Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر احمدنژاد روز شنبه به خبرنگاران اظهار کرد:لایروبی کانال‌ها و زهکش‌ها موجب تامین ظرفیت کانال‌ها ، افزایش سرعت ، کارایی ، کاهش تلفات آب و تسهیل در خدمات‌رسانی به کشاورزان می‌شود.

وی اضافه کرد:لایروبی کانال‌ها و زهکش‌های حوزه شبکه آبیاری مغان از سوی عوامل شرکت بهره‌برداری و زهکشی مغان به صورت دستی و مکانیزه در جهت نگهداری و بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری مغان انجام گردیده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این میزان لایروبی  به ۴۰۰ کیلومتر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور منابع آب مغان اظهار کرد:همه ساله به دلیل عوامل طبیعی و زیست محیطی و برخی عوامل غیراصولی انسانی و همچنین رویش نی و علف و انباشته شدن رسوبات در داخل کانال‌ها و زهکش‌ها که باعث کاهش راندمان و بهره‌برداری از شبکه آبیاری می‌شود، لایروبی کانال‌ها و زهکش‌ها انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: بدلیل قدمت شبکه آبیاری و زهکشی مغان، لایروبی مداوم این شبکه گسترده همواره یکی از مهمترین اولویت‌های حوزه بهره‌برداری و زهکشی بوده و برنامه‌های مربوطه قبل از شروع سال بعدی در دستور کار این مدیریت قرار می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه رانش ترانشه کانال اصلی در محدوده منطقه آبیاری شهرک کشت و صنعت یکی از موضوعاتی است که اخیرا امور منابع آب مغان با آن مواجه شده اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی عوامل فنی و کارشناسان شرکت و همکاری حوزه معاونت حفاظت و بهره‌برداری در مدت ۴۰ روز به میزان  ۸۱ هزار مترمکعب خاکبرداری انجام شد که با این اقدامات از ریزش خاک‌های لغزشی به داخل کانال اصلی و مسدود شدن کانال جلوگیری شد.

احمدنژاد افزود: تعمیر و سرویس پمپ‌ها و الکتروموتورهای پمپاژ هفت ، تسطیح و رگلاژ جاده‌های سرویس به طول ۱۱۳ کیلومتر، انجام عملیات رگلاژ و نی برداری کانال بطول ۶۲  کیلومتر و احداث پل بتنی روستای گوشلو و  روستای تکچی از جمله اقدامات امور آب در شبکه مغان است.

مدیر امور منابع آب مغان درباره برنامه ‌ای سال آبی پیش رو نیز اظهار کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده اصلاح و بازسازی پنج دستگاه کالورت، ایجاد تابلوهای هشدار بتنی به تعداد ۹۰ مورد، نصب دریچه‌های پیش ساخته به تعداد ۱۰۲ عدد، عملیات اجرای بازچرخانی آب از زهکش های MN وNO  ، اجرای عملیات خاکبرداری در محل رانش فاز دوم و لایروبی کانالهای اصلی و درجه دوم و زهکش ها جهت انتقال آب و تخلیه پایاب و سیلاب‌ها در شبکه مغان انجام می‌گیرد..

شرکت بهره برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی مغان و پایاب خداآفرین جهت تحقق سیاست‌های نوین اقتصادی دولت ،ایجاد اصلاحات و تغییرات اساسی در ساختار نظام اقتصادی کشور ، واگذاری بخشی از فعالیت‌های خدماتی دولت به بخش خصوصی و با هدف  بهینه‌سازی توزیع آب کشاورزی و بهره‌برداری بهتر از کانال‌های آبیاری و زهکشی ایجاد شده است.

برچسب‌ها جهش تولید شرکت آب منطقه ای اراضی کشاورزی اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جهش تولید شرکت آب منطقه ای اراضی کشاورزی جهش تولید شرکت آب منطقه ای اراضی کشاورزی اردبیل کانال ها و زهکش ها لایروبی کانال بهره برداری شبکه آبیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۷۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت؛ آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان در قالب پروژه‌های ملی،استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) در استان درحال‌ انجام است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا داودی امروز _ سه شنبه یازدهم اردیبهشت _ با اشاره به اینکه خدمات آبرسانی در حوزه محرومیت‌زدایی‌از طریق سه حوزه استانی، ملی و پروژه‌های ذیل قرارگاه امام‌حسن مجتبی (ع) انجام‌می‌شود گفت: در سه حوزه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در کرمانشاه و شهرستان‌های غربی آبرسانی به ۸۲۰ روستا در دست اجرا است که موضوعی بی‌سابقه بوده.

وی گفت: از مجموع طرح‌های آبرسانی به ۸۲۰ روستای که طی دوسال در دست اجرا بوده‌، ۳۲۰ روستا آماده افتتاح و بهره‌برداری است که ۲۱۰ روستای آن در قالب طرح‌های اجرایی قرارگاه امام‌حسن مجتبی (ع) و ۱۱۵ طرح نیز در قالب پروژه‌های ملی و استانی بوده است که طی یکی دو ماه آینده به بصورت رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تا به امروز در ۳۲۰ پروژه روستایی ۶۲۵ کیلومتر لوله‌گذاری، ۱۵۳ باب مخزن، ۴۹ باب ایستگاه پمپاژ و ۴۶ حلقه چاه حفر شده است و در مجموع ۴۵ هزار نفر از نعمت آب شرب بهره‌مند شده‌اند.

وی پروژه امام علی (ع) یک، در کرمانشاه را به عنوان محرومترین پروژه در این شهرستان عنوان کرد و گفت: این پروژه ۱۸ روستا را تحت پوشش دارد و تا پایان اردیبهشت‌ماه افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

داودی اضافه کرد: با اجرای این ۱۸ پروژه روستایی که تا به امروز آبرسانی به هشت روستای آن انجام گرفته و ۱۰ روستای دیگر نیز تا پایان اردیبهشت به بهره‌برداری خواهد رسید، در مجموع بیش از ۲۰۰۰ هم‌استانی که تا به امروز، هیچگونه دسترسی به آب شرب نداشتند از نعمت آب سالم بهره‌مند خواهند شد.

وی می‌گوید: پیش از این آبرسانی به این روستاها به صورت سیار انجام می‌گرفت یا مردم از چشمه‌های محلی غیربهداشتی استفاده می‌کردند که با افتتاح این پروژه از نعمت آب سالم برخوردار شدند.

کد خبر 749549

دیگر خبرها

  • ۳۰ کیلومتراز محور ترانزیتی خوی به رازی آماده بهره برداری شد
  • خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • لایروبی کانال آب‌های سطحی شهرک سعدی
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است