Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حسین فلاح روز جمعه در نشست شورای اداری شهرستان که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد ، افزود:با راه اندازی این کارخانه سه هزار سهامدار از مزایای ان بهره مند می شوند.

وی همچنین با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل شهرداری و مینی بوسرانی کارخانجات فرسوده است افزود: برای اجرای طرحهای بازآفرینی بفروییه نیاز به تامین قیر است تا مردم لذت آسفالت شدن معابر را بچشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار میبد  در ادامه اظهار کرد: شهر میبد شهری تاریخی  و میراثی و دارای سه شهرداری است ، همچنین شهری صنعتی است و با کمک صنعتگران تولید کننده ۴۰ درصد کاشی کشور است.

فلاح ادامه داد: میبد پذیرای افراد بیکار از سایر نقاط کشور است و واحدهای صنعتی آمادگی دارند برای تامین مسکن کارگری در صورت فراهم شدن زیر ساختها همکاری کنند.

وی همچنین وجود مشکل در آزاد سازی حریم ها در سه شهر و وجود سرمایه گذار برای راه اندازی قظار شهری میبد به یزد ، اشکذر ، اردکان و حتی تا مهریز  را یادآور شد و به فرودگاه میبد نیز اشاره کرد که ۲۰۰ هکتار زمین واگذار شده وسرمایه گذار بخش خصوصی اقدامات خوبی را انجام داده است.

امام جمعه موقت میبد هم گفت: میبد شهری با ۲۰۰ اثر باستانی و دارای عالمان بزرگ و فرهیخته و دانشمند و پیشقدم در بیشتر جبهه‌ها و حوزه‌ها در کشور است ، شهری است که کوچکترین شهید دفاع مقدس به همراه  ۵۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده است و شهری است که به مدت ۲۰ سال در عرصه دانش آموزی و کنکور دارای بالاترین رتبه است.

حجت الاسلام محمد اعرافی کم آبی و تامین مسکن جوانان و تامین قیر را مهمترین مشکل شهرستان عنوان کرد و در ادامه یادآور شد : صاحبان صنایع شهرستان علی رغم اینکه قدمهای بزرگی برای شهر برداشته اند باید  مسایل زیست محیط و گسترش صنایع پاک درخواست شده را مورد توجه قرار دهند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست بر تقویت صنایع دانش بنیان ، کم آبخواه ، صنایع پاک و دانش محور با توجه وجود ظرفیت‌های سرمایه گذاری شهرستان تاکید کرد و لازمه آن سوق دادن بخشی از سرمایه گذاری های وزارتخانه های دفاع و ارتباطات به سوی این شهرستان عنوان کرد.

سید جلیل میرمحمدی در ادامه از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان به کنار گذر شرقی میبد تشکر کرد و در ارتباط با بیمارستان میبد هم گفت : بخش اعظم پروژه های بیمارستان به دست خیرین انجام شده و اگر دولت نیز با تخصیص اعتبار از ساخت و سازهای انجام شده حمایت کند خیرین همچنان پای کار هستند.

وی مشکل اصلی شهرستان را کم آبی بیان کرد و تصریح کرد: اگر آب انتقالی خط اول مورد تعرض قرار گیرد حداکثر تا ۲۴ ساعت استان یزد و شهرستان میبد تاب‌آوری دارد و به این دلیل هفت حلقه چاه حفر شده که قرار است با انجام مناقصه و ساخت مخزن و لوله گذاری اقداماتی انجام شود تا تامین آب شرب مردم در صورت قطعی آب انتقالی دچار مشکل نشود.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی همچنین نیاز بعضی از صنایع شهرستان به تسهیلات ، نیاز به ایجاد میدان در ورودی روستای رکن آباد و ساخت و ساز مسکن در بفروییه را یادآور و خواستار تامین اعتبار لازم شد.

جلال انصاری عضو شورای شهر اسلامی رکن آباد نیز خواستار جانمایی برای ساخت و ساز مسکن در طرح جهش مسکن شد و همچنین حل مشکل اشتغال از سوی صنعتگران شهرستان را یادآور شد.

فرمانده بسیج ناحیه میبد هم به انجام کار تحقیقاتی توسط دانشگاه امام حسن تهران و ایجاد ۲ حلقه چاه آب در اردوگاه قدس و پادگان نبی اکرم میبد اشاره کرد و خواستار مستقر شدن دستگاه تصفیه آب در ۴۰۰ متری شبکه انتقال آب شد تا آب مورد نیاز شهرستان از طریق ۶ حلقه چاه آب  موجود شهرستان تامین شود.

سرهنگ مصطفی بهشتی در ادامه به ظرفیتهای سایت ستاد بحران برای انجام طرحهای گردشگری و تبدیل شدن اردوگاه قدس به مرکز تفریحی ، شروع احداث درمانگاه امام حسین (ع) در قالب چهار پروژه سنگین در پنج هزار متر مربع از سال ۹۰ اشاره کرد و خواستارمصوب شدن احداث کلینیک در این پنج هزار متر مربع از سوی دولت شد.

محمد علی دهقانی یکی از اعضای شورای شهر میبد نیز مشکل سند زمینهای کشاورزی را یاد آور شده که به جای اینکه به دست کشاورزان برسد در دست مسکن و شهرسازی است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی میبد هم با اشاره به مهاجر پذیری شهرستان میبد خواستار تامین بودجه فرهنگی برای هیاتهای مذهبی ، مدارس و مساجد شهرستان شد و اهمیت مسجد را یادآور شد.

 حجت الاسلام علیرضا آقایی تعداد مسجدها و هیات‌های مذهبی فعال میبد را ۲۰۰ مسجد و ۲۴۰ هیات مذهبی عنوان کرد و تصریح کرد: در سالهای اخیر هیچ گونه  بودجه فرهنگی برای امور قرآنی و مساجد شهرستان اختصاص داده نشده و تا کنون با کمک بخش صنعت و دادگستری شهرستان رفع آسیب‌ها و مشکلات فرهنگی و اجتماعی از جمله طلاق مورد پیگیری قرار گرفته است.

مرکز شهرستان ۱۰۶ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

 آیت‌الله رئیسی روزجمعه وارد فرودگاه  شهید صدوقی یزد شد و مورد استقبال استاندار و جمعی از مسوولان محلی قرار گرفت، رییس جمهور را در این سفر معاون امور زنان و خانواده و وزیران جهاد کشاورزی ، میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی،  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، امور اقتصادی و دارایی ، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان و تعدادی از معاونان وزارتخانه های مختلف  و مدیرعامل شرکت ملی گاز همراهی می کنند.

وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه با حضور در میبد از باند دوم  کمربند شرق میبد -اردکان (ادامه محور چوپانان - اردکان) و پروژه توسعه بیمارستان امام جعفر صادق (ع) بازدید و پس از آن با حضور در گلزار شهدای شهیدیه نسبت به مقام شهدا ادای احترام کرد.

برچسب‌ها میبد ایمیدرو دفاع مقدس دولت میراث فرهنگی پروندهٔ خبری یزد میزبان دوازدهمین سفر استانی رییس‌جمهور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میبد ایمیدرو دفاع مقدس میبد ایمیدرو دفاع مقدس دولت میراث فرهنگی یادآور شد میبد هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۴۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای حل فروکش تنش آبی و ایجاد پایداری شبکه توزیع آب در شهرستان چهارباغ

به گزارش جام جم آنلاین البرز،جلسه ای با حضور جعفری اسکندرلو فرماندار شهرستان چهارباغ ، معاون و مشاور فرماندار ، بخشداران مرکزی و رامجین و رئیس اداره آبفا شهرستان چهارباغ با نامداری مدیر عامل آب و فاضلاب استان البرز در محل اداره کل آبفای استان با موضوع بررسی اقدامات صورت گرفته و رفع مشکلات در حوزه آب و فاضلاب شهرستان چهارباغ برگزار گردید .

جعفری اسکندرلو فرماندار شهرستان چهارباغ در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری جهت اطلاع مردم شریف خاطرنشان کرد: با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه تامین آب شرب پایدار و بهداشتی، از ابتدای سال گذشته تاکنون به منظور رفع معضلات موجود با شناسایی مشکلات و انجام اقدامات اصلاحی در تلاشیم تا کمبود، قطعی و افت فشار آب را برای تابستان سال جاری در شهرستان به حداقل برسانیم.

ایشان در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه ارتقا و بهبود توزیع منابع آب در سطح شهرستان پرداخت و افزود: پیگیر احداث مخازن آب جهت پایداری شبکه توزیع هستیم و ان شاءالله این مهم در اولویت امور بوده و احداث و به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار شهرستان چهارباغ در پایان به سایر اقدامات مهم در بخش آبفا اشاره کرد و تصریح کرد: اصلاح شبکه، حفر ۳ حلقه چاه در مناطق شهری و ۷ حلقه چاه در مناطق روستایی، تحویل آب مناطق حساس و دارای اهمیت از جمله اقدسیه، طاووسیه، شهرک طالقانی، زعفرانیه، اسماعیل آباد بالا و همچنین پیگیری آخرین وضعیت" تصفیه خانه فاضلاب مهدی آباد" و"حق آبه سد طالقان و خط انتقال این اتفاق ارزشمند از مهمترین محور‌های گفتگو و دیدار با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بشمار میرفت.

دیگر خبرها

  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت
  • تظاهرات گسترده علیه نتیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • سه شنبه بازار پردیس تعطیل می شود
  • توضیحات فولاد ازنا در مورد یک خبر
  • صدور مجوز راه‌اندازی کارخانه در سیستان و بلوچستان به صورت استانی انجام می‌شود
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • سخنگوی دولت: مشکلی در تامین منابع ارزی نداریم
  • تلاش برای حل فروکش تنش آبی و ایجاد پایداری شبکه توزیع آب در شهرستان چهارباغ
  • شوراهای تنگستان باید مظهر وحدت و همدلی باشند