Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، افشین خوش گوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در نشست ویدیو کنفرانس مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان، با اشاره به بازگشایی مدارس با اولویت حفظ سلامت و ایمنی دانش آموزان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: انتظار می‌رود مدیران و رؤسا، نظارت بیشتر و کیفی‌تر توسط کارگروه سلامت و بهداشت در دستور کار قرار دهند و هم با شبکه‌ها و مراکز بهداشت شهرستان تعامل بهتری ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از واکسیناسیون ۹۱ درصد دانش آموزان در دوز اول و ۶۷ درصد دوز دوم خبر داد و گفت: با این وجود، مدیران مدارس بایستی همچنان آگاهی سازی و مطالبه تزریق واکسن میان دانش آموزان را تا تحقق کامل این مهم پیگیری و رصد کنند. همچنین با توجه به ابلاغ دستورالعمل مدیریت هوشمند کرونا، رعایت مفاد آن بایستی به دقت در دستور کار قرار گیرد.

خوش گوار گفت: از مجموع ۵۹۰۰ کارمندی که در سطح استان واکسن را دریافت نکرده اند، ۲ هزار و ۱۷۰ نفر را فرهنگیان تشکیل می‌دهند و علیرغم این که از لحاظ درصدی بیش از ۹۵ درصد همکاران دوز اول و دوم واکسن را دریافت نموده اند، اما از لحاظ تعداد، همکارانی که تاکنون برای تزریق واکسن مراجعه نکرده اند، قابل توجه هستند؛ به همین دلیل لازم است در این زمینه اقدامات لازم به عمل آید و بر اساس دستورالعمل مدیریت هوشمند کرونا که حضور در محل کار منوط به ارائه کارت واکسیناسیون و یا ارائه تست منفی PCR می‌باشد، اعمال گردد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان، اجرای دستورالعمل مدیریت هوشمند کرونا را از وظایف معاون پشتیبانی و امور اداری شهرستا‌ها و مناطق بیان کرد و گفت: واحد و کارشناس حراست نیز به عنوان ناظر اجرای طرح بایستی به صورت هفتگی گزارش اقدامات صورت گرفته را به حراست استان ارسال نماید.

خوش گوار در بخشی دیگر از سخنانش بر توجه لازم مدیران مدارس به ارسال آمار دانش آموزان مبتلا و فوتی ناشی از کرونا از طریق لینک آنلاین تعبیه شده تأکید کرد و گفت: با وجود آن که فراهم کردن بستر مناسب برای بازگشایی و تداوم آموزش‌های حضوری از اولویت‌های حوزه سلامت می‌باشد، اما نباید از اجرای برنامه‌های جاری و سالیانه معاونت هم غافل شد و انتظار می‌رود بر تحقق اهداف برنامه‌های ابلاغی وزارت تأکید شود.

او تاکید کرد: بوفه مدارس بر اساس دستورالعمل‌ها و نسخه‌های ابلاغی بایستی در سطح مدارس تعطیل باشند و این نه تنها تهدید نیست بلکه فرصت مناسبی برای ترویج لقمه خانگی سالم توسط اولیای مدرسه برای دانش آموزان است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه طرح سفیران سلامت را به صورت رسمی افتتاح و آغاز کردیم؛ گفت: مهم‌تر از افتتاح نمادین، عملیاتی شدن مفاد و اصول آن است که با همکاری و هماهنگی مراکز بهداشت باید نسبت به آموزش دانش آموزان سفیر سلامت اقدام شود.

خوش گوار با بیان اینکه طرح رابطین سلامت از طرح‌های مهم و ابتکاری است که در سال جاری به اثرگذاری آن بسیار امیدوار هستیم؛ گفت: در این زمینه لیست اسمی رابطین سلامت مدارس احصا شده است و در هفته‌های آینده در یک چارچوب مشخص و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و توانمندسازی آنان آغاز می‌شود.

او اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم در سطح استان برای اجرای طرح مکمل یاری انجام شد و کارشناسان سلامت شهرستان‌ها و مناطق می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی، بخش اول سهمیه قرص‌های آهن و ویتامین D را جهت توزیع در مدارس دانش آموزان هدف دریافت کنند.

خوش گوار با اشاره به اهمیت فعالیت بدنی و تداوم اجرای درس تربیت بدنی در مدارس گفت: تربیت بدنی به عنوان یک واحد درسی به مانند سایر دروس بایستی با حضور حداقلی دانش آموزان نیز در برنامه هفتگی آنان گنجانده شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان از تلاش شهرستان‌ها و مناطق در اجرای مرحله اول بسته تحولی ارتقای سواد حرکتی دانش آموزان تقدیر کرد و گفت: برای اجرای مطلوب این طرح بایستی در تمام مراحل نظارت لازم وجود داشته باشد و در حال حاضر که مرحله دوم اجرا می‌شود بایستی مداخله، مشاوره و تمرینات تخصصی برای افزایش سواد حرکتی دانش آموزان صورت گیرد.

خوش گوار با اشاره به ارسال کاروان توزیع تجهیزات و وسایل ورزشی به شهرستان‌ها و مناطق گفت: در توزیع اقلام و تجهیزات ورزشی اولویت با مدارس روستایی و محروم بوده است.

او همچنین به تخصیص و هزینه کرد اعتبارات اشاره کرد و گفت: اعتبارات تخصیصی وزارت بر اساس سر فصل برنامه‌های ابلاغی توزیع می‌شود و انتظار می‌رود هزینه کرد آن نیز بر این اساس و در موعد مقرر صورت گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در پایان سخنانش از مدیران و رؤسای آموزش و پرورش خواست از ظرفیت انتصاب کارشناسان سلامت پست‌های بلاتصدی را فقط برای حوزه سلامت به کار ببرند و از انتصابات ترکیبی و تلفیقی در این حوزه خودداری کنند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سلامت آموزش و پرورش دانش آموزان کردستان شهرستان ها و مناطق دانش آموزان خوش گوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۷۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت

ایسنا/بوشهر  مدیر کل آموزش و پرورش بوشهر گفت: همه مدارس استان تا ۱۹ اردیبهشت به آموزش ادامه می‌دهند و از مدیران مدارس خواسته شده تا آموزش‌ها تا تاریخ مذکور ادامه داشته باشد.

علی موحدی افزود: دانش‌آموزان پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی تا نوزدهم اردیبهشت و دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی که دو امتحان هماهنگ کشوری دارند تا هشتم خرداد در مدارس حضور خواهند داشت.

 وی با بیان این‌که امتحانات پایه متوسطه اول از نوزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود، اضافه کرد: به مدیران مدارس متوسطه اول اعلام شده دو روز قبل‌از شروع امتحانات یعنی از هفدهم اردیبهشت کلاس‌های درس تعطیل تا دانش‌آموزان برای شرکت در امتحانات آماده شوند.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: امتحانات دانش‌آموزان پایه متوسطه اول تا ۱۳ خرداد ادامه دارد.

 وی گفت: کلاس‌های درس دانش‌آموزان متوسطه دوم (پایه‌های ۱۰، ۱۱ و ۱۲) هم تا نوزدهم اردیبهشت دایر است و بعد از آن باید برای شرکت در امتحانات نهایی که به صورت هماهنگ کشوری است، آماده شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد