Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:37:43 GMT

برگزیدگان جشنواره بین‌المللی فیلم رشد معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۲۷۵۴۳

برگزیدگان جشنواره بین‌المللی فیلم رشد معرفی شدند

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، در آیین اختتامیه پنجاه و یکمین جشنواره بین المللی فیلم رشد که در سینما فلسطین برگزار شد، آرای هیات های داوری متشکل از داوران ایرانی و خارجی در بخش های داستانی کوتاه و بلند، مستند کوتاه و بلند، پویانمایی و بخش های معلمان، دانشجومعلمان و دانش آموزان فیلمساز اعلام و برگزیدگان از بین هزار و ۹۸۰ فیلم از کشورهای خارجی و هزار و ۱۷۵ فیلم ایرانی تقدیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برگزیدگان پنجاه‌ و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد 

بخش فیلم‌های دانش‌آموزی

هیات داوران فیلم‌های دانش آموزی پنجاه‌ و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد متشکل از سعید پوراسماعیلی، الهام آقالری و لیدا فضلی جوایز این بخش را به شرح زیر اعلام کردند:

الف) بخش داستانی

دیپلم افتخار و جایزه رتبه اول به دلیل دغدغه فیلمساز نسبت به محیط زیست و انتخاب مناسب زبان سینمایی در قالب فیلم کوتاه و اصل غافلگیری، تعلیق و پایان مناسب به دانش‌آموز سجاد اسماعیلی کارگردان فیلم «قانون سوم» اهدا شد.

همچنین لوح تقدیر و جایزه رتبه دوم به دلیل انتخاب شیوه بیانی متفاوت از قصه گویی معمول و تلاش برای یافتن زبان تجربی متفاوت برای طرح موضوع و استفاده از نشانه‌های تصویری و استعاری به دانش‌آموز امین یونسی کارگردان فیلم «بیگانه» لوح تقدیر و جایزه رتبه سوم به دلیل انتخاب موضوعی از جنس خانواده و روایت متفاوت از زندگی سخت ایثارگران به دانش‌آموز مریم میاحی کارگردان فیلم «موج عشق» اهدا شد. 

ب) بخش مستند

دیپلم افتخار و جایزه رتبه اول به دلیل پژوهش عمیق، شناخت درست فیلم‌ساز نسبت به روایت موضوع و طرح مسأله‌ای که سال‌ها اساتید و هنرجویان میرک با آن مواجه بودند؛ به دانش‌آموز امیرحسین بینش کارگردان فیلم «یادگاری ماندگار» اهدا شد.

لوح تقدیر و جایزه رتبه دوم به جهت امیدبخشی و زنده نگه داشتن صنایع دستی و رویکرد خلاقانه به دانش‌آموز فاطمه حسنلو کارگردان فیلم «کم‌قلبیر» و لوح تقدیر و جایزه رتبه سوم به دلیل دغدغه‌مندی فیلم‌ساز نسبت به فراموشی صنعت‌های سنتی و قدیمی در ایران، به دانش‌آموز سپیده اکبریان کارگردان فیلم «زَرِ ضال» داده شد. 

ج) بخش پویانمایی

دیپلم افتخار و جایزه رتبه اول به دلیل انتخاب تکنیک و اجرای خوب و فضاسازی درست به طور مشترک به دانش‌آموزان محمدسرابی و محمدرضا زندمقدم کارگردانان فیلم «شابلون» اعطا شد.

همچنین لوح تقدیر و جایزه رتبه دوم به دلیل انتخاب موضوع و پرداخت خوب در خصوص مسائل محیط زیست، استفاده صحیح از عنصر فانتزی، متحرک‌سازی و فضاسازی قابل قبول به طور مشترک به دانش‌آموزان ریحانه عین‌الهی، بهاره عین الهی کارگردانان فیلم «رؤیای ابری» و لوح تقدیر و جایزه رتبه سوم به دلیل انتخاب درست ایده و عنصر غافلگیری در داستان، تکنیک و اجرای قابل قبول به دانش‌آموز فاطمه بابایی کارگردان فیلم «دومتر ناقابل» اهدا شد.

بخش فیلم‌های معلمان

هیات داوران فیلم‌های معلمان پنجاه‌ و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد متشکل از مهدی اسدی، کریم سربخش، رضا فهیمی جوایز این بخش را به شرح زیر اعلام کردند:

در بخش پویانمایی دیپلم افتخار و جایزه نقدی به فیلم «بالا» اثر معلم فیلمساز رعنا حجازی، در بخش داستانی دیپلم افتخار و جایزه نقدی به فیلم «اثر انگشت» اثر معلم فیلمساز زانیار محمدی‌نکو و در بخش مستند دیپلم افتخار و جایزه نقدی به فیلم «سامورایی‌ها در کردستان» اثر معلم فیلمساز سرکوت نیکدل اهدا شد. 

لوح تقدیر و جایزه نقدی در گروه معلمان فیلم‌ساز نیز به فیلم «زالو» اثر شهریار پورسیدیان و لوح تقدیر و جایزه نقدی در گروه دانشجومعلمان فیلم‌ساز به فیلم «نگینی در کویر» ساخته امیررضا صداقت اعطا شد. 

بخش پویانمایی

هیات داوران فیلم‌های پویانمایی پنجاه‌ و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد متشکل از مهین جواهریان، دکتر کیارش زندی، مهدی خرمیان جوایز این بخش را به شرح زیر اعلام کردند:

تندیس زرین و جایزه نقدی به فیلم «جایگزین» اثر عبداله علیمراد از کشور ایران به دلیل استفاده درست از فضای بومی و عناصر دیداری با هویت ملّی و تندیس سیمین و جایزه نقدی به فیلم ماهیگیر « The Fisherman » اثر فرانسوا بلانا از کشور فرانسه به دلیل رعایت تمامی استانداردهای لازم در یک جشنواره بین‌المللی و تعابیر شاعرانه اهدا شد. 

دیپلم افتخار و جایزه نقدی نیز به فیلم‌های چرخش اثر هژیر اسعدی از ایران برای هماهنگی فرم و محتوا و استفاده از ویژگی‌های جهان انیمیشن با نگاه نو، آتش سرخ اثر مونا عبداله‌شاهی از ایران به دلیل مضامین عارفانه و تصویرسازی‌های بدیع و چشم‌نواز داده شد. 

بخش فیلم‌های داستانی کوتاه

هیات داوران فیلم‌های داستانی کوتاه پنجاه‌ ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد متشکل از پوران درخشنده، دکتر احمد الستی؛ محمدرضا وطن‌دوست جوایز این بخش را به شرح زیر اعلام کردند:

لیلا اخباری کارگردان فیلم «برای بار دوم» از ایران تندیس زرین و جایزه نقدی و سماح سعدی و یونس منجر کارگردان فیلم «متأسفم بابا» از کشور بلژیک تندیس سیمین و جایزه نقدی را دریافت کردند. 

دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش نیز به دو فیلم علی کیوان، کارگردان فیلم «برنده» از کشور ایران و ماکسیم اکبروف، کارگردان فیلم «آب» از کشور قزاقستان اهدا شد و هیات داوران فیلم‌های داستانی کوتاه نشان شهید علی لندی و جایزه نقدی این بخش را به مرجان خسروی کارگردان فیلم «وادیار» از کشور ایران اعطا کردند. 

بخش فیلم‌های داستانی بلند

هیات داوران فیلم‌های داستانی بلند پنجاه‌ و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد متشکل از رسول صدرعاملی، فرهاد توحیدی، ابوالفضل جلیلی جوایز این بخش را به شرح زیر اعلام کردند:

تندیس زرین و جایزه نقدی به آجای گوویند کارگردان فیلم ماداپالی متحد «Madappally United» از هندوستان، تندیس سیمین و جایزه نقدی به مرتضی رحیمی کارگردان فیلم «بَلیط» از ایران، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به سیدجمال سیدحاتمی کارگردان فیلم‌ «بامبالا» از ایران و نشان ویژه شهید علی لندی و جایزه نقدی به بازیگر نوجوان فیلم مرد نقره‌ای، ‌دانش‌آموز امیرکیان عبدی برای بازی در نقش امیر کیان اهدا شد. 

بخش فیلم‌های مستند بلند

هیات داوران فیلم‌های مستند بلند پنجاه‌ و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد متشکل از اُرُد زند، دکتر محمد عارف، یادویگا هوچکوا / از لهستان جوایز این بخش را به شرح زیر اعلام کردند:

تندیس زرین و جایزه نقدی به ناهید رضایی کارگردان مستند «خانه بهار» و تندیس سیمین و جایزه نقدی به علیرضا دهقان کارگردان مستند« ایساتیس» از ایران، همچنین دیپلم افتخار و جایزه نقدی به لیزبت دکولار Liesbeth de Ceulaer کارگردان مستند «هولگات HOLGUT» از کشور بلژیک اهدا شد. 

جایزه ویژه هیات داوران

لوح تقدیر و جایزه ویژه هیات داوران نیز به مهدی آزاد تصویربردار مستند بلند «ایساتیس» از ایران اعطا شد. 

بخش فیلم‌های مستند کوتاه

هیات داوران فیلم‌های مستند کوتاه پنجاه‌ ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد متشکل از رامتین شهبازی، آزاده بی‌زار گیتی، ایگور ام. توهلی/ از صربستان جوایز این بخش را به شرح زیر اعلام کردند:

تندیس زرین و جایزه نقدی به مهدی رجبیان کارگردان مستند «زرافشون» از ایران، تندیس سیمین و جایزه نقدی به دیمیتری اولینیک کارگردان مستند «سی‌هزار ضربه» از روسیه، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به محمد طالبی کارگردان مستند «نفس‌های یک شهر » از ایران و دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین پژوهش به رضا پردل کارگردان مستند «نانِ بی‌جان» از ایران اهدا شد. 

پنجاه و یکمین جشنواره فیلم رشد از ۲۰ تا جمعه ۲۶ آذر ماه در سطح ملی و بین‌المللی در بخش‌های داستانی بلند، داستانی کوتاه، مستند کوتاه، مستند بلند و پویانمایی در تهران برگزار شد. در این جشنواره که شامگاه جمعه به پایان رسید، سه هزار و ۱۵۵ فیلم از ۱۰۵ کشور شرکت کردند. از این تعداد فیلم هزار و ۹۸۰ فیلم از کشورهای خارجی و هزار و ۱۷۵ فیلم ایرانی در بخش‌های بین‌الملل، معلمان، دانشجومعلمان و دانش‌آموزان ارایه شد.

امسال برای اولین بار نشان شهید لندی در برخی از بخش ها اهدا شد.

در مراسم اختتامیه این دوره جشنواره خانواده شهید دانش آموز علی لندی، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، خزایی رییس سازمان سینمایی، حسن ملکی معاون وزیر و ریاست سازمان پژوهش، معاونان، مدیران و کارکنان سازمان، مدیران حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش، اعضای هیأت داوران و هیأت انتخاب جشنواره پنجاه و یکم، هنرمندان، فیلمسازان، علاقمندان، معلمان و دانش آموزان فیلمساز حضور داشتند.

برچسب‌ها جشنواره بین المللی فیلم رشد فیلم وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره بین المللی فیلم رشد فیلم وزارت آموزش و پرورش جشنواره بین المللی فیلم رشد فیلم وزارت آموزش و پرورش دیپلم افتخار و جایزه نقدی لوح تقدیر و جایزه رتبه هیات داوران فیلم جایزه نقدی به فیلم داستانی کوتاه فیلم های داستانی کارگردان مستند فیلم های مستند دلیل انتخاب کارگردان فیلم بخش فیلم دانش آموز دانش آموزان مستند کوتاه مستند بلند فیلم ساز اهدا شد بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۲۷۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از برگزیدگان جشنواره «طنز پهلو» در زادگاه پدر طنز معاصر ایران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گیلان ؛ امیرحسین طاهری گفت: از هزار و ۱۲۹ اثر که در بخش‌های داستان کوتاه، شعر طنز، کاریکاتور، چند رسانه‌ای و طنز مطبوعاتی از ۱۲۱ رسانه کشوری به دبیرخانه هشتمین جشنواره «طنز پهلو» ارسال شده بود، از صاحبان ۲۰ اثر برگزیده تجلیل شد.

وی افزود: طنز پردازان تهرانی بیشترین سهم آثار ارسالی را در این جشنواره داشتند.

فرشاد مهدی پور معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد در این جشنواره گفت: قرار است طنز به صورت یک رشته دانشگاهی به فهرست رشته‌های آموزش عالی اضافه شود تا نخبگان طنز به صورت آکادمیک در این رشته تحصیل و مشغول به کار شوند.

دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان هم در این جشنواره با بیان اینکه طنز گل آقا طنزی عالمانه بود گفت: طنز گل آقا چهارچوب دارد، زیرا در عین حال که به مشکلات می‌پرداخت، هدفش اصلاح مشکل بود و این باید برای نسل جدید طنزپردازان یک الگو باشد.

کیومرث صابری فومنی ملقب به گل آقا ، نویسنده ، طنز نویس و معلم ایرانی که صاحب هفته نامه طنز"گل آقا " بود ، ۷ شهریور ۱۳۲۰ به دنیا آمد و ۱۱ اردیبهشت سال ۱۳۸۳ از دنیا رفت.

دیگر خبرها

  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره «طنز پهلو» در زادگاه پدر طنز معاصر ایران
  • جشنواره طنز و رسانه برگزیدگانش را شناخت
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • معرفی بهترین مستندهای جهان
  • معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری