Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین موهبتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سفر نوزدهم شهریور امسال رییس جمهور به خراسان جنوبی موضوع افزایش شعاع مرزنشینی استان به ۵۰ کیلومتر از درخواست‌های مسوولان استانی بود که آیت الله رییسی هم قول بررسی و پیگیری داد.

وی اظهار داشت: افزایش شعاع مرزنشینی در خراسان جنوبی یک بار در کمیسیون اقتصادی دولت مورد بررسی قرار گرفت و رد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: این موضوع را دومین بار به عنوان یکی از مصوبات سومین سفر استانی رییس جمهور پیگیری کردیم و علاوه بر پیگیری مسوولان استانی نیازمند همراهی وزارت نفت، وزارت کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی است تا این وزارتخانه‌ها پیشنهاد استان را تایید و برای هیات دولت ارسال کنند تا تایید نهایی شود.

وی افزود: اگر شعاع مرز در استان خراسان جنوبی به ۵۰ کیلومتر افزایش یابد تعداد افرادی که از عواید فروش سوخت مرزنشینی بهره‌مند می‌شوند از سه هزار خانوار به هشت هزار خانوار افزایش خواهند یافت.

موهبتی گفت: افزایش حق مرزی برای خراسان جنوبی تا شعاع ۵۰ کیلومتر خواسته مرزنشینان و مسوولان خراسان جنوبی از رییس جمهور در سفر به این استان بوده چراکه شعاع ۲۰ کیلومتر بخش‌های زیاد استان را که بیشترین فشار را در خشکسالی دیدند و در فقر بیشتری هستند، شامل نمی‌شود.

رییس جمهور نوزدهم شهریور امسال در سفر به خراسان جنوبی گفت: اکنون حق مرزی خراسان جنوبی تا شعاع ۲۰ کیلومتر است که نماینده مرزنشینان استان درخواست افزایش این شعاع را داشتند.

آیت الله رییسی افزود: بررسی‌ها را در این زمینه از طریق استاندار انجام خواهیم داد و برای افزایش شعاع تا ۵۰ کیلومتر پیگیری خواهیم داشت.

عواید سوخت مرزنشینان در آینده نزدیک پرداخت می‌شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی درباره پرداخت نشدن عواید حاصل از فروش سوخت به حساب مرزنشینان در سال جاری هم گفت: اخیرا مشکل نبود پرداخت عواید سوخت مرزنشینان استان را از وزارت کشور پیگیری کرده‌ایم و مسوولان وزارت کشور به ما قول دادند که در یک ماه آینده این پول به حساب مرزنشینان واریز خواهد شد.

وی درخصوص علت پرداخت نشدن سود سوخت مرزنشینان خراسان جنوبی در ۹ ماه گذشته اظهار داشت: براساس مصوبه دولت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مکلف است که سالانه سهمیه سوخت مرزنشینان به ازای هر خانوار یک‌ هزار و ۵۰۰ لیتر را به فروش برساند و عواید حاصل از آن را به حساب سرپرست خانوارهای مرزنشین تا شعاع ۲۰ کیلومتر واریز کند.

موهبتی افزود: امسال نحوه پرداخت براساس شیوه‌نامه تغییر کرده و پرداخت از استانداری به سازمان هدفمندی یارانه‌ها محول شده است.

وی بیان کرد: مشکل اصلی که ۹ ماه گذشته عواید سوخت مرزنشینان به حساب آنان واریز نشده، این است که شرکت نفت هنوز عواید سود سوخت مرزنشینان را تا این لحظه به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز نکرده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: دلیل شرکت نفت برای واریز نشدن این عواید این است که آمار دقیق استان‌های مرزی را ارائه نکردند البته این مشکل مربوط به سایر استان‌ها است و خراسان جنوبی به‌طور کامل و به‌موقع آمار سرپرستان خانوارها را ارسال کرده است.

وی افزود: شرکت نفت اذعان دارد به محض اینکه آمار دقیقی از استان‌ها ارسال شود، پول عواید سوخت مرزنشینی به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز خواهد شد.

موهبتی اظهار داشت: این مشکل را از طریق وزارت کشور پیگیر شدیم که قول دادند که طی یک ماه آینده آمار مرزنشینان استان‌های مرزی به‌طور کامل ثبت تا عواید سوخت به حساب مرزنشینان واریز شود.

وی گفت: قبلا مصوبه دولت درخصوص پرداخت عواید سوخت مرزنشینی با الان فرق داشت و فروش سوخت مرزنشینان برعهده وزارت کشور بود که استانداری‌ها به نمایندگی از وزارت کشور سهمیه مرزنشینان را به فروش می‌رساندند و پول را مستقیم به حساب سرپرستان مرزنشین واریز می‌کردند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: وقتی فروش سوخت مرزنشینان توسط استانداری انجام می‌شد ما شعاع مرزنشینی را در استان افزایش دادیم به این طریق که حریم مرز را برای روستاها در نظر گرفتیم و تعداد بیشتری از روستاهای خراسان جنوبی از عواید سوخت مرزنشینی برخوردار ‌شدند.

وی گفت: در حال حاضر دستورالعمل جدید عواید سوخت مرزنشینی به روستاهای شعاع ۲۰ کیلومتر بدون در نظر گرفتن حریم واریز می‌شود که دستورالعمل کشوری و متمرکز است.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه با کشور افغانستان دارای مرز مشترک است.

برچسب‌ها مرزنشینی افغانستان سفر استانی خراسان جنوبی سوخت مرزنشینان پروندهٔ خبری سومین سفر رییس‌جمهوری و پیگیری دستاوردهای آن برای خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرزنشینی افغانستان سفر استانی مرزنشینی افغانستان سفر استانی خراسان جنوبی سوخت مرزنشینان سوخت مرزنشینان افزایش شعاع ۵۰ کیلومتر رییس جمهور وزارت کشور فروش سوخت استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۶۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت ظهر امروز یکشنبه در همایش استانی روز شوراهای بیان داشت: همه ما در یک تیم به نام خراسان جنوبی قرار داریم لذا باید برای خدمت بیشتر به مردم سطح تعامل مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا افزایش یابد.

وی با بیان اینکه اعضای شورا همه باید بر قوانین موجود اشرافیت داشته باشند، افزود: ایجاد شوراها یکی از مظاهر دموکراسی و حاکمیت مردم است.

به گفته وی اعضای شوراهای اسلامی شهر باید نظارت مؤثر و دقیقی بر عملکرد شهرداران داشته باشند و سطح تعامل بین اعضای شوراهای اسلامی، شهرداران و فرمانداران برای خدمت بیشتر به مردم باید افزایش یابد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: شوراها باید به خودکفایی و ایجاد در آمد پایدار شهرداری‌ها از طریق جذب سرمایه گذار کمک کنند و همچنین کارهای که توسط شهرداری‌ها انجام می‌شود همراه با پیوست فرهنگی باید باشد.

قناعت با بیان این نکته که حفظ وحدت و انسجام در شوراها اهمیت بسیاری دارد، افزود: همه کارهای باید برای تأمین منافع عموم مردم نه منافع گروه‌ها و اشخاص انجام شوند.

وی با اشاره به اینکه اختلاف نظر در مسائل فنی سبب پیشرفت می‌شود، ادامه داد: اختلاف نظرها نباید در سطح جامعه مطرح شود و همه باید تابع قانون باشیم.

به گفته وی مصوبات شوراها باید در حدود قوانین و اختیارات آنها باشد تا در هیئت تطبیق مصوبات شوراها با آنها مخالفت نشود.

وی خواستار همکاری اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام خراسان جنوبی شد.

کد خبر 6091385

دیگر خبرها

  • توقیف ۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • تصادف خودرو سوخت‌بر در خراسان جنوبی ۲ کشته داشت
  • مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت، به خودرو‌ها آسیب می‌زند
  • مکمل های بهبود کیفیت سوخت، به خودروها آسیب می زند
  • غذا دادن غیراصولی منجر به افزایش سگ‌های پرسه‌زن می‌شود
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • کشف و توقیف ۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی