Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@06:07:28 GMT

در خرید میلگرد به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۲۷۳۲۱

در خرید میلگرد به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

از آنجایی که میلگرد انواع مختلفی دارد، خرید آن حساسیت و اهمیت خاص خود را دارد. حتما باید دقت کنید که در خرید میلگرد به چه نکاتی توجه کنید تا خرید موفقی داشته باشید.  ما در این مقاله به طور کامل مواردی که در خرید میلگرد باید به آن توجه کنید را برای شما آورده‌ایم، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انواع میلگرد

میلگرد به فولادی گفته می‌شود که در سازه‌های بتنی به کار برده می‌شود. انواع میلگرد براساس اندازه، ضخامت، و جنس تفکیک می‌شود. انواع میلگرد با توجه به استانداردهای جدید به میلگرد ساده، آج دار مرکت، میلگرد آج دار جناقی و آج دار مارپیچ قابل تقسیم است.

میلگرد ساده

این میلگرد دارای سطحی صاف و ساده است که در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اصلی‌ترین کاربرد میلگرد ساده در ساختمان‌سازی است. معمولا برای ساخت نمای داخلی و خارجی از میلگرد ساده استفاده می‌شود. قیمت میلگرد ساده مطابق با قیمت پایه آهن متغیر است.

میلگرد آج دار

از میلگرد آج دار معمولا در مصارف تزئینی استفاده می‌شود. البته که در مقام‌سازی نیز نقش اساسی دارد. در حقیقت بتن توسط آج روی میلگرد راحت‌تر چسبیده می‌شود. با توجه به این موضوع از میلگرد آج‌دار در برج‌های بزرگ، در شهرهای زلزله‌خیز و ... استفاده می‌شود.

۴ نکته مهم که در خرید میلگرد باید به آن توجه کنیم

قبل از هر چیز باید بگوییم که چرا باید در خرید میلگرد دقت کنیم و چه نکاتی را در نظر بگیریم؟ همان‌طور که می‌دانید یکی از مصارف مهم میلگرد، در مقاوم‌سازی ساختمان است. پس اگر در انتخاب آن دقت و توجه لازم را نداشته باشیم ممکن است خسارات جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد. اما به چه نکاتی باید توجه کنیم؟  

قبل از خرید میلگرد ۴ مولفه مهم است که باید به آن توجه کنید. از جمله وزن میلگرد، قیمت میلگرد، سایز میلگرد و بسته بندی میلگرد. هر یک از این ۴ مورد را در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

توجه به وزن میلگرد در هنگام خرید

این موضوع که وزن میلگرد استاندارد باشد یک نکته مهم است که باید به آن توجه کنید. حال باید از کجا بفهمید وزن میلگرد مورد نظرتان استاندارد است یا نه؟   شما برای این‌ کار باید جدول وزن میلگرد را از اینترنت دانلود کنید، سپس طول و عرض میلگرد مورد نظرتان را با جدول مطابقت دهید تا متوجه شوید وزن میلگرد استاندارد است یا خیر. همچنین در برخی سایت‌ها امکان محاسبه آنلاین وزن به طور دقیق وجود دارد

توجه به قیمت هنگام خرید میلگرد

قیمت میلگرد به طور معمول بستگی به مواد تشکیل‌دهنده، ویژگی‌ها، طول، سایز و همچنین نوسانات بازار دارد. قیمت میلگرد، امروزه در حال تغییر است، پس قبل از خرید میلگرد آخرین اخبار موجود را بررسی کنید و متناسب با بودجه خود خرید کنید. البته باید در نظر داشته باشید که قیمت میلگرد خریداری شده از بنگاه نسبت به قیمت میلگردی که از کارخانه می‌خرید گران‌تر است، زیرا بنگاه‌ها هزینه انبارداری نیز دارند.

دلایل مختلفی باعث نوسان در قیمت میلگرد می‌شود، میلگرد یا به‌طور دقیق‌تر میلگرد تقویتی یک نوع پروفیل است که به دلیل حجم مصرف بالا در صنایع مختلف از جمله ساختمان‌سازی محبوب است، تغییر ناگهانی قیمت مواد اولیه تاثیر مستقیم بر قیمت میلگرد دارد. میلگرد فولادی است که به شکل میله یا مش است و یکی از دلایل مصرف میلگردهای فولادی، بهبود مقاومت کششی بتن است.

توجه به سایز هنگام خرید میلگرد

سایز میلگردها بسته به کاربرد آن‌ها متغیر است. شما ابتدا باید مشخص کنید برای چه کاری به میلگرد نیاز دارید و متناسب با آن سایز میلگرد را مشخص کنید. سایز میلگرد حتی متناسب با کشوری که از آن استفاده می‌کند نیز متغیر است. پس حتما قبل از خرید میلگرد موارد مصرف را معین کنید تا در هنگام خرید سردرگم نشوید.

توجه به سایز بسته‌بندی درهنگام خرید میلگرد

میلگردها به دو شکل شاخه‌ای و کلاف بسته‌بندی می‌شوند، به عبارتی به این کار بندیل نیز می‌گویند.  هنگام بسته‌بندی باید دقت و تمرکز بالایی داشته باشید زیرا هر آن ممکن است میلگرد دچار نقص شود و خسارت به بار آورد. حتما قبل از خرید میلگرد از فعالیت خوب و دقیق کارخانه‌ای که از آن خرید می‌کنید مطمئن شوید. باید مطمئن شوید که بسته‌بندی و بارگیری میلگرد با دقت انجام شده است، سپس خرید خود را انجام دهید. برای اطمینان از این موضوع برخی کارخانجات در شبکه‌های اجتماعی خود فیلم‌هایی در این باب گذاشته‌اند. به شبکه اجتماعی کارخانه‌ها سر بزنید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله درمورد نکاتی که هنگام خرید میلگرد باید به آن توجه کنید صحبت کردیم. حال شما می‌دانید که قبل از خرید میلگرد باید به قیمت میلگرد، سایز میلگرد، وزن میلگرد و بسته بندی آن توجه کنید. همچنین شما را با انواع میلگرد آشنا کردیم. امیدواریم مطلب برای شما مفید بوده باشد.

منبع : آهن آنلاین (https://ahanonline.com)

 م. خ  

منبع: با مشارکت آهن آنلاین|ایرنا مسئولیتی در خصوص محتوای این خبر یا آگهی تبلیغاتی ندارد برچسب‌ها اینترنت میلگرد آهن آنلاین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اینترنت میلگرد آهن آنلاین اینترنت میلگرد آهن آنلاین باید به آن توجه کنید خرید میلگرد خرید میلگرد انواع میلگرد قیمت میلگرد سایز میلگرد میلگرد ساده وزن میلگرد بسته بندی چه نکاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۷۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید

آفتاب‌‌نیوز :

طلا در آستانه سومین ماه پیاپی افزایش قیمت به خاطر خرید بالای بانک‌های مرکزی و افزایش تقاضا برای آن به عنوان یک پشتوانه ایمن قرار داشت. اما همه تمرکز‌ها در حال حاضر به نتیجه اجلاس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه معطوف شده که انتظار می‌رود سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را وضع کند.

به گزارش بلومبرگ، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۰ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۷۳ درصدی به ۲۳۴۰ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.

طلا در آستانه یک افزایش قیمت ۵ درصدی طی یک ماه گذشته قرار دارد.

با توجه به نرخ بالای تورم در آمریکا، مقامات این کشور انتظار دارند کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در روز چهارشنبه سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را در پیش بگیرد و نرخ بهره را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ درصد نگه دارد.

تاجران انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را حداقل دو بار در تا پایان سال جاری میلادی پایین بیاورد. نرخ بالای بهره معمولاً به ضرر طلاست، چون هزینه نگهداری این سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

قیمت طلا بیش از ۱۳ درصد از ابتدای سال جاری میلادی در بحبوحه خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازار‌های آسیایی مخصوصاً چین و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی از اوکراین گرفته تا خاورمیانه افزایش یافته است.

ضعف دلار آمریکا طی روز‌های اخیر هم از قیمت طلا حمایت کرده است. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۱.۴۵ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۲۶ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۲۷ درصدی ۹۴۹ دلار و ۳۹ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • تفاوت میلگرد A2 و A3 + نحوه تشخیص آن‌ها
  • نکاتی برای یافتن حلقه ازدواج مناسب از سایت زر
  • آیا خرید عینک آفتابی گران قیمت ارزش دارد!؟
  • اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد
  • مصیبت جدید مستاجران!
  • مصیبت جدید مستاجران
  • مصیبت جدید مستاجران؛ قیمت نجومی کارتن موز!
  • قیمت کارتن موز برای مستأجران سر به فلک کشید
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • برای ثبت شرکت خدماتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟