Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان اورژانس کشور به بیان توضیحاتی در خصوص راهکار‌های این سازمان برای دور زدن ترافیک پرداخت.

جعفر میعادفر در گفت‌وگو با میزان در خصوص راهکار‌های اورژانس برای دور زدن ترافیک گفت: موتورلانس کمک بسیاری در این زمینه کرده است و اگر در شهر تهران طرح استفاده از موتورلانس را راه‌اندازی نمی‌کردیم، واقعا نمی‌دانسیتم باید با ترافیک چه کار کنیم و قطعا نمی‌توانستیم زمان رسیدن بر بالین بیمار را کاهش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به اینکه در تهران حدود ۵۰ درصد از ماموریت‌ها توسط موتورلانس‌ها انجام می‌شوند چرا که این وسیله امدادی سرعت مناسبی دارد و به موقع بر بالین بیمار می‌رسد، ادامه داد: در صورت اعزام آمبولانس ممکن است در برخی موارد با این موضوع مواجه شویم که مردم نسبت به اعزام این وسیله امدادی اعتراض کنند و بگویند ما درخواست آمبولانس داده بودیم و این در حالی است در صورتی که بیمار بدحال باشد، ما به این دلیل که ممکن است آمبولانس در ترافیک بماند و به موقع بر بالین بیمار نرسد، همزمان موتورلانس را هم اعزام می‌کنیم تا سریع‌تر بر بالین بیمار حاضر شویم و اقدامات اولیه را انجام دهیم و تکنسین ما که در موتورلانس حضور دارد، جان بیمار را نجات می‌دهد و سپس آمبولانس می‌رسد و او را به مرکز درمانی منتقل می‌کند.

بیشتر بخوانید: مقدار اثربخشی واکسن‌ها در برابر « اومیکرون » چه قدر است؟

رییس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه اعزام همزمان موتورلانس همراه با آمبولانس هزینه ما را دو برابر می‌کند، افزود: در برخی از ساعات عصرگاهی در شهر تهران حتی موتور هم درگیر ترافیک می‌شود و واقعا باید چاره‌ای برای این موضوع در نظر گرفته شود. بیش از ۶۵ تا ۷۰ درصد از ماموریت‌های ما در کلانشهر‌ها انجام می‌شود و حدود ۲۴ درصد از ماموریت‌های کل کشور مربوط به تهران است و از آنجایی که در این شهر‌ها با مشکل ترافیک رو به رو هستیم، بهتر است در کلانشهر‌هایی نظیر تهران و مشهد تعداد پایگاه‌های اورژانس افزایش یابند.

میعادفر اظهار کرد: احداث پایگاه جاده‌ای اقدام بسیار مثبتی است، اما ممکن است پایگاه جاده‌ای در ماه حدود ۱۰ ماموریت انجام دهد و این در حالی است که یک پایگاه شهری روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ ماموریت را به ثمر می‌رسد و انجام این اقدام طی ۲۴ ساعت واقعا کار سختی است و در این شرایط تکنسین ۱۵ ساعت بیرون از پایگاه است و از این رو با افزایش پایگاه‌های اورژانس هم به این موضوع و هم به حل کردن مشکل ترافیک برای آمبولانس‌ها کمک می‌کنیم.

وی در خصوص مشکلاتی که در رابطه با راه‌اندازی پایگاه‌های اورژانس در کلانشهر‌ها وجود دارد، توضیح داد: اولین مسئله در این مورد این است که مکانی برای انجام این کار در اختیار نداریم و ما طی جلسه‌ای از شهرداری محترم درخواست کرده ایم که برای راه‌اندازی پایگاه زمین در اختیار ما قرار دهند و آنها هم با روی باز از ما استقبال کردند؛ ما نیاز به زمینی بزرگی هم نداریم و همین که ۱۰۰ تا ۲۰۰ زمین در هر نقطه تهران در اختیار ما بگذارند و خیرین هم به این موضوع ورود کنند بسیاری از مشکلات در زمینه ترافیک حل می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمبولانس اورژانس آمبولانس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمبولانس اورژانس آمبولانس بر بالین بیمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۶۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم پیش‌بینی آمبولانس‌های ویژه شرایط کوهستانی برای کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد جزو استان‌هایی است که باید آمبولانس‌هایی که مخصوص شرایط کوهستانی هستند برای آنها پیش بینی شود.

جعفر میعادفر روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در بدو ورود به شهر یاسوج، از سمت محور یاسوج به شیراز، مورد استقبال رئیس‌، معاونین و مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.وی هدف از سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد را بازدید و بررسی خدمات اورژانس بیمارستانی در قسمت‌های مختلف، سایر بازدیدهای میدانی، بازدید از ساختمان مرکزی در حال ساخت و کمک جهت تسریع ساخت این بیمارستان عنوان کرد.

وی اظهارکرد: با توجه به گزارشاتی که از روند ساخت این بیمارستان به دست می‌رسد پیشرفت خیلی خوبی داشته است.

رئیس سازمان اورژانس هوایی کشور تاکید کرد: در بخش اورژانس هوایی نیز بازدیدهایی در یکی از شهرستان‌ها داریم. همین طور بررسی اینکه به چه شکلی می‌توان خدمات را در این استان توسعه داد از دیگر اهداف سفر به این استان است.

به گزارش ایسنا، میعادفر بیان کرد: بعد از نیازهای اولیه آمبولانسی در مناطق صعب العبور باید نسبت به تامین نیازهایی که مربوط به مناطق کوهستانی هستند اقدام کنیم البته در سال گذشته یک دستگاه آمبولانس به این دانشگاه علوم پزشکی تخصیص دادیم اما یک دستگاه آمبولانس کافی نیست و این استان جزو استان‌هایی است که باید آمبولانس‌هایی که مخصوص شرایط کوهستانی هستند برای آنها پیش بینی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • پراید چپ کرد (+ عکس)
  • اضافه شدن ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور
  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور
  • کهگیلویه و بویراحمد نیازمند آمبولانس آفرود است
  • لزوم پیش‌بینی آمبولانس‌های ویژه شرایط کوهستانی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار/ 5 نفر مصدوم شدند
  • واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار پنج مصدوم بر جا گذاشت
  • ۹ مصدوم درپی تصادف ۲ پراید در جاده کلات مشهد
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند