Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در آیین اختتامیه پنجاه و یکمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در سینما فلسطین افزود: هنر را می‌توان به عنوان تصویری از عالم معنا ترسیم کرد. چنان که حضرت امام (ره) هنر را دمیدن روح تعهد در کالبد انسان‌ها ترسیم کرده اند، جشنواره فیلم رشد نیز رابطه بین هنر و تربیت است و این رابطه دیرینه ترین رابطه و در دنیا ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: هنر در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی افراد و به ویژه در نظام تعلیم و تربیت جایگاه ویژه ای دارد همچنین سواد هنری در برنامه درسی آورده شده است. استعدادهای دانش‌آموزان خلاق در این زمینه شکوفا و نقدپذیری و شاخص‌هایی در افراد نمایان می‌شود.

نوری با تأکید بر این که باید روی سواد مفهومی، عملکردی و چند بعدی بیش از پیش کار شود، خاطرنشان کرد: در سند تحول بنیادین یکی از ساحت‌های شش گانه تربیت، ساحت تربیت هنری و زیباشناختی است. باید استعدادیابی در سواد هنری و زیباشناختی انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رویکرد ساحت تربیتی موضوع محور در قالب تولید هنر و نقد هنر با چهار رویکرد است که مهم ترین رویکردش، احساس و معناست.

نوری افزود: هنر آفرینش بر اساس نظام معیار اسلامی است به گونه ای که مخاطب را آزرده نکند. این موضوع باید در برنامه درسی باشد؛ اما یکی از راه‌های حصول این یادگیری فیلم است.

وی عنوان کرد: باید صنعت سینما را بشناسیم و حوزه‌های مطالعاتی فیلم را بدانیم؛ فلسفه فیلم نیز اهمیت دارد و باید به پرورش تفکر و خلاقیت متربی بینجامد و در این راستا باید پلتفرمی برای فیلم‌های پخش شده داشته باشیم تا استعدادیابی در این حوزه صورت گیرد.

نوری با یادآوری اینکه باید دانش‌آموزان را توانمند کنیم تا توانمند رشد کنند، ادامه داد: در این صورت هنر دمیدن روح تعهد در کالبد انسان‌ها می‌شود.

به گزارش ایرنا، پنجاه‌ و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد، روز شنبه ۲۰ آذر ماه با حضور حسن ملکی رییس این سازمان، جمعی از مدیران و معاونان سازمان، هنرمندان، معلمان، دانش آموزان و تعدادی از علاقمندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سینما فلسطین افتتاح و شب گذشته با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد. 

برچسب‌ها یوسف نوری بازگشایی مدارس آموزش برخط

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یوسف نوری بازگشایی مدارس آموزش برخط یوسف نوری بازگشایی مدارس آموزش برخط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۷۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی شامگاه پنجشنبه در مجمع سرمربیان صالحین شاهرود در سپاه ناحیه این شهرستان در با اشاره به اقتدار کنونی نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: دستاوردهای امروز کشور مرهون خون مطهر شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه به شبکه‌سازی نظام تربیتی صالحین اشاره کرد و افزود: اساتید، استادیاران، سرمربیان، مربیان و متربیان فعال در شبکه تربیتی صالحین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند که البته باید در کنار توجه به نیروی انسانی مجرب به محتوای غنی نیز توجه شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه فرماندهان سپاه در رده‌های مختلف باید از نقش خود در طرح و تبیین محتوای مورد نیاز برای کادرسازی به خوبی مطلع باشند تصریح کرد: اگر در نظام تربیتی صالحین به امر کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی ایران با دقت و حساسیت توجه نداشته باشیم نباید امیدی به تحقق این مهم در سایر بخش‌ها داشته باشیم.

مطیعی با تاکید بر اینکه دشمن تمام تلاش خود را برای جلوگیری از شبکه‌سازی نیروهای معتقد به انقلاب اسلامی به کار گرفته است گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی مساجد را محور تمام فعالیت‌های جوانان می‌دانند لذا نباید ایجاد جاذبه برای جوانان در فضایی غیر از مسجد سبب فاصله گرفتن این قشر از مسجد شود!

وی ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند با انواع روش‌ها ما را از حساسیت و دغدغه‌مندی نسبت به مسائل گوناگون دور کند که اگر چنین شرایطی رخ دهد با اهداف انقلاب اسلامی فاصله خواهیم گرفت.

امام جمعه سمنان دغدغه‌مندی را در مقایسه با تلاش و کوشش دارای اهمیت و اولویت بیشتری دانست و گفت: کسب مهارت‌های لازم برای ارتباط مؤثر با جوانان، نوجوانان و متربیان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

کد خبر 6088870

دیگر خبرها

  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد ؟
  • کتک‌زدن وحشتناک داور در فوتبال تهران+فیلم
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • تأثیرگذاری رسانه‌ها در عصر کنونی بیش از ابزارهای جنگی است
  • نکات تربیتی فرزند از زبان استاد قرائتی + فیلم
  • کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد