Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری فارس از آغاز فعالیت صلح یاران مساجد در ۳۰۰ مسجد استان فارس خبر داد و گفت: به همت صلح یاران بسیجی، توسعه حل اختلاف و داوری و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در سطح ۳۰۰ مسجد فعالیت رسمی خود را با هدف اصلاح ذات البین و صلح و سازش میان طرفین دعوی آغاز می‌نمایند.

خبرگزاری میزان - سومین نشست هیأت‌اندیشه ورز شورای عالی بسیج حقوقدانان استان فارس با حضوررئیس کل دادگستری استان فارس، فرمانده سپاه فجر استان، اعضای شورای قضایی فارس، قضات و حقوقدانان بسیجی استان وبه صورت ویدئوکنفرانس نیز با تمامی رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی با محوریت استفاده از ظرفیت صلح یاران بسیجی در مساجد، استفاده ازچارچوب‌های قانونی مجازات‌های جایگزین حبس و همچنین تقدیر از برگزارکنندگان همایش گرامیداشت شهدای حقوقدان جنوب کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان فارس با تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) ازتمامی قضات و بسیجیان شورای عالی بسیج حقوقدانان و سپاه فجر استان و سایر نهاد‌ها و دستگاه‌هایی که در برگزاری همایش گرامیداشت شهدای حقوقدان جنوب کشورخالصانه همکاری نمودند قدردانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی ضمن ابراز رضایت از اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی انجام شده از سوی دادگستری استان فارس و شورای عالی بسیج حقوقدانان گفت: دادگستری استان فارس در همه زمینه‌های عملکردی در سطح قوه قضائیه شاخص است؛ بنابراین لازم است در جهت تحول و تعالی دستگاه قضایی، قضات و کارکنان دادگستری با تلاش شبانه روزی در راستای خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به مردم همت نمایند.

وی از آغاز فعالیت صلح یاران مساجد در ۳۰۰ مسجد استان فارس خبر داد و گفت: به همت صلح یاران بسیجی، توسعه حل اختلاف و داوری استان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان فارس در سطح ۳۰۰ مسجد استان فارس فعالیت رسمی خود را با هدف اصلاح ذات البین و صلح و سازش میان طرفین دعوی آغاز می‌نمایند.

رئیس شورای عالی بسیج حقوقدانان استان فارس هدف ازاقدامات صلح یاران مساجد را کاهش ورودی پرونده‌های قضایی به دادسرا و دادگاه‌ها دانست و گفت: معاونت توسعه حل اختلاف استان فارس در زمینه صلح و سازش به خصوص در زمینه سازش پرونده‌های قتل تاکنون اقدامات بسیار مناسبی انجام داده است و امروز با کمک سایر ائمه جماعات، افراد متنفذ و تأثیر‌گذار، بزرگان و همچنین سایر نهاد‌ها همچون مصلحین قرآنی، ستاد معتذرین و صلح یاران مساجد می‌توانیم از ورود بسیاری از پرونده‌های قضایی به دادسرا و دادگاه‌ها جلوگیری نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی به موضوع احکام مجازات‌های جایگزین حبس یا همان حکم سبز نیز اشاره کرد و گفت: در کنار اقدامات صلح و سازش باید ازظرفیت احکام جایگزین حبس به نحو شایسته استفاده شود و در حال حاضر هیأت‌اندیشه ورز شورای عالی بسیج حقوقدانان فارس با ارائه راهکار‌ها و نظریه‌های مناسب در این زمینه ما رایاری نمایند؛ هرچند بر اساس تأکیدات به قضات کیفری استان فارس، در صدور رأی بیش از ۲۰ درصد از آرای خود را به احکام جایگزین حبس اختصاص داده‌اند و در آینده نزدیک می‌توانیم تا ۵۰ در صد این آمار را توسعه دهیم.

وی در ادامه هیأت های‌اندیشه ورز بسیج حقوقدانان را مهمترین پشتوانه فکری در تحقق اهداف و مأموریت‌های بسیج دانست و هدف از این نشست را هم افزایی میان بسیجیان حقوق‌دان استان جهت تعالی دستگاه قضا و خدمت‌رسانی به مردم خواند.

رئیس کل دادگستری استان فارس از همراهی سپاه فجر استان فارس به خصوص فرمانده انقلابی و ولایتمدار آن سردار یداله بوعلی نیز قدردانی کرد و گفت: در هر کجا که لازم بوده است سپاه فجراستان فارس به عنوان یک نهاد انقلابی در کنار دادگستری بوده و با مجموعه قضایی استان همراهی لازم را داشته است و در موضوعات حمایت از رفع موانع تولید، آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، حمایت از خانواده زندانیان با مجموعه قضایی استان فارس همکاری داشته‌اند.

گفتنی است در پایان، بسیجیان حقوق‌دان استان فارس ابلاغات عضویت خود در هیأت‌اندیشه ورز شورای عالی بسیج حقوقدانان را از سوی فرمانده سپاه فجر استان دریافت نمودند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دادگستری فارس بسیج

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری فارس بسیج شورای عالی بسیج حقوقدانان دادگستری استان فارس رئیس کل دادگستری سپاه فجر استان جایگزین حبس اندیشه ورز صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۶۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان

ایسنا/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان از تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دستگاه قضائی استان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۴۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف و ضبط شده است که ۷۴درصد کشفیات سلاح جنگی و مابقی سلاح شکاری غیرمجاز بوده است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای معاونان دادگستری کرمان اظهار کرد: برنامه‌محوری در دستور کار صف و ستاد دستگاه قضایی استان قرار دارد و مدیران قضایی باید علاوه بر اجرای برنامه‌ها میزان اثربخشی آنها را نیز مورد تجزیه  و تحلیل قرار دهند.

وی افزود: بایستی در راستای اجرایی شدن فرامین رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و ریاست قوه قضائیه گام‌های عملی و جدی بیشتری برای رسیدن به قوه قضائیه در تراز نظام اسلامی برداشته شود.

حمیدی از اقدامات دادستان کرمان و مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب این شهر در خصوص اجرای طرح نور قدردانی کرد و گفت: دستگاه قضایی حامی آمران به معروف وناهیان از منکر است و خوشبختانه مردم شریف کرمان همکاری خوبی با اجرای این طرح داشته و در ۹۹ درصد موارد پس از تذکر لسانی، افراد به قانون احترام گذاشته‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: معتقدیم مسائل فرهنگی و اجتماعی راهکار فرهنگی و اجتماعی دارند و دستگاه‌های متعددی در این زمینه باید به رسالت خود در انجام فعالیت‌های فرهنگی عمل کنند و اقدامات پلیسی و قضایی باید در کنار اقدامات فرهنگی قرار گیرد.

حمیدی در پایان از تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دستگاه قضائی استان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۴۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف و ضبط شده که ۷۴درصد کشفیات سلاح جنگی و مابقی سلاح شکاری غیرمجاز بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • کشف ۴۴۱۱ سلاح گرم در استان کرمان
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان