Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@06:39:07 GMT

اصول طراحی میز جزیره آشپزخانه

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۲۷۴۰۰

اصول طراحی میز جزیره آشپزخانه

 محصولات سرامیک پرسلانی متنوع بوده و امکان استفاده در کلیه‎‌ی سبک‎‌های مدنظر اشخاص از مدرن تا کلاسیک را خواهند داشت. به همین دلیل فرقی نمی‌کند که قصد طراحی میز جزیره برای محیطی با طراحی کلاسیک یا مدرن را دارید، در هر صورت پرسلان می‌تواند با قرارگیری در بخش‎‌های متفاوت این میز از جمله رویه‌‎ی آن در رسیدن به یک طراحی جالب و ایجاد فضای مطلوب کمک بزرگی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشنایی با سرامیک‎‌های پرسلانی

قبل از بررسی میز جزیره بهتر است ابتدا با سرامیک پرسلان و کاربرد آن بیشتر آشنا شوید. سرامیک پرسلانی از جمله محصولات پرطرفدار در بازار است که با ترکیب عناصر موجود در طبیعت و قرارگیری آن‌‎ها تحت فشار و دمای زیاد تولید می‌شود. سرامیک‎‌های پرسلانی معمولا به حدی متراکم هستند که میزان تخلخل در آن‎‌ها به نزدیک صفر می‌رسد که این ویژگی منحصر به فرد این محصولات را برای استفاده در مراکز مرطوبی چون آشپزخانه‎‌ها و سرویس‌‎های بهداشتی مناسب کرده است. بنابراین استفاده از سرامیک پرسلان در محیط‌‎های مختلف با شرایط آب و هوایی متفاوت بسیار مناسب بوده و می‌توان از آن در هر مکانی استفاده نمود.

نقش و کاربرد میز جزیره در یک آشپزخانه

در سال‌‎های اخیر مبحث طراحی و تغییرات دکوراسیون داخلی بیش از پیش اهمیت پیدا کرده و هر شخص در طراحی بخش‌‎های مختلف منزل خود سعی می‌کند از کمک طراحان و استفاده از جدیدترین ابزار روز بهره‌مند شود. در مبحث طراحی آشپزخانه نیز تلاش‌‎های بسیاری صورت گرفته که منجر به تغییرات زیادی در دکوراسیون آشپزخانه‌‎ها شده است. استفاده از میزهای جزیره یکی از جدیدترین تغییراتی است که در آشپزخانه‌‎های امروزی شاهد آن هستیم. این میزها که در مدل‎‌های بسیار متفاوت و به عنوان یک میز ناهارخوری و کابینت و یا حتی ظرف‌شویی مورد استفاده قرار می‌گیرند، تاثیرات چشمگیری را در زیبایی یک آشپزخانه برجای گذاشته‌‍‎اند. استفاده از سرامیک پرسلانی در طراحی میزهای جزیره یکی از اصولی بوده که برخی از طراحان با به کاربردن آن فضای چشمگیر و مدرنی را پیش روی چشم بیننده ایجاد کرده‌‎اند. در حقیقت با وجود اینکه در طراحی و ساخت میزهای جزیره معمولا هیچگونه محدودیتی وجود ندارد، اما برخی از افراد با استفاده از بهترین محصولات نظیر اسلب پرسلان توانسته‌‎اند میزهای متفاوت و در عین حال مقاومی را تولید نمایند.

در طراحی اصولی میز جزیره چه مواردی اهمیت پیدا می‌کند؟

اگر چه برخی تصور می‌کنند که تنها قرار دادن یک میزکار با رویه‎‌ی سرامیک پرسلانی در قسمت وسط آشپزخانه می‌تواند فضای آشپزخانه را تغییر داده و جلوه‎‌ی جالبی را به وجود بیاورد، اما به دلیل تاثیرگذاری این میز در فضای آشپزخانه و احتمال بر هم خوردن ترتیب و نمای آن، این انتخاب معمولا می‌‎بایست با احتیاط بیشتری صورت گرفته و افراد به سراغ بهترین رنگ و طرح و مدل میز جزیره‌ی مدنظر خود بروند.

از جمله عوامل تاثیرگذار در انتخاب یک میز جزیره می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

چگونگی سبک دیگر کابینت‎‌ها؛ یکی از موضوعاتی که معمولا در مبحث طراحی دکوراسیون داخلی و انتخاب میز جزیره عنوان می‌شود این است که این میزها از لحاظ سبک می‎‌بایست با نوع سبک دیگر کابینت‌‎ها همخوانی داشته باشند. اما این موضوع به معنی این که میز جزیره و کابینت‌‎ها کاملا مشابه به یکدیگر باشند، نیست. چرا که ایجاد تفاوت‎‌های جزئی در نوع طراحی و چگونگی قرارگیری اجزای متفاوت این میزها (مثل کشوها و یا نگهدارنده‎‌های ظروف و..) با کابینت‎‌های اصلی گاهی بسیار دلچسب بوده و به زیباتر شدن فضای آشپزخانه کمک موثری می‌کند.

مثلا اگر در فضای کلی یک آشپزخانه از اسلب سرامیک پرسلانی استفاده نشده و فرد در طراحی میز جزیره‎‌ی خود از این اسلب‌‎ها متناسب با رنگ کابینت‌‎های خود بهره ببرد، فضای آشپزخانه نه تنها بی‌نظم و به هم ریخته جلوه داده نمی‌شود، بلکه با استفاده درست و به جا از این سرامیک پرسلانی و ایجاد یک طراحی زیبا در میز، می‌تواند جذابیت و هارمونی خاصی را در آشپزخانه ایجاد نماید.

ابعاد هر آشپزخانه؛ از آنجایی‌‎که  معمولا فضای آشپزخانه‌ها در بسیاری از منازل کوچک است پس تهیه‌‎ی میزهای جزیره‎‌ی بسیار بزرگ معمولا فضای زیادی را اشغال می‌کنند. به همین سبب توصیه می‌شود با انتخاب یک میز جزیره کوچک با رویه‎‌ی سرامیک پرسلانی و یا حذف میز ناهارخوری داخل آشپزخانه و استفاده‌ی دوکاره از میزجزیره (هم به عنوان میز نگهدارنده وسایل مختلف و هم به عنوان میز ناهارخوری و یا صبحانه خوری) از اشغال فضای اضافی و در نتیجه به هم ریختگی ظاهری آشپزخانه جلوگیری به عمل آورید. قرار دادن صفحه‎‌ی رویی مناسب بر روی میز جزیره؛ یکی از موضوعاتی که در مبحث طراحی و خرید میزکار یا جزیره عنوان می‌شود انتخاب صحیح رویه‎‌ی مناسب برای این میزها می‎‌باشد. در حقیقت از آنجایی‎‌که میزهای کار معمولا در تماس با وسایل مختلف و مرطوب هستند، بهتر است به جای اجناس چوبی که معمولا در برابر رطوبت حساسیت از خود نشان می‌دهند از سرامیک پرسلانی که با برخورداری از خاصیت مشابه سنگ‎‌ها، راحتی عملکرد بالایی را برای فرد ایجاد می‌کنند، استفاده شود. در حقیقت با به کاربردن این سرامیک‎‌ها دیگر نیازی به نگرانی از بابت خیس شدن و یا آسیب به سرامیک در اثر برخورد اجسام مختلف نبوده و می‌توان با خیال آسوده‎‌تری به آشپزی و یا آماده سازی مواد غذایی پرداخت.

مزایای استفاده از سرامیک پرسلانی در طراحی میز جزیره

انتخاب سرامیک پرسلانی به عنوان صفحه‎‌ی میز کانتر یا میز جزیره مسلما مزایای متعددی را برای هر آشپزخانه به ارمغان خواهد آورد. از جمله مزایای استفاده از این محصولات می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

جلوگیری از نفوذ مایعات و مواد متفاوت به داخل میز جزیره؛ سرامیک پرسلانی در لایه‎‌ی رویی خود از لعاب نفوذناپذیری بهرمند است که این موضوع این محصول را برای استفاده به عنوان میز کار یا جزیره و جلوگیری از نفوذ آب به داخل میز و آسیب به آن مناسب کرده است. تنوع رنگی بالا؛ یکی ویژگی‌‎های بسیار مطلوبی که در رابطه با طراحی و تولید میزهای جزیره با سرامیک پرسلان با آن رو به رو هستیم، تنوع رنگی بالای این محصولات می‌‎باشد. این تنوع به گونه‌‎ای است که افراد به راحتی می‌توانند طرح سرامیک و خطوط منحصر به فرد آن و همچنین رنگ سرامیک را به راحتی بر اساس طراحی و نوع رنگ دیگر کابینت‎‌ها و اجزای آشپزخانه خود انتخاب نماید. مقاومت در برابر ضربات؛ یکی از موضوعاتی که معمولا در بسیاری از میزهای متفاوت جزیره از جمله محصولاتی با رویه‎‌ی چوبی رو به رو هستیم وجود دارد احتمال آسیب و رنگ پریدگی و یا حتی برداشته شدن بخشی از چوب سطح میز، بر اثر ضربات و یا برخورد شی تیز می‌‎باشد که این موضوع در استفاده از سرامیک پرسلانی به خوبی رفع شده و دیگر نگرانی از بابت آسیب به این سرامیک وجود نخواهد داشت. چرا که یکی از ویژگی‌‎های برتر این سرامیک‌‎ها مقاومت در برابر فشار است که در روند تولید آن به این امر توجه زیادی می‌شود. امکان استفاده در بخش‌های متفاوت میز؛ از سرامیک پرسلانی نه تنها به عنوان بخش رویه‌ی میز جزیره بلکه در بخش‎‌های متفاوت آن از جمله پایه و.... می‌توان استفاده نمود که با استفاده از آن مسلما نمای میز چندبرابر شده و جلوه‌‎ی بیشتری پیدا خواهد کرد. زیبایی و جذابیت منحصر به فرد؛ اگر چه محصولات پرسلانی ساخته دست بشر هستند، اما طرح و نقش‌‎های موجود در این محصولات به گونه‎‌ای یادآور سنگ‎‌های موجود در طبیعت هستند که این موضوع سبب می‌شود تا استفاده از آن در آشپزخانه نمایی فوق‌العاده را ایجاد نموده و بر کلاس و مدرنیته بودن یک آشپزخانه بیافزاید. خوب است بدانید که استفاده از اسلب پرسلانی به دلیل رفع نواقص و عیوب سنگ‎‌های طبیعی، گاهی برسنگ‎‌های طبیعی برتری داشته و استفاده از آن به جای سنگ‎ می‌تواند مزایای متعددی را در مباحث هزینه و نگهداری و... در برداشته باشد.

نکاتی در خصوص خرید و سفارش سنگ‌‎های پرسلانی در طراحی میز جزیره

در خرید سرامیک پرسلانی برای طراحی و تولید میز جزیره نیاز است به نکات حائز اهمیتی در این موضوع توجه شود تا بتوان از خرید خود سال‌‎ها رضایت داشته و از میزهای جزیره در طولانی مدت به خوبی استفاده نمود.

از جمله نکاتی که در خرید این محصولات مطرح می‌شود، می‌توان به انتخاب مراکز مورد اطمینانی چون مدرن ایده‎‌آل به جهت تهیه‌‎ پرسلان‌های با کیفیت اشاره کرد. در حقیقت ممکن است پرسلان‎‌های تولید شده از لحاظ متریال به کار رفته و نوع روند تولید با یک دیگر متفاوت باشند که این امر منجر به تفاوت کیفیت این محصولات خواهد شد به همین منظور لازم است مراکز مورد اطمینان شناسایی شده و محصولات برتر و با کیفیت‎‌تر از این مراکز تهیه شوند.

جهت تهیه و سفارش سرامیک پرسلانی بزرگ و کوچک به عنوان رویه‌‎ی میز جزیره و یا به عنوان سنگ سرویس بهداشتی و... می‌توانید به وبسایت مدرن ایده ‎‌آل ، از جمله مراکز فعال در زمینه‎‌ی سرامیک و پرسلان لوکس ساختمانی مراجعه نمایید. این مرکز مفتخر است که با تجربه‎‌ی 30 ساله‌‎ی خود و مشارکت با شرکت‎‌های تراز اول ایتالیایی به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه‎‌ی تولید اسلب‎‌های پرسلانی برند میکرو را به مشتریان خود معرفی و عرضه نماید. جهت ارتباط با این مجموعه می‌تواند از آدرس https://modernidealco.com/ استفاده نمایید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا گوهر عشقی ایام فاطمیه رپرتاژ آگهی آلودگی هوا بودجه 1401 مذاکرات وین شب یلدا گوهر عشقی ایام فاطمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۷۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) «خاله الیویا» سریال «قصه‌های جزیره» پس از گذشت ۳۴ سال

منبع: روزیاتو

دیگر خبرها

  • (عکس) «خاله الیویا» سریال «قصه‌های جزیره» پس از گذشت ۳۴ سال
  • فیلم| جادوی رنگ‌ها، جزیره‌ هرمز
  • باشگاه آلومینیوم: مذاکره با بازیکنان خلاف اصول حرفه ای است
  • جذب امریه سربازی در سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر
  • هوشمندسازی و مجازی‌سازی فرآیند حمل و نقل کالا در یزد
  • اصول فکری شهید مطهری برای جامعه دانشگاهی بسیار کارآمد است
  • اجرای قانون هوای پاک از توان مسئولین استان تهران خارج است
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!