Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، نمایندگان سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه بعد از پایان جلسه کمیسیون مشترک برجام ادعا کردند که برای رسیدن به یک توافق سودمند که ایران نیز از آن بهره ببرد تنها چند هفته فرصت باقی مانده است و نمی‌توان ماه‌ها صرف مذاکره کرد.

این نمایندگان در ادامه ادعا کردند که ایران از هرگونه پیشرفت هسته‌ای باید بپرهیزد چرا که این برای آن‌ها یک اصل مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه این سه کشور همچنین آمده است: در ۲۴ ساعت گذشته پیشرفت‌های فنی در مذاکرات حاصل شد. پیشرفت‌های حاصل شده در ۲۴ ساعت گذشته، تنها روند مذاکرات را به جایی که گفت‌وگو‌ها در دولت قبلی ایران در ماه ژوئن متوقف شده بود، نزدیک کرده است. به تصمیم امروز تیم مذاکره کننده ایران برای بازگشت به تهران جهت رایزنی احترام می‌گذاریم.

انگلیس، آلمان و فرانسه همچنین ادعا کردند با همکاری شرکای چینی، روسی و آمریکایی آماده ادامه گفت‌وگوها با ایران هستند چون این مذکرات روز به روز ضروری‌تر می‌شود.

ساعاتی پیش دور هفتم مذاکرات هسته‌ای میان کشورمان و ۴+۱ به پایان رسید. این دور از مذاکرات در تاریخ هشتم آذرماه جاری شروع شده بود. «انریکه مورا» نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات نیز در این خصوص اعلام کرد که مذاکرات برای دور هشتم قبل از پایان سال جاری میلادی شروع خواهد شد و در دور بعدی کار پیچیده‌تری بر عهده هیئت‌های مذاکره‌کننده است.

پیش از این هم مقامات کشورمان اعلام کرده بودند که سه کشور اروپایی با خواسته‌های غیرمعمول خود روند مذاکرات را کند کرده‌اند، در همین زمینه حتی «میخائیل اولیانوف» نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اعلام کرد گویی اروپایی‌ها برای اولین بار است که مذاکره می‌کنند و درخواست‌های تعجب‌آور دارند.

با این وجود ایران جدیت خود را در مذاکرات نشان داده و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه کشورمان روز چهارشنبه (۲۴ آذرماه) اعلام کرد که ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به توافق خوبی دست یافته است. این توافق بر روند مذاکرات نیز تاثیر خواهد گذاشت و «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز اعلام کرد در توافق جدید دوربین‌های جدیدی در نیروگاه «تسا» کرج نصب خواهند شد و ایران بعد از برداشته شدن تحریم‌ها، آرشیو ماه‌های گذشته را به آژانس تحویل خواهد داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مذاکرات وین مذاکرات هسته ای تروئیکای اروپایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۴۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

به گزارش صدای ایران،معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعا‌های رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم.


دیگر خبرها

  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود و پرهیز از گسترش درگیری بود
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان
  • پاسخ مهم رهبری به توصیه‌ها برای مذاکره با آمریکا در برنامه هسته‌ای را ببینید | فیلم
  • مقامات آرژانتینی از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم