مهارت افزایی علمی و عملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه جوانی و نوجوانی بهترین دوران عمر انسان برای تربیت است افزود: جوانان ما متاسفانه بعد از فارغ التحصیلی از مدارس و دانشگاه‌ها جز یک مدرک فارغ التحصیلی چیز دیگری در دستشان نیست.

وی به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: بعضی از مسئولان ما بعد از اینکه از کشورهایی چون چین و کره و هند به ایران می‌آیند با آب و تاب خاص‌می گویند که مشاغل خرد و خانگی عامل توسعه این کشورهاست در حالی که این موضوع مربوط به اقتصاد مقاومتی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها و بارها به آن تاکید داشته و در محافل عمومی و اختصاصی روی آن تاکید می‌کنند.

امام جمعه شهرستان نیر با انتقاد از متولیان آموزش در سطوح مختلف گفت: چند درصد از جوانان فارغ التحصیل ما در رشته‌های تحصیلی خود و زیر مجموعه‌های آن مشغول کار هستند، چند درصد از اساتید ما سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را بصورت میدانی آموزش می‌دهند.

وی تصریح کرد: متاسفانه جوانان ما بعد از فارغ التحصیلی و کسب مدارج  علمی سطح عالی به تولید و کشاورزی علاقمند نیستند و باید برای حل این معضل تدابیر خاص و انگیزشی اتخاذ شود  و طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای مهارت افزایی نسل جوان کشور اقدام شود.

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود به لزوم ترویج کسب و کار خرد ، مشاغل خانگی و اینترنتی در شهرها و روستاها اشاره کرد و گفت: اگر این امر اتفاق بیافتد شاهد کاهش مهاجرت از روستاها به شهرها خواهیم بود و در کنار آن آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت.

امام جمعه شهرستان نیر گفت: اگر وزارتخانه‌های ما بر اساس اسناد بالادستی نظام یا منشور توسعه در کشور عمل می کردند مثلا همین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اقتصاد مقاومتی و بیانیه گام دوم انقلاب را اجرا می کردند بسیاری از مشکلات کشور نیز خود به خود حل می شد و کشور درگیر برجام و غرب نبود.

وی از سفرهای شهرستانی استاندار اردبیل و بازدیدهای میدانی معاونین استاندار از واحدهای صنعتی و تولیدی استان قدردانی کرد و گفت: این کار خوب و درخور تحسین است و لازم است تداوم داشته باشد.

برچسب‌ها استان اردبیل ستاد اقامه نماز کشور خطبه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان اردبیل ستاد اقامه نماز کشور خطبه ها استان اردبیل ستاد اقامه نماز کشور خطبه ها سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۴۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام ملایی هزاروندی بعد از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: در راستای توسعه، تبیین اهمیت مهارت آموزی و توانمند سازی روستاییان و عشایر استان در سال گذشته تعداد چهار هزار و۲۸۸ نفر آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

وی افزود: این آموزش‌ها در قالب ۷۵۰ هزار و ۹۹ نفر ساعت در حرفه‌هایی از قبیل پرورش زنبورعسل، پرورش قارچ خوراکی، پرورش گیاهان دارویی، زعفران کاری، سرمه دوزی، خیاطی، قالیبافی و… بوده است.

ملایی هزاروندی، اجرای دوره‌های آموزشی مهارت در روستاهای خوزستان را بر مبنای نیاز بازار کار و با توجه به شرایط اقلیمی هر منطقه برشمرد و اظهار کرد: آموزش و ارتقای مهارت روستاییان از عوامل مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی است.

وی با اشاره به اولویت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در آموزش به روستاییان، عشایر و مناطق محروم گفت: اثربخشی و تأثیرگذاری بیشتر آموزش‌های مهارتی، کمک به توسعه اقتصادی، عدالت آموزشی در مناطق روستایی، توانمندسازی زنان روستا، افزایش درآمد و کاهش هزینه‌های خانوار و در نهایت ماندگاری ساکنان در روستاها از اهداف اجرای آموزش مهارتی در این مناطق است.

ملایی هزاروندی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی در روستاها نیازمند توسعه و تقویت است، تاکید کرد: ارتقای مهارت‌های شغلی و مهارتی در بین روستاییان و عشایر نقش مهمی را برای جلوگیری از مهاجرت به شهرها دارد و از این رو دهیاران روستاها می‌توانند در نقش روایتگران و تبیین این حوزه ظاهر شوند و فنی حرفه‌ای را در تحقق اهداف یاری کنند.

کد خبر 6090281

دیگر خبرها

  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است
  • سند تحول آموزش و پرورش به طور کامل اجرا شود
  • مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است
  • نماز جمعه سنندج
  • پرورش حلزون با احتیاط؛ استاندارد این صنعت هنوز تدوین نشده
  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه