Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی اکبر محرابیان که به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور روز جمعه به شهرستان تفت سفر کرده بود گفت: برای آبرسانی سیار به روستاهای شهرستان تفت که دارای مشکل کمبود آب هستند ۱۰ دستگاه تانکر تامین می شود.

وی درباره مشکل کارخانه فولاد دهشیر این شهرستان هم اظهار داشت: دولت وظیفه خود می داند که از تولید حمایت کند از این رو هر جا لازم باشد اقدام ضروری را در راستای حمایت از تولید انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو درباره کاشی آنتی باکتریال تولیدی در مناطق روستایی شهرستان تفت که نمونه مشابه داخلی ندارد، دستور داد تا به سازمان غذا و دارو مکاتبه شود تا آزمایشگاه ها و بیمارستان ها ملزم به استفاده از این نوع کاشی شوند.

کاشی آنتی باکتریال تولیدی مناطق روستایی شهرستان تفت مشابه داخلی نداشته و  قابلیت ضد میکروبی دارد.

محرابیان همچنین برای مرمت قنات های شهرستان تفت تاکید کرد و گفت: به منظور برداشت آب از قنات های منطقه در زمان تنش آبی ، بین هیات امنا قنات و شرکت آب و فاضلاب قراردادی منعقد شود تا آب قنات برای مصرف شرب استفاده شود و در قبال آن شرکت آب و فاضلاب از محل تنش آبی، اعتبار مرمت قنات ها را تامین کند.

تغییر کاربری اراضی، ساخت و سازهای غیرمجاز، برداشت غیرمجاز شن و ماسه از مناطق روستایی، گستردگی شهرستان و عدم نیروی انسانی کافی، اصلاح راه دسترسی به مزارع و تسهیل واگذاری زمین به روستائیان توسط بنیاد مسکن و نظارت بیشتر بر روی آن از جمله درخواست هایی بود که حسین زارع، رییس شورای اسلامی بنادکوک دیزه شهرستان تفت در گفت و گو با وزیر نیرو عنوان کرد.

نماینده دانش آموزان، دبیران و مدیران مدارس شهرستان تفت هم در دیدار با وزیر نیرو از مشکل سهمیه بندی کنکور در تفت سخن گفت و افزود: سهمیه بندی کنکور در مناطق روستایی شهرستان همانند مرکز استان منطقه ۲ است و همین امر سبب مهاجرت دانش آموزان به مرکز استان شده است.

فاطمه رفیع زاده ادامه داد:پراکندگی، کمبود دانش آموز، نبود کلاس های کنکور، مدارس فرسوده، عدم حق انتخاب کلاس ،مدرسه و رشته تحصیلی کافی است تا درخواست تغییر سهمیه بندی کنکور تفت محقق شود، این درخواست بارها مطرح شده اما به نتیجه نرسیده است.

اصلاح حوزه های انتخابیه درخواست دیگری بود که محمدرضا زارع منش رییس شورای شهر بخ عنوان کرد و افزود: طی ۲۰ سال گذشته تاکنون هیچ نماینده تفتی نتوانسته به مجلس شورای اسلامی راه یابد که ضرورت انتزاع تفت از میبد را می رساند و پیشنهاد می شود تفت با یکی از شهرستان های همجوار در یک حوزه قرار گیرد تا عدالت برقرار شود.

سید جلیل میرمحمدی نماینده تفت و میبد در مجلس هم گفت: هرچند نمایندگی مردم نجیب و متدین تفت برای من افتخار است ولی با انتزاع تفت از میبد کاملاً موافق هستم و راهکار آن ارائه لایحه اصلاح حوزه های انتخابیه از سوی دولت است.

ادای احترام به مقام شهدا در گلزار شهدای مرکزی شهر تفت، دیدار با خانواده شهیدان دهقانی و بازدید از ساختمان نیمه تمام اورژانس تفت دیگر برنامه های وزیر نیرو در سفر به تفت بود.

آیت‌الله رئیسی روزجمعه وارد فرودگاه  شهید صدوقی یزد شد و مورد استقبال استاندار و جمعی از مسوولان محلی قرار گرفت، رییس جمهور را در این سفر معاون امور زنان و خانواده و وزیران جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی،   بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی، ورزش و جوانان و تعدادی از معاونان وزارتخانه های مختلف  و مدیرعامل شرکت ملی گاز همراهی می کنند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها علی اکبر محرابیان یزد تفت دولت سیزدهم پروندهٔ خبری یزد میزبان دوازدهمین سفر استانی رییس‌جمهور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علی اکبر محرابیان یزد تفت علی اکبر محرابیان یزد تفت دولت سیزدهم مناطق روستایی شهرستان تفت وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۵۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است

نماینده مردم اصفهان گفت: شبکه معابر شرق شهرستان اصفهان بسیار ضعیف است و جاده‌های اصلی سرویس دهنده در مناطق  شمالی و جنوبی و قهاب در بدترین شرایط خودش است و پیگیری‌های ما برای حل این مشکل تاکنون به جایی نرسیده و شرمنده مردم هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مهدی طغیانی در شورای اداری مشترک استان و شهرستان اصفهان اظهار داشت: بخش امروزی منطقه شرق شهرستان اصفهان، حکم قلب منطقه شرق استان را دارد و در این بخش بین 70 تا 80 هزار نفر جمعیت داریم و نقطه صقل منطقه به شمار می‌رود.

وی افزود: با این حال شبکه معابر این بخش بسیار ضعیف است و جاده‌های اصلی سرویس دهنده در مناطق  شمالی و جنوبی و قهاب در بدترین شرایط خودش است و پیگیری‌های ما برای حل این مشکل تاکنون به جایی نرسیده و شرمنده مردم هستیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متأسفانه منطقه و به طور کلی شرق استان مسیر سرویس‌دهی مناسبی ندارد و حل این مشکلات نیاز به عزم جدی دارد.

وی مسئله آب را مهم‌ترین مشکل منطقه شرق شهرستان اصفهان دانسته و گفت: در این منطقه کشاورزی از قدیم جریان داشته و صدمات زیادی از این موضوع خورده است اما متاسفانه تلاش‌های ما تاکنون به جایی نرسیده است و امیدواریم بتوانیم در زمان باقی مانده از عمر دولت سیزدهم، خروجی قابل عرضه‌ای برای مردم این منطقه در حل مسئله آب داشته باشیم.

ACD فضای اقتصادی اصفهان را تغییر خواهد داد + فیلم

وی در ادامه افزود: یکسری از مشکلات خاص مناطق هستند به طور مثال در منطقه اصفهانک بنیاد مسکن در دوره‌ای واگذاری داشته اما سایر خدمات روی زمین مانده است و این دست مشکلات باید هر چه سریع‌تر حل شوند.

طغیانی در پایان گفت: امیدوارم این جلسه نقطه عطفی برای حل مشکلات منطقه شرق اصفهان و سایر مناطق استان باشد.

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان
  • بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان شهرستان فیروزکوه
  • پایان رقابتهای فوتبال جام روستایی مریوان با حضور گسترده مردم
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ
  • گزارش تصویری | مراسم قهرمان ایران با حضور رییس رسانه ملی و وزیر ورزش