Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج، با اشاره به بهانه تراشی‌های آمریکا در امر مذاکرات، گفت: اتاق فکر آمریکا با همکاری صهیونیست‌ها به این نتیجه رسیده اند تا با بهانه‌ تراشی در روند مذاکرات هسته‌ای مشکل ایجاد کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه دشمن سعی دارد ایران را در خصوص حق مسلم خود در زمینه ای هسته ای متهم کند، گفت: نپذیرفتن پیشنهاد عادلانه ایران در مذاکرات از سوی آمریکا از جمله رفتارهای خصمانه دشمن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه دشمن این اقدامات را با هدف بمباران خبری علیه ایران درپیش گرفته است، افزود: اما ایران اسلامی با قدرت در مذاکرات حاضر شده و حیله دشمنان به خودشان باز خواهد گشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جهان اسلام در موضوعات فرهنگی و دینی به هم پیوسته و دارای اشتراکات فراوان است، اظهار کرد: امروز زبان دینی (عربی) و محبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از محوری‌ترین مشترکات در جهان اسلام است.

حسینی همدانی یادآور شد: دشمنان با انواع ترفند‌ها به دنبال ضربه زدن به مشترکات دینی و مذهبی مسلمانان هستند، اما خدای واحد، پیامبر واحد، کتاب واحد، قبله واحد، حج واحد و اعمال واحد همگی قدرت اسلام هستند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان کرد: اگر بعضی کار‌ها امروز برای ایجاد اتحاد اسلامی دنبال شود تحول بزرگی به وجود خواهد آمد، مثل پول مشترک یا مرکز رسانه‌ای و فناوری رسانه‌ای اتحاد جهان اسلام تشکیل شود.

وی ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری در روز ولادت با سعادت پیامبر اسلام (ص) فرمودند وحدت جهان اسلام امر راهبردی بوده نه تاکتیکی است و موضوع فلسطین را هم شاخص و هم عامل وحدت دانستند؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند که امروز مهمترین دستاویز دشمن ایجاد اختلاف است و دشمنان می‌خواهند مسلمان به دست مسلمان از بین برود.

آیت الله حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به اینکه همه مسلمین باید توجه داشته باشند که یکدیگر را متهم به تکفیر نکنند که بر خلاف سیره پیغمبر (ص) است، اضافه کرد: نباید طوری سخن گفت که احساسات تحریک شود، همه باید اهل مطالعه باشیم و وظیفه داریم کتب یکدیگر را بخوانیم، آفتاب وجودی اهل بیت (ع) طوری است که کسی نمی‌تواند انکار کند.

وی با اشاره به سخنان بزرگان اهل سنت در خصوص حضرت علی (ع)، حضرت فاطمه زهرا (س) و تمام ائمه اطهار (ع)، گفت: روایات فراوان از بزرگان اهل سنت در خصوص اهل بیت عصمت و طهارت (ع) داریم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به تفرقه افکنی برخی در حوزه دین و مذهب، ادامه داد: باید از علمای اهل سنت که این روز‌ها به دفاع از اتحاد جهان اسلام وارد صحنه شدند قدردانی کنیم؛ خوب وارد عرصه شدند.

وی افزود: نباید بگذاریم وحدت ما را یک عده بر هم بزنند، خلفای راشدین راجع به اهل بیت (ع) عبارات عجیبی دارند و از خلفای اول و دوم مسلمین در خصوص اهل بیت (ع) مطالبی وجود دارد که سفارش به مودت و محبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

امام جمعه کرج تاکید کرد که در بحث مسائل شیعه و سنی باید مواظبت کرد و از اختلاف پرهیز نمود. گفتمان انقلاب اسلامی ظرفیت بی نظیری است که اگر درست مورد استفاده قرار گیرد انقلاب و جامعه را قدرتمندانه‌تر به استقلال فرهنگی و امثال آن می‌رساند؛ وحدت حوزه و دانشگاه به تقویت جنبش نرم افزاری و اراته الگوی ایرانی اسلامی و انسجام ملی کمک می‌کند.

امام جمعه کرج افزود:  امروز بیشتر مسلمان جهان آمریکا و اسرائیل را دشمن مشترک خود می‌دانند؛ دشمنانی که تلاش دارند اسلام را تضعیف کنند و اتفاقا این دشمن مشترک زمینه ساز وحدت است.

آیت الله حسینی همدانی گفت: کاملا روشن است که آمریکا پس از خروج از افعانستان و شکست‌های متعدد و عقب نشینی‌ها به دنبال ترفند‌های دیگر است که بدون حضور فیزیکی نقش آفرین باشد که یکی از این ترفند‌ها بر هم زدن وحدت مسلمانان است.

نماینده ولی فقیه در البرز افزود: امروز بیچاره‌تر از آمریکا در دنیا نداریم؛ تا قبل از سال جدید میلادی تمام نیرو‌های نظامی خود را باید از عراق بیرون ببرد و باید این کار را بکند. این بخش انتقام سختی است که در حال تحقق است و به فضل خدا افول کامل آمریکا و محو کامل اسرائیل از صفحه روزگار نزدیک است.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره اهمیت امر به مربه معروف و نهی از منکر در جامعه و مراقبت از لغزش و گناه، گفت: آنچه در ذهن خود نسبت به دیگران فکر می‌کنیم در نزد خدا در حساب شخصی به نام ما ثبت می‌شود؛ اینکه گزارش درست یا غلط دادیم و یا می‌توانستیم کار کسی را انجام بدهیم و ندادیم همه اش حساب و کتاب دارد.

وی افزود: با حرف و تایید انتخاب و تکذیب ما برای افراد اتفاقات مختلفی رخ می‌دهد که توجه نکردیم چگونه عمل کنیم همه پاسخ دارد.

امام جمعه کرج گفت: بیت المال که در اختیار عده‌ای است، برخی چه ظلم‌هایی که می‌کنند، اگر انسان بفهمد که حساب پس بدهد و پاسخ محکمه پسند الهی داشته باشد کوچکترین خطا و لغزش را به حساب می‌آورد به خودش می‌آید.

آیت الله حسینی همدانی  افزود: باور کنیم که در محضر خداوند هستیم و خدا عالم بر همه امور ما است و همه امور را اصلاح می‌کند، کسی که راحت با وجدان عمل می‌کند وقتی می‌داند به خدا پاسخ گو باید باشد نظر دیگران برای او معنی ندارد.

وی افزود: یکی از منکرات و اعمال ناپسند نقل و نشر اعمال ناپسند است؛ اگر کسی مرتکب گناه شد تکرار نکند برای دیگران و مخفی نگه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: گناه دیگران را باید پوشاند و برملا نکرد البته غیر از جرم‌هایی که عمومی و تعرض به بیت المال است که حساب آن جدا است.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه کرج خبرگزاری فارس البرز کرج شیعه سنی اختلاف وحدت نماینده ولی فقیه در استان البرز آیت الله حسینی همدانی امام جمعه کرج جهان اسلام اهل سنت اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۴۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب؛ حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در خطبه‌های نماز جمعه دهگلان که در مسجد جامع این شهر برگزار شد با اشاره به سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا علیه السلام، اظهار داشت: پیامبر عظیم الشأن اسلام در مورد حضرت حمزه سیدالشهدا فرمودند جناب حمزه علیه السلام مظهر یک شخص متدین، شجاع، مدافع و مجاهد است و یک فرد مسلمان اهل تقوا و با ایمان باید در جای خودش مجاهد و جان فدا باشد.



وی در مورد نحوه شهادت حضرت حمزه علیه السلام این گونه بیان کرد: ایشان برای شهادت شناسایی شدند و به گونه ای مظلومانه بعد از شهادت مثله شدند، و از آنجایی که خانواده ای نداشت، زنان جمع شدند و به خانه حمزه رفتند و برای ایشان نوحه خوانی کردند.



نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه شهادت حضرت حمزه سلام الله علیه برای اعتلای پرچم اسلام، نماز، شهادتین و دین جزو خون های اولیه است، جان فدا شدند، تصریح کرد: اسلام دین عافیت طلبی، دین نشستن و عدم نیاز نیست؛ بلکه دین دفاع و مجاهدت است به شرطی که جان فدا کند و نکته این است در برابر چه کسی؟ البته که در برابر مشرکان و کفار و نامسلمانان باید مجاهدت و دفاع کرد.



حجت الاسلام پورذهبی بیان کرد: اکنون زمان، زمان آن است که مسلمانان در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند و آن صهیونیسم جهانی و استکبار جهانی به سردمداری آمریکای جنایتکار است.

وی افزود: واقعا بد است که مسلمانان در مقابل همدیگر قرار گیرند و بحمدالله در این اتفاقات اخیر مردم ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نماینده مردم ایران در برابر صهیونیسم جهانی ایستادند و همه مردم جهان از اقدام تنبیهی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی خوشحال شدند.



نماینده ولی فقیه در کردستان ابراز داشت: دشمن واضح و روشن در مقابل ملت اسلام و بخصوص ملت مسلمان ایران قرار گرفته است و ما هم امروز باید با اقتدا به حمزه سیدالشهدا علیه السلام اکتفا می کنیم و از  فرمایشات ایشان پیروی کنید و مواظب باشید در این برهه دشمن شناسی بسیار مهم و ضروری است.

وی در پایان افزود: درود خدا به شهدای صدر اسلام شهید حمزه سیدالشهدا علیه السلام و همه شهدای انقلاب اسلامی و مدافع حرم و شهدای اخیر و همه کسانی که در این راه جان فدا کردند.

 انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • سخنان مهم سردار رادان درباره جزئیات اجرای طرح جدید حجاب
  • سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»/ «چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود»